Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vilka skador har ni dragit på er?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

e väl bara å fylla på då, hade nöjet att få gashäng på arlanda ida så vart ett översträckt/stukat knä, tror ja, kan inte snebelasta de nu iaf, lite svårt å stödja på de också.

Bra när de går bra.

Comment

Åkte skridskor det är ju farligare än att köra hoj resulterade i en brutet ben, så jag kommer hålla mig till att köra hoj i framtiden
      Attached Files
      KTM 625 SXC....

www.fraggel.se om du är sugen på grusbus i JKPG.

Comment

Originally posted by ubbe.f View Post
        Åkte skridskor det är ju farligare än att köra hoj resulterade i en brutet ben, så jag kommer hålla mig till att köra hoj i framtiden
        Osis att de va en gaydoktor som fick välja gipsfärg oxå...hehe
        Kör me trimkedja o kolvuppstötarfjäder!

Comment

Originally posted by poding View Post
          Osis att de va en gaydoktor som fick välja gipsfärg oxå...hehe
          Tog den rosa fina själv för att få fram min feminina sida nu när jag ligger hemma
          KTM 625 SXC....

www.fraggel.se om du är sugen på grusbus i JKPG.

Comment

ska du låta din kompisar skriva på det med som man gjorde när man gick i skolan, men de måste ju gå att åka mc med det dära bara du inte slår i det :)
            detta på minner mig om då jag lyckades vrida/böja min fot så jag stuckade den så jag inte kunde gå men jag kunde ju inte ligga inne medans de andra åkte moped på kanalen så jag med mopeden i högsta hug tog mig upp och åkte på isen, gjorde lite ont i foten om man satte ner den men det var det värt. ska ska tilläga att min fot var så upsvulen att jag inte kunde ha skor och att jag inte kunde stödja på den utan var tvungen att gå med kryckor.
            Det som inte dödar det härdar :)

Comment

4 brutna ledfästen i mellanfoten vilket tog mig 3 år att fixa kul!

Comment

En bruten underarm i början av oktober 2007. Har inte kört sen dess och är numera även hojlös.
                Kör ingenting numera.

Comment

Våren 1997 så tar jag en träningspass med faderns XR 600 på Händelö endurobana .
                  På långa rakan bestämmer sig besten att välja 2 spår varpå hoj tvär kastar sig ner .
                  Reflexmässigt kastar jag ut benet för att möta backen och skicka upp hojen i kurs igen . Smärtan som då infinner sig i mitt ben är det värsta jag nånsin känt . Tar mig ur banan och lyckas stanna men det är omöjligt att stödja benet .
                  Får av mig stöveln, knäskyddet och byxorna . Där min knäskål tidigare befunnit sig finns ett knöl stor som ett handboll .
                  Knäet röntgas samt får remiss till operation vilket dröjer över 1 år (Tyvärr var det inte Fotboll man höll på med )
                  under titthåls operation avlägsnas mer en hälften av menisken (ser ut som tappat kokt ägg ) Rester av den främre korsbandet samt inre ledbandet .
                  Inga ersättnings band monteras då man kan klara av ett vanligt liv utan band genom stabiliserings träning på knät.

Nu har gått mer än 10 år efter operation .
                  Tar mer i knäböj en jag nånsin gjorde som fullt tränat crossåkare .
                  jogga fungerar samt arbetsliv är det inga problem.
                  MEN Cross och enduro åka fungerar inte , smärtan i knät gör att man inte kan åka fort .
                  Häftiga är att jag fortfarande efter 10 års uppehåll åker fortare än kroppen klarar av (behöver 2 varv för att åka fortare än kompisen som kört alla år )

Om jag ångrar den dagen jag skadade mig . Nej det gör jag inte för jag är samma tävlingsmänniska jag var då . Ger allt varje gång . Så roligt jag har haft och så roligt jag har nu och coacha mina barn .

Cross och enduro är livet många gått miste om

Comment

Jaha då tummen fortfarande ligger i nya tidens plastkuperad terräng kan man väl omöjligt göra illa den under utövande av lite Carving in the park men ack så roligt, hoppet högt men landning fel på andra handens tumme som hittils varit frisk.
                    Just nu och la hospitalos bilder borde skickas till fanders.

Comment

efter cirkus 5 år effektiv lekkörning har jag dragit på mig;
                      en hel del skrapsår..
                      axel ur led & muskelfäste avslitet. (för drygt ett halvårsedan).. dock påväg tillbaka nu :) *yey*
                      knäna börjar bli lite väl rangliga men finns fortfarande hopp om att kunna träna upp dem..

det var väll allt. får se till att hålla mig i skinnet nu helt enkelt :D

bilder av kraschen för ett halvår sedan finns på http://www.jinxfmx.se
                      if you dont live for something you will die for nothing!

Comment

Brutit nacken och sprickor i 2 revben på 4 års endurokörning.

Comment

Vänstersidan:
                          Nyckelben av
                          spricka i skulderbladet
                          3st brutna revben
                          skadad lunga
                          skrapsår.

Högersidan:
                          ledband tumme av.

i samma vurpa

Comment

Originally posted by matmor View Post
                            ska du låta din kompisar skriva på det med som man gjorde när man gick i skolan, men de måste ju gå att åka mc med det dära bara du inte slår i det :)
                            detta på minner mig om då jag lyckades vrida/böja min fot så jag stuckade den så jag inte kunde gå men jag kunde ju inte ligga inne medans de andra åkte moped på kanalen så jag med mopeden i högsta hug tog mig upp och åkte på isen, gjorde lite ont i foten om man satte ner den men det var det värt. ska ska tilläga att min fot var så upsvulen att jag inte kunde ha skor och att jag inte kunde stödja på den utan var tvungen att gå med kryckor.
                            var faktigst jag som vred den sorry ännu en gång...
                            fy fabian vad kul vi hade på den tiden:P vad jag skratta åt dig!! kan inte ha varit kul att sitta hemma då jag kom förbi med moppen och sa att jag skulle till kanalen för en 5 min efter vi kommit upp hoppade du hem på kryckorna.. sen en 10 minuter senare kommer du din dumme f*n med moppe, gasen i ena handen och kryckor i högsta hugg i den andra redo att sladda runt på isen
                            -----------------------------------
                            jag och stavning är som olja och vatten....

live slow and die old

Evolution stops when stupidity is no longer fatal.

If it isnt broken, take it apart to find out why not

Comment

då var tiden inne för ett inlägg här då

sprucket nyckel ben
                              stukat knä
                              mörbulltat i övrigt på kroppen

sjukskriven i 4 veckor åååhhhh va chefen kommer tycka om detta

händelsen: fram hjulet sjönk ner ca 30-40 cm i ren lera i ca 70 kmh vilket gjorde att hojen tog tvär nit och slängde mig över styret å landade på axeln och fick hojen över knäna

kan påpeka att akuten inte är rolig hahah 6 timmar fick jag sitta å vänta innan det hände nåt kom hem runt 2 i natt kom dit 6
                              Last edited by snigelmaskin; 04-13-2009, 11:57 AM.
                              smek it

Comment

Originally posted by snigelmaskin View Post
                                då var tiden inne för ett inlägg här då

sprucket nyckel ben
                                stukat knä
                                mörbulltat i övrigt på kroppen

sjukskriven i 4 veckor åååhhhh va chefen kommer tycka om detta

händelsen: fram hjulet sjönk ner ca 30-40 cm i ren lera i ca 70 kmh vilket gjorde att hojen tog tvär nit och slängde mig över styret å landade på axeln och fick hojen över knäna

kan påpeka att akuten inte är rolig hahah 6 timmar fick jag sitta å vänta innan det hände nåt kom hem runt 2 i natt kom dit 6

Å fy fan! Ja grusvägarna och stigarna är luriga vid den här tiden på året
                                Tidigare synder. XT600, XR600, XR650, WR400, EXC250, XTZ750 super ténéré.

-Uppdaterad version nu med dyslexi och dyskalkyli-

Offroad åkare borde få kulturbidrag, för att dom håller stigarna rena!

Comment

Working...
                                X