vet inte hur jag ska formulera frågorna:P men försöker iallafall, och ja jag har testat att söka..
torra och blöta lite större träd behöver man ju ändå sänka farten och sen stegra över, så det brukar ju inte vara något problem.
men små träd som ligger över hela spåret typ sly som någon timmertraktor har röjt ner framför sig i spåret är ju helt omöjligt..
var ute på en 6timmars tur med matmor för några månader sen runt vikignstad och bort till mjölby och då kom vi ut på diverse timmertraktor vägar i skogen och det gick ju bra ett tag men sen tog det tvärstopp och sitter där några minuter pga gammla däck
så vad är bästa sättet att ta sig fram på sådana vägar?
bara ge gas och hoppas på det bästa?
sen enstaka sly och grenar som ligger över spåret vad är bästa sättet att ta sig över dem? när det är torrt är det ju bara att köra, men när det blir blött vill man ju inte sänka farten som någon fegis och stegra över
sen de här underbara kalhyggena som man hittar lite då och då
där brukar det ju ligga allt mellan små till 30cm tjocka grenar huller om buller, bara att köra sicksak?
sen på väg till hyggena finns det ju underbara spår efter timmertraktorer där det brukar ligga grenar huller om buller, bara att försöka hålla ett spår och ge gas o försöka lyfta framhjulet när hinderna kommer?
kom gärna med era synpunkter och tips och trix om hur man gör.
torra och blöta lite större träd behöver man ju ändå sänka farten och sen stegra över, så det brukar ju inte vara något problem.
men små träd som ligger över hela spåret typ sly som någon timmertraktor har röjt ner framför sig i spåret är ju helt omöjligt..
var ute på en 6timmars tur med matmor för några månader sen runt vikignstad och bort till mjölby och då kom vi ut på diverse timmertraktor vägar i skogen och det gick ju bra ett tag men sen tog det tvärstopp och sitter där några minuter pga gammla däck

så vad är bästa sättet att ta sig fram på sådana vägar?
bara ge gas och hoppas på det bästa?
sen enstaka sly och grenar som ligger över spåret vad är bästa sättet att ta sig över dem? när det är torrt är det ju bara att köra, men när det blir blött vill man ju inte sänka farten som någon fegis och stegra över

sen de här underbara kalhyggena som man hittar lite då och då

där brukar det ju ligga allt mellan små till 30cm tjocka grenar huller om buller, bara att köra sicksak?
sen på väg till hyggena finns det ju underbara spår efter timmertraktorer där det brukar ligga grenar huller om buller, bara att försöka hålla ett spår och ge gas o försöka lyfta framhjulet när hinderna kommer?
kom gärna med era synpunkter och tips och trix om hur man gör.
Comment