Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vilka skador har ni dragit på er?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoke
    replied
    Det hela handlar om prioriteringar gällande risktagning, självinsikt och självkontroll.
    Det kan man komma långt med om man vill vara skadefri

PS Det nämda kräver ofta viss personlig mognad för kunna hantera tillsammans med andra förare på banan.
    Last edited by Hoke; 10-16-2008, 11:16 AM.

Leave a comment:

• SGM
    replied
    Originally posted by gixxer View Post
    Har kört enduro på hobbynivå i 7år. Skadefri tills för 6 veckor sedan då jag bröt ett revben.
    Du lär vara en av de få som hittat en normalt självnivellerande nivå i träningen, där farten följt med utvecklingskurvan. För helt utan blessyrer i 7 år låter relativt otroligt.

Eller så kör du skogsstigar i P-A-på-stubbrace-tempo?

Här höjs farten när respekten för konsekvenserna sjunker, och det brukar hänga ihop med att det var ett tag sedan man fick sig en resa i lingonriset, ibland funkar det, ibland inte - men jag är ju rätt färsk med, började ju i augusti förra året med det här. :)

/J

Leave a comment:

• gixxer
    replied
    Har kört enduro på hobbynivå i 7år. Skadefri tills för 6 veckor sedan då jag bröt ett revben. Dvs om man inte räknar gången i garaget då jag försökte lindra hojens fall genom att sticka in foten mellan hojen och marken. Det resulterade i en bruten tå.
    Last edited by gixxer; 10-16-2008, 11:06 AM.

Leave a comment:

• Hjulle
    replied
    Tre krokiga styren, en platt krök.m.m... kroppen är smidig och har klarat sig med blåmärken.

Leave a comment:

• Westman
    replied
    Sargat självförtroende har jag råkat ut för många gånger.

Leave a comment:

• Dr Danne
    replied
    Två brutna handleder(dock inte samtidigt som tur var...)
    + massa mindra blessyrer som inte behövt läkarvård.
    nufötiden så vurpar jag aldrig, har blivit för gammal å feg.

Leave a comment:

• SGM
    replied
    Mer än de normala psykbryten när man står med en begravd båge i leran och mjölksyra upp i hårfästet, så har det kraschats lite illa ett par gånger på crossbanan med lite trasig axel (inget av dock, bara ledbandssmäck) och ett översträckt knä, lite utgjutningar här och var med, men det blir längre och längre mellan smällarna. :)

I skogen har jag bara gjort mig rejält illa en gång, klämde stortån mellan en stor stenjäkel och fotpinne i rätt frisk fart - man kan lugnt säga att jag knappt vågade ta av mig stöveln, det kändes konstigt, inget av här heller, men en kraftigt svullen tå som blödde länge, och en nagel som rök tillslut.

Det lär väl bli mer...

/J

Leave a comment:

• Transparent tank
    replied
    Benbrott, fotbrott, utbrott, småsår, hjärnskakning, fattigdom, etc

Leave a comment:

• Hoke
    replied
    Skador relativt livskvalitet=obeltalbart

Leave a comment:

• loonitek
    replied
    Har kört cross i ca ¨6 år o haft sönder följande:

Spricka i revben
    Nyckelben av
    Spricka i armbåge
    Handled av
    handled av igen
    sen har jag fått nåra fina jack i sidan av magen,förslitningar i leder i fingrar mm

Leave a comment:

• TomasL
    replied
    Skumma fingerleder efter allt kopplande
    Tennisarmbåge av allt gasande och slangande
    Tre ben av i mellanfoten
    Ett revben av bak i ryggen
    Allt detta efter bara 1,5 års enduro. Höll på att lägga av helt, men jag tar det lite lugnare nu och har kört skadefritt i ett halvår
    Last edited by TomasL; 10-15-2008, 07:29 PM.

Leave a comment:

• _wcc_
    replied
    Ingenting

Onödigt att skada sig. Jag är som en katt landar alltid på mina ben

Leave a comment:

• Duddan
    replied
    Två hjärnskakningar
    Ett brutet nyckelben

Leave a comment:

• Pyrro
    replied
    Kraschad fotled.
    Knäskada som aldrig undersöktet.
    Några fingrar.
    Hjärnskakningar så läkarna har sagt att en till kan ge mig bestående men för livet.

Leave a comment:

• HPS
    started a topic Vilka skador har ni dragit på er?

Vilka skador har ni dragit på er?

Vet att det finns vurptrådar mm. där skador avhandlas. Men det skulle vara intressant att veta vad ni som skriver i detta forum råkat ut för sammantaget under er karriär på crossbanan och i skogen. Jag har kört cross på motionsivå i ca: 1.5 år och har drabbats av följande skador:

Två brutna revben.
    En bruten tumme.
    En lätt hjärnskakning.
Working...
X