Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fruset i skogen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Fruset i skogen

Nu när de börjar bli kallt och hårt i marken, kan man köra i skogen ändå?

Knölig frusen åker? hur mår vanligt däck och cykeln av det?

Frusen spårig sandgrop?

Köp dubbdäck och kör !
    Division de l'essence prémélangée

Comment

bra skrivet från föregånde talande :P hehe
      köp bra dubb däck ta med en kompis och en kamera och gassa och ta bra bilder :P
      Det som inte dödar det härdar :)

Comment

deleted
        Last edited by HondaXRider; 12-04-2020, 07:22 AM.

Comment

Vintekörning med dubbdäck är magisk! Tänk en frusen sjö med 5 cm nysnö eller miltals av hårt packade skoterspår...det blir inte bättre!

Originally posted by HondaXRider View Post
          Hör du det nu då,: Jacob. Vi får köpa dubbdäck och riva med i periferin.

Comment

Tänk på att dubbdäck slits hårt när det inte är snö och is.
            KTM 250 EXC-F 2013 Sixdays

Comment

Problemet med odubbat uppstår först i den frusna vattenpölen... Framhjulet försvinner fort!
              Tipset är, på med gammalt dubbat fram & odubbat bak (vid frusen barmark)...

Comment

Ett jäkla ilandsproblem är vad det är, banorna som håller öppet nu är ju steniga eländen, designade för att göra livet surt för dubbdäck.

Men samtidigt är det stundtals rent livsfarligt att köra odubbat med. BAAAAH...vart är min däcksponsor?

/J
                GI / AI SMC Västmanland

Comment

Originally posted by svidja68 View Post
                  Vintekörning med dubbdäck är magisk! Tänk en frusen sjö med 5 cm nysnö eller miltals av hårt packade skoterspår...det blir inte bättre!
                  Kan inte mer än hålla med KÖP DUBBDÄCK

Comment

Vinterkörningens uppsidor

Kan bara hålla med föregående, köp dubbdäck och kör så det ryker Är hur kul som helst. En annan fördel är att tvättandet av hoj och utrustning går ner på ett minimum, snö och is smälter bort av sig själv.

Räcker att borsta bort snön efter körningen, kolla över hojen att allt är ok, smörja kedjan och invänta nästa körning, inte ens luftfiltret gror igen på vintern

Comment

Dubbdäck

Originally posted by vattnas View Post
                      Kan bara hålla med föregående, köp dubbdäck och kör så det ryker Är hur kul som helst. En annan fördel är att tvättandet av hoj och utrustning går ner på ett minimum, snö och is smälter bort av sig själv.

Räcker att borsta bort snön efter körningen, kolla över hojen att allt är ok, smörja kedjan och invänta nästa körning, inte ens luftfiltret gror igen på vintern

håller fullständigt med, hojen blir inte smutsig och däcken slits ingenting om man kör på is eller en härlig vit hårdpackad vinterväg, kanske är sällsynt söderut. Dessutom känns det som man har bättre väggrepp med ovanstående än vanliga däck på en grusväg sommartid. Håller ni med?

Comment

Jag kan bara instämma med vad som tidigare skrivits, att åka dubbat på tjäle och sjöis är så j-vla nice. man kan köra över myrar där det inte går att ta sig fram på 2 hjul annars.
                        Jag som bor vid kusten norr om Gävle brukar åka ut på öar i havsbandet om det blivit bra is.

Att öva innnan isen laggt sig ordentligt
                        The King Of Fighters Game play online, fighting game
                        Attached Files
                        Last edited by DigiMan; 11-20-2008, 03:22 PM.
                        Friends are like condoms. They protect you when things get hard . . .

Comment

Originally posted by DigiMan View Post
                          Jag kan bara instämma med vad som tidigare skrivits, att åka dubbat på tjäle och sjöis är så j-vla nice. man kan köra över myrar där det inte går att ta sig fram på 2 hjul annars.
                          Jag som bor vid kusten norr om Gävle brukar åka ut på öar i havsbandet om det blivit bra is.

Att öva innnan isen laggt sig ordentligt
                          http://www.flashgames247.com/play/733.html
                          Ja det skulle va nice med ett par vanliga dubbdäck å.... får se vad som händer nu innan vintern e här....
                          Gud skapade skogen åt enduroåkarna INTE åt Jägarna

Memento te mortalem esse

www.ongrus.se

Comment

MEN ekonomin tilllåter inte dubbdäck!

jag skrev odubbade vanliga däck för att ja ville veta om dom slits jävlar nu när det är hårt?

Comment

Originally posted by jackoo View Post
                              Nu när de börjar bli kallt och hårt i marken, kan man köra i skogen ändå?

Knölig frusen åker? hur mår vanligt däck och cykeln av det?

Frusen spårig sandgrop?
                              Visst är det kul att det finns så många dubbdäcksnostalgiker här på forumet, ni är inte ensamma, sånna finns överallt så det måste vara underbart. Det är ju bara det att här nere i söder, och framförallt längs kusten blir det inte mycket is att tala om

De enda konstruktiva förslagen har varit att köra med ett dubbat fram och vanligt bak eller möjligen försöka få tag på ett par billiga beggrade. Däcken i sig tar nog ingen större skada av att köra i kyla, möjligen att de blir lite styvare.Hojen verkar ju klara av det fint med, är det riktigt kallt bestyckar en del om och skymmer även en kylare, finns mer i isåkartrådar!

Vad gäller sandgrop så kan jag tänka mig att det går utmärkt om inte sanden är stelfrusen, funderar själv på att försöka köra lite corssbana i vinter eftersom jag inte heller har några vinterdäck!

Jag välkomnar också fler konstruktiva förslag!

//J
                              Övrabyar'n KTM 350 SXF -16
                              Gökuret KTM 350 SXF -12
                              Smygrökarn KTM 125 EXC -04

Blurren: Yamaha DT125 10V -82

The road to success is not a path you find - It's a trail you blaze.

Comment

Working...
                              X