Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vilka skador har ni dragit på er?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jag och min crash kompis Roger satt och funderade efter 100% aren om man inte skulle börja med Dart eller Bowling istället. Då kan man ju dricka öl samtidigt också. Som det verkar på alla era skador så kanske det inte är en så dum idé i alla fall.

Comment

skador

törs man fortsätta köra efter att ha läst allt detta.

Comment

krashat riktigt illa (min värsta vurpa) körde på 3ans växel och varvade ut fullt (CR250, rätt så bra drag är det vid höga varv)!

kom in i sånna där 1 m gupp på en crossbana! fattade inte vad som hände men ja släppte hojjen med fötterna och hängde bakom med max gas!

slutade med att jag släppte cykeln och landar med hjälmen i nästa gupp, helt tvärstopp, hjälmen gick i 2 bitar och jag klarade mnig utan någon skada direkt, förutom väldigt omtumlad!

har dock bara kört i va 7 månader!
        smaken är som baken

Comment

Jag har brutit revben, nyckelben och 1st kota, C4 i halsryggen låg totalförlamad i 4 mån. Sedan har man haft en och annan hjärnskakning.
          Huvudet har nog tagit skada för jag är så korkad att jag fortfarande kör.
          /J

Comment

själv har jag klipt ett träd för något år sedan allt tog stop förutom min arm som ville vidare framåt och plöjde förbi handen med en redig fart :P resulterade med lite krossade saker i handleden och en hand som satt ovanpå handleden :)

sen har man självklart fått ett antal hjärnskakningar och fått muskeltrådarna i låret avslagna pga. en lårkaka. så nu har jag en schysst grop mitt i låret :D

Comment

Fastnat med högerfoten under en rot vid högersväng, hojen svängde/körde vidare men foten stannade kvar. Resultat: avslitet korsband och trasig menisk.
              X antal hjärnskakningar vid konfrontation med träd och mark.

Den mest komiska skadan skedde dock utan hoj.
              Efter en mkt blöt afton på krogen gick/vinglade jag upp för en liten stentrappa upp till min lgh på tredje våning.

Väl framme vid lghdörr strular jag med nyckeln till dörrlåset, vinglar till och faller rätt ner i stentrappan med huvudet före. Rejält mörbultad och med vänster axel ur led kravlar jag åter upp till lägenhetsdörren.
              Inser att jag inte är kapabel att lösa nyckel i dörrlås problemet och lägger mig helt enkelt sonika till ro framför dörren och sover.

Vaknar vid kl 07.30 av att min sambo öppnar ytterdörren som träffar/väcker mig.

Sambo: Varför ligger du i trappuppgången och sover???

Jag: Öhh, jag ramlade ner i trappan när jag skulle låsa upp dörren och
              gjorde illa mig i axeln, orkade inte bråka mer med dörrlåset så jag la
              mig o sov här...

Sambo: Suck... Du är ju helt makalös, bara så du vet: ytterdörren var
              aldrig låst.........

RIDÅ NER.................

Comment

hahaha bästa va att dören inte va låst :P och varför blev hon inte orolig igentligen??
                Det som inte dödar det härdar :)

Comment

Okej kan lägga till tumjävel å båtben också nudå.

Comment

Hmm, nu är man i gips igen på vänsterhanden efter trettondagsrundan. Klämde handen mellan ett träd och styret på första varvet. Upptäckte lite senare att det onda berodde på tre brott på två fingrar plus en ytterled som pekar åt vänster.

Fick ge röntgenläkaren lite instruktioner om att inte fokusera på de andra relativt färska benbrott som finns i den handen/handleden. Han suckade och kallade in mig i kontrollrummet och bad mig direkt på skärmen peka ut dessa skador -citat "det låter ju som du är en flitig besökare på ortopeden och har koll på det här"

Ja ja, nu får man ta det lugnt i 3 veckor...

ps enda oskadade delen av vänsterhanden är nu lillfingret, alla andra fingrar (och tumme) är brutna på olika delar - skulle väl inte nämna detta förstås för då man väl hoppa upp och sätta sig på var nästa brott sker

Comment

Originally posted by Braggerman View Post
                      Okej kan lägga till tumjävel å båtben också nudå.
                      Har netop afleveret min gips til ortopeden idag efter 8 wecker, brækket båtben (tumlen). Handen fungerer langt fra optimalt, men med en cross rulle, så kan jeg vel give lite gas. Nogle erfaringer med brækkede båtben og hvor længe handen ikke fungerer! Ortopæden siger at jeg skal holde den i ro, men jeg kan mere

Comment

De man inte dör av härdar elr?
                        Skulle kicka igång polarens ktm 640 men de gick sådär...
                        Rev upp hela vaden mot fotpinnen när den fick bakslag, 32 cm... Huvudet dumt får kroppen lida, dålig teknik blandat med loafers o avklippta jeansshorts==>inte bra!
                        http://img232.imageshack.us/my.php?i...tkanskehp0.jpg
                        Last edited by poding; 01-14-2009, 07:33 PM.
                        Kör me trimkedja o kolvuppstötarfjäder!

Comment

Vilken mysig bild!
                          Ska nog sluta kicka igång hojen med bara mina sandaler på :)

Comment

Originally posted by poding View Post
                            De man inte dör av härdar elr?
                            Skulle kicka igång polarens ktm 640 men de gick sådär...
                            Rev upp hela vaden mot fotpinnen när den fick bakslag, 32 cm... Huvudet dumt får kroppen lida, dålig teknik blandat med loafers o avklippta jeansshorts==>inte bra!
                            http://img232.imageshack.us/my.php?i...tkanskehp0.jpg
                            Åhh fyfan, har gjort en likadan sak dock fick jag inget stort sår bara ett på 5cm kanske, men ditt var ju groteskt stort

Comment

Originally posted by Peter K View Post
                              Vilken mysig bild!
                              Ska nog sluta kicka igång hojen med bara mina sandaler på :)
                              Låter som en bra idé...premiärkicken typ två år efter olyckan var lite nervös(dock med feta crosstövlar) men nu går de som en dans
                              Kör me trimkedja o kolvuppstötarfjäder!

Comment

2001: Lowsider på hal grusväg = Smäll i axeln. Bättre nu efter 8 år!
                                2002: Highsider på asfalt = Kotkompression ryggen 5 % inaliditet.
                                2004: Hojen på benet i skogen = Små sprickor i skenbenet.
                                2006: Framhjulspunka i 110 km/h 100% offroad= Smäll i armbåge 3% invliditet.
                                2007: Snedkast i stalp sandtag= Nackskada 3% invaliditet.

Sedan alla andra små o stora vurpor som inte lämnat några större men...
                                Värt varenda plåster hitills!
                                Last edited by Arno; 01-04-2010, 09:52 PM.
                                K-märk gruset!

Comment

Working...
                                X