Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vilka skador har ni dragit på er?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by jontobee View Post
    jag har skada mig väldigt hårt

Över 150stygn
    slagit öga ur led, slitit av huvudartären till foten, båtben av,handled avsliten, knäskål spräckt, hand spräckt ja fan vad man har gjort mycket men det år ju dåren bakom styret som är felet

borde du leva hahah? har allt det där hänt över ett par år eller allt vid en stor krock?

har det hänt över ett par år så är du en riktigt oturs gubbe haha med sådana grymma skador
    smek it

Comment

För några helger sedan låg vi i gräset och jämförde skador under tiden som två andra mekade kedja, plötsligt säger en av oss som låg i gräset- "Jag har varit bakfull" :)
      "Endast döda fiskar flyter med strömmen"

Comment

Har kört 2 gånger på en övergiven crossbana och en gång i Kistaspåret. Så jag är så ny så det bara osar om mig. Hittils har jag hunnit med att på något sätt vika styret åt sidan och slira med bakhjulet och därmed flyga av crossen/över styret och landa i backen, som tur var gick det långsamt och resultatet blev skrapsår på armen där jag tog emot och märken på hjälmen när jag slog i marken med huvudet. Har vurpat ut igenom en kurva också på grund av djupa lerspår i banan, hamnade i gräset och klarade mig helt men kopplingshandtaget bröts av.

Annars har jag ofta hamnat med en död hoj mitt ute i skogsspåren på landstället och därmed fått dra den hem upp för backar och skit. Det har resulterat i det ökända Ryggus Klius (svetten), och Ryggus Klius kommer också helst när man har mycket kläder och skydd ivägen för att kunna nå ryggen.

Comment

humm små stukade foten i går försökte kicka igång min nya hoj!!!!! men insåg i dag att dödar knappen glappade så jag tog bort den å nu funkar den hahah har försökt kickat i 4 dar nu typ haha
          smek it

Comment

Sista turen så lyckades jag slå lös ena nyckelbenet helt från fästet samt knäckte några revben. Revbenen gör bara djä......ligt ont ett tag sen är de ok, men nyckelbenet har farbor doktorn talat om att det är bara vila som gäller i sex månader, suuuuger feeeettttttt.
            Har tröttnat såpass att hojen är till salu https://forum.soe.se/showthread.php?t=41023, får väl köpa en ny om jag läker ihop och åklusten återkommer. Får köpa en frimärkssamling tills vidare....

Comment

Har lite känningar i knät efter vurpan i endurospåret i lördags. man kunde studera knäts annatomi.

Comment

Lyckades bryta nyckelbenet igår efter en flygtur över styret. Det känns ju onekligen som att den här säsongen är i princip över för min del..

Comment

Lyckades att krossa högerfoten mellan fotpinnen och en sten I Fredags..
                  Gipsdoja o racerkryckor i 4 veckor..
                  Tillbaks till Ränne ?? ( Hoppas )
                  .....................................
                  Snöspår ? det verkar så !!

Comment

Påkörd bakifrån på mxbana i torsdags, smackade i backen men klarade mig med blåmärken och skrapsår.

Comment

Originally posted by mjern View Post
                      Har lite känningar i knät efter vurpan i endurospåret i lördags. man kunde studera knäts annatomi.
                      Ouch, inga knäskydd?
                      -- "all u gotta do is hld it wide open on those jumps... i see it on tv everytime..."

Comment

Originally posted by JP View Post
                        Ouch, inga knäskydd?
                        Jodå jag hade knäskydd men de täckte inte insidan på knät, Jag ska titta runt lite efter bättre skydd, knäna är ju rätt viktiga...
                        Jag hade tur i oturen för man kunde se ledbandet i såret men det var inte skadat, är förhoppningsvis uppe i sadeln igen om ett par dar

Comment

nu så har man operat axeln för den inte ville bli bra. som ni ser va tiden är så kan man inte sova och det med en max dos av smärtstillande i kroppen. inte så skoj men hoppas det blir bra så jag kan tävla enu mera och inte vara begränsad av en trasig axel :)
                          Det som inte dödar det härdar :)

Comment

Det där såg riktigt otäckt ut! Vad skapade själva hålet??
                            Ser ut som utgångshålet på en skottskada!

/Hasse

Comment

Jag o polaren hittade en härlig gruskurva att ta sladdbilder i. Dethär är strax innan jag får stoppsladd o flyger likt stålmannen. Hjälmen vek ner sig ganska bra över nyllet, skärmen tryckte in glasögonen i käften o man fick blodsmak. Ganska ont i nacken men var inget på röntgen.

Sträckte ett ledband under filmningen av "Stubbrace" filmen jag har på min youtube sida, rehabilitering och sjukskrivning. Nej tack, haltade omkring med motorsåg dagen efter, var jue jagad av maskin. Men hojkörningen fick vänta, återställd nu vill jag påstå

I övrigt har man i sin ungdom kört in i taggetrådstaket på våren, när korna släpps ut. pw50, fullt ös sittandes, taggtråd i ögonnivå= hjärnskakning och stygn mitt mellan ögonen. En pinsam sak är att jag inte mycket senare cyklade in i ett staket, o fastande:/

Har lärt mig endel av diverse vurpor: Det är farligt att köra för sakta, ivrig stark hoj kan överraska dig på hopp ansatsen (om du e oerfaren), gamla vägar med taggetråd är inte rätt väg för kompisen att provköra din crosshoj!
                              Attached Files
                              Last edited by Naruto; 09-16-2009, 10:19 PM.
                              Tidigare hojar i ordningsföljd:
                              Yamaha pw50 -?
                              Yamaha yz80 -?
                              KTM 80mx -89 (kvar i ägo, nybörjarhoj för tjejjerna)
                              Honda cr250 -99
                              KTM 125sx -05
                              GasGas EC300 -08

Mina filmer och alster
                              http://www.youtube.com/user/renskit

Comment

Jodå jag hade knäskydd men de täckte inte insidan på knät, Jag ska titta runt lite efter bättre skydd, knäna är ju rätt viktiga...
                                Jag hade tur i oturen för man kunde se ledbandet i såret men det var inte skadat, är förhoppningsvis uppe i sadeln igen om ett par dar

Jag har evs knäskydd sen jag sträckte ett ledband ala spagat. Stabila och skyddar ganska bra på sidorna också fick jag erfara förra veckan. Hoppade över en stubbe, landade på en sned sten med framhjulet, klämde benet mellan hojjen o en subbe, skrapsår och blåmärke. Käns iaf som att mina gamla skydd (typ hockey) skulle gett mig en svår färd hem då jag var mitt ute i endurospåret.
                                Last edited by Naruto; 09-16-2009, 10:15 PM.
                                Tidigare hojar i ordningsföljd:
                                Yamaha pw50 -?
                                Yamaha yz80 -?
                                KTM 80mx -89 (kvar i ägo, nybörjarhoj för tjejjerna)
                                Honda cr250 -99
                                KTM 125sx -05
                                GasGas EC300 -08

Mina filmer och alster
                                http://www.youtube.com/user/renskit

Comment

Working...
                                X