Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vilka skador har ni dragit på er?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Det verkar som det gjorde vad det är tänkt att göra..?
    -Kanske är det med skyddet som med allt annat här i världen. Har det en gång blivit utsatt för en kraftig påfrestning så finns möjligheten att det blivit försvagat?
    Det ska nog trots allt till en hel del kraft innan det går sönder.
    Köp dig nu ett nytt nackskydd och snåla inte. Seså! -Hosh iväg

-Förresten, krya på dig!
    Last edited by KalleP; 05-05-2010, 07:28 PM.
    Long gone´s:
    1982 Yamaha 650xs, 1970 Sportster, -02 Suzuki 650 DRZ,
    2005 KTM 525, 2003 KTM 350, 2008 Yamaha 250 YZF, 2004 Honda Cr 125,
    2008 KTM 250 sx-f

Kvar

1961 Panhead
    1998 Tiger Triumph
    1999 Yamaha TT600R

Comment

.......................

............................
      Last edited by Kärsta Carlsson; 05-22-2010, 01:44 AM. Reason: ........................
      Kärsta Carlsson

Comment

Kärsta Carlsson: Va bra att de såg bra ut! Ja, nu blir det b2b för jag, nu måste jag lära mig att bromsa ner den. Ska ha det som mål innan jag börjar dra bakan igen, har aldrig kunnat de än. Kan väl säga att de nästan va en tidsfråga innan jag skulle slå runt, haft lite tur..

KalleP: Givet att den gjorde vad den va tänkt att göra, det är jag väldigt glad för! Och det lutar åt att de blir en ny, då har jag ju även lite reservdelar till nästa gång Men jag är lite snål, måste ju ha en ny hjälm nu med oxå. Någon vänlig som vill köpa och skicka från biltema? Segaste Umeå öppnar Biltema här i augusti..

Comment

Jag var och hoppade lite ramp igår, rampen som jag hoppa i står vid en stor sandhög som man hoppar upp på, och det är nästan plant uppe på toppen. Jag hann hoppa några gånger, det gick väldigt bra tills sista hoppet då jag drog på mer inför hoppet, för att flyga högre och längre. När jag landade så slog jag röven mot sadeln hårt som fan, och kände att det knaka till i ryggen.

Jag fick ont som fan i ryggen, jag kunde gå men de gjorde ganska ont och jag kunde knappt prata. Jag la mig ner ett tag innan jag for till akuten, där röntga dom mig, och jag hade tryckt ihop 2 kotor. Jag får inte lyfta något tungt på 4 veckor och inte köra på 8 veckor bra start på säsongen
          Last edited by Marcus.O; 05-09-2010, 01:13 PM.

Comment

..........................

...................
            Last edited by Kärsta Carlsson; 05-22-2010, 01:43 AM. Reason: ..............................
            Kärsta Carlsson

Comment

Fick ett myggbett engång.
              Fuel-infected

Comment

Bröten fot

Comment

Originally posted by Marcus.O View Post
                  Jag var och hoppade lite ramp igår, rampen som jag hoppa i står vid en stor sandhög som man hoppar upp på, och det är nästan plant uppe på toppen. Jag hann hoppa några gånger, det gick väldigt bra tills sista hoppet då jag drog på mer inför hoppet, för att flyga högre och längre. När jag landade så slog jag röven mot sadeln hårt som fan, och kände att det knaka till i ryggen.

Jag fick ont som fan i ryggen, jag kunde gå men de gjorde ganska ont och jag kunde knappt prata. Jag la mig ner ett tag innan jag for till akuten, där röntga dom mig, och jag hade tryckt ihop 2 kotor. Jag får inte lyfta något tungt på 4 veckor och inte köra på 8 veckor bra start på säsongen
                  Lyck till med detta. Jag har gjort samma sak och har idag ont i nacken efter att smärtan flyttat runt på ryggen. Slog mig oktober 2008, räkna med lätt styrketräning ofta och naprapatknak.
                  Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

Comment

Originally posted by Hagenblad View Post
                    Lyck till med detta. Jag har gjort samma sak och har idag ont i nacken efter att smärtan flyttat runt på ryggen. Slog mig oktober 2008, räkna med lätt styrketräning ofta och naprapatknak.
                    Hur länge tog det för dig att bli bra? Kan du göra saker som vanligt nu eller får du ont i ryggen då du gör saker?

Comment

Skall till naprapaten på fredag igen för femte gången i år och återigen fixa spöklarm. Skadan är läkt, dvs vätskekuddarna mellan kotorna, men krossade ben är som de är. Kroppen tar längre tid att vänja sig och går i n och skyddar, krampar ihop muskler som värker. Träning funkar, men inte när kotorna låser sig. De tar naprapaten hand om, masserar och sedan våldar isär saker. Sedan i vintras har jag ont i nacken.
                      Som rent hinder kan jag inte längre dega ner mig framför TVn, får ligga på magen. Kassa stolar också ett helvete. Så håll tummarna.
                      Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

Comment

Inte kul de dära, jag får hoppas att de inte blir så för mig.

Comment

Originally posted by Marcus.O View Post
                          Inte kul de dära, jag får hoppas att de inte blir så för mig.
                          Näe det är tråkigt när kroppen inte vill läka ordentligt. Bröt mitt underben i juni förra året och igår var jag på återbesök hos ortopeden och tydligen har benet inte läkt som det ska. Har ingen förändring skett i augusti blir det ny operation där man tydligen måste ta en bit ben från höften och lägga in i benet efter att först ha huggit bort en del av de gamla brottytorna, låter inte så kul :(

Comment

Originally posted by Peter K View Post
                            Näe det är tråkigt när kroppen inte vill läka ordentligt. Bröt mitt underben i juni förra året och igår var jag på återbesök hos ortopeden och tydligen har benet inte läkt som det ska. Har ingen förändring skett i augusti blir det ny operation där man tydligen måste ta en bit ben från höften och lägga in i benet efter att först ha huggit bort en del av de gamla brottytorna, låter inte så kul :(
                            Det där lät inge vidare:( Och det är ju så jobbigt att inte kunna köra på länge.

Comment

Bröt 5 ben i fötterna , fick ett jätteblåmäke på ryggen och slog axeln urled och fick en hjärnskakning efter en manlig highsider på Anderstorps motorbana för 2 år sen på en Yamaha R1. Jag vaknade upp krypande på banan och såg min laptimer med fet text visade fastest lap på 1.44 något och jag log men när jag skulle kliva upp kändes mina fötter som fotbollar.

Det roligaste va att jag var Ban Dr på samma event och alla undrade var han var .

När jag skaffade skogsmoppen var det ett sätt att trappa ner ...

Comment

har inte kört gruskörning eller bana men..
                                - trasig höft
                                - trasig axel (krävde operation)
                                - något skit i nacken som läkarna inte kan tala om vad det är
                                - skev rygg
                                RIDERS STHLM
                                "Norrort"

Comment

Working...
                                X