Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vilka skador har ni dragit på er?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Blåmärke på skinkan på första turen i somras när jag hade köpt crossen, vägen svängde men det gjorde inte jag, hehe. Åkte raka vägen och köpte skydd efter det :)

Comment

Lera på jackan,smutsat ner nya cross stövlarna, lätt chock av hur det känns att ligga som en sköldpadda på rygg i duggregn.

Enda vurpan hittills.
      Tror att 2010 kommer att medföra akutsjukhus,ben/armbrott, mer lera på jackan, trasiga fingrar och en stukad fotpinne.

/Runar Söörgård

Comment

Jag drar mina skador på crossen med då.

Brutit vänster nyckelben, två gånger. Andra gången för att jag inte väntade tillräckligt länge så att det hade läkt ihop ordentligt.
        Slagit knäet i en sten så hårt att knäskyddet gick sönder, i samband med det drog jag av ett muskelfäste strax under knäskålen. Då fick jag lära mig att ett svullet knä kan bli så stort att man inte kan få av sig byxorna.
        Året därpå bröt jag vadbenet på fyra ställen när jag klämde det mellan fotpinnen och en stubbe i endurospåret.
        Nu i somras for jag över styret i ett hopp och tog mark ganska hårt på nacken. Tryckte ihop två diskar nånstans i övre delen av ryggen och nånting hände med nackmusklerna för de är fortfarande inte riktigt bra.

Men det är en härlig sport! :)

Comment

Originally posted by Höök View Post
          Jag fick panikångest en gång när Arno körde ifrån mig.
          Denna hade jag missat
          K-märk gruset!

Comment

Började min än så länge korta karriär på en polares 125a i crosspåret, efter 2 varv kände jag mig tuff och började hoppa lite smått, det gick bra i ett hopp. I nummer 2 landade jag rakt på framhjulet och slog i båda knäskålarna o styret. Svullnad var ett faktum och efter att tagit moppen hem 1.5 mil körde mor mig till sjukstugan som skickade mig vidare till dom riktiga doktorerna, jag hade tur, bara mjukdelar skadade och det vart kryckor några veckor.
            Gasgas 300 införskaffad -check
            Premiärtur i spåret -check
            Premiärvurpa -check
            Gasgas gått vidare. -check
            Suzuki rmz 250 -10 inköpt
            lårskada läkt, tränar
            sjuukt nöjd med hojjen!

Comment

Skulle bara

Jag skulle bara åka och lämna en nyckel i fredags.
              Har införskaffat ett fint allväders ställ för fina toring turer utan en massa klumpiga skydd i som skulle provas lite försiktigt.
              Allt flöt på bra och nyckeln lämnades över och jag puttra vidare i solen
              och funderade på vilken fin väg det skulle bli hem.
              Äh jag tar gammla järnvägen, Slog på fullt för att få upp styr farten
              i lös gruset och fick i trean med fint framhjuls fyft som inte ville gå över, då hände det som inte får hända, jag slog runt
              Hojen klara sig bra med bara ett trasigt baklyse och lite skrap märken i plasten då jag släppte den rakt så den höll sig kvar på banvallen, hjälm mm är bara att slänga efter att jag tummlat runt som en på körd Grävling i ett antal meter innan det ville stanna, Ett knä är svullet och troligen helt kass och kroppen är rejält öm både här och där men inget är brutet som tur är.
              Det är fan att man aldrig ska bli vuxen.
              shuck.
              Kärsta Carlsson

Comment

Jaha. Du & jag då.

Jag sitter ju här och försöker läka 4 st revben efter att ha slangat en gång för mycket.

Men jag ska inte klaga, det är ju bara 40% av revbena som gått av och bara på ena sidan, dvs totalt 20%. Det är ju ingenting.

Helt vuxen får man aldrig bli. Man måste alltså visa lite nu och då att så ännu inte är fallet.

Hoppas knäet ditt o resten blir bra.

Comment

Hoppas ni läker ihop snart bägge två. Säsongen har ju bara börjat!
                  F.d. Evil Invader

M Motoadventures Hojresor

Comment

Originally posted by Kärsta Carlsson View Post
                    fint framhjuls fyft som inte ville gå över, då hände det som inte får hända, jag slog runt
                    Blir mer och mer övertygad om att TVÅ hjul i backen är en BRA idé!
                    Var jag för tråkig nu igen...
                    DL1000 för väg
                    KTM 990 Adventure R (XRV750) för allt där emellan
                    TE450 för Ej väg
                    KTM EXC 350-kitad 250 för GGN och andra dynghål

Comment

Originally posted by Mjält Per View Post
                      Blir mer och mer övertygad om att TVÅ hjul i backen är en BRA idé!
                      Var jag för tråkig nu igen...
                      Tja, kanske. Men jag också iså fall. Just nu upplever jag det iaf som en klart en acceptabel kompromiss att försöka hålla sig på två hjul jämfört med att inte få uppleva detta alls.

Comment

Vi är nu tre som rest över

Igår skulle jag och två till ut och glida efter vägen och känna på grejorna, första svängen för i år. Övertaggad som man va, efter en hel veckas skruvande i crossen. Har rengjort och gått igen hela hojen, renoverad bakdämpare å gaffel, och gjort den fin med ny plast, så man ville känna på grejorna.

Hann väl komma 1,5 mil bort efter mycke körande i snö och is som är kvar på dom mindre vägar här, då händer de efter en fin stor byaväg. Jag ska dra upp den på bakan och slår över! Körandes på 5an i fullt ös så gick de inte sakta..
                        Jag gled ungefär dryga 50 meter efter vägen, eller snurrade runt.

Jag klarade mig ändå ganska bra, med riktigt ont i höger knä och höger handled så körde jag hem. Dock riktigt öm överallt idag, de känns och de ska kännas efter en sån krasch! Mår sämst över allt som gick sönder, hål i mina nya fina crosshandskar, knäckte mitt Leatt nackskydd, hjälmen är inte fin! crosskläderna är skräp, nya bakskärmen på crossen flög rakt av. Crossen klarade sig bra, nåt mer har säkert hänt på den. Väldigt glad att jag hade nackskydd, men den kunde ha fått hålla ihop tycker jag.

Glad att jag hade skydd på hela kroppen! Blir att prova jobba imorgon.

Comment

Originally posted by J0nas View Post
                          Vi är nu tre som rest över

Igår skulle jag och två till ut och glida efter vägen och känna på grejorna, första svängen för i år. Övertaggad som man va, efter en hel veckas skruvande i crossen. Har rengjort och gått igen hela hojen, renoverad bakdämpare å gaffel, och gjort den fin med ny plast, så man ville känna på grejorna.

Hann väl komma 1,5 mil bort efter mycke körande i snö och is som är kvar på dom mindre vägar här, då händer de efter en fin stor byaväg. Jag ska dra upp den på bakan och slår över! Körandes på 5an i fullt ös så gick de inte sakta..
                          Jag gled ungefär dryga 50 meter efter vägen, eller snurrade runt.

Jag klarade mig ändå ganska bra, med riktigt ont i höger knä och höger handled så körde jag hem. Dock riktigt öm överallt idag, de känns och de ska kännas efter en sån krasch! Mår sämst över allt som gick sönder, hål i mina nya fina crosshandskar, knäckte mitt Leatt nackskydd, hjälmen är inte fin! crosskläderna är skräp, nya bakskärmen på crossen flög rakt av. Crossen klarade sig bra, nåt mer har säkert hänt på den. Väldigt glad att jag hade nackskydd, men den kunde ha fått hålla ihop tycker jag.

Glad att jag hade skydd på hela kroppen! Blir att prova jobba imorgon.
                          Grattis till nackskyddet säger jag bara! vad hade hänt utan? Fick mig en tankeställare förra våren när jag slog runt i grustaget och spräckte ryggkotan. Vad hade hänt om man landat på huvudet? köpte ett Leatt direkt. Man vill ju inte bli som stålmannen och äta med sugrör restaen av livet.

Johnny

Comment

Originally posted by JohnnyMannen View Post
                            Grattis till nackskyddet säger jag bara! vad hade hänt utan? Fick mig en tankeställare förra våren när jag slog runt i grustaget och spräckte ryggkotan. Vad hade hänt om man landat på huvudet? köpte ett Leatt direkt. Man vill ju inte bli som stålmannen och äta med sugrör restaen av livet.

Johnny

Ja, otroligt glad att jag hade de, just nu känns de som att man har nackspärr typ, 2 dagar efter. Utan skydd, vill inte veta vad som kunde hänt. Surt att de skulle pajja bara, kommer nästan att kosta lika mycket att köpa ett nytt som att laga de.

Comment

Hur gick det sönder? Nackskyddet d.v.s, skulle va kul o se bild
                              Vit KTM FE 350 2019
                              ----------------------------
                              KTM 350 EXC-F Six Days 2014
                              KTM 300 EXC Six Days 2013
                              KTM 450 EXC-R 2008
                              Suzuki 450 RM-Z 2008
                              KTM 450 EXC-R 2008
                              KTM 250 SX/F 2007
                              KTM 450 EXC-R Factory 2007
                              KTM 450 EXC-R 2006
                              KTM 250 EXC 2004
                              KTM 250 EXC 2000
                              KTM 200 EXC 2000

Comment

Sådär, ryggplattan slets loss från bakre nedre delen och så gick den övre bakre också sönder. Känns som att man kanske kan skippa att köpa en ny övre del. Stoppningen är inte lika fin nu heller.. jag som har varit så rädd om mitt nackskydd, buhu.

Comment

Working...
                                X