Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vilka skador har ni dragit på er?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Shhiiiit!!!!!!!! Kommer du i håg vad som hände? Hur såg hjälmen ut?
    F.d. Evil Invader

M Motoadventures Hojresor

Comment

fyy fan, turgubbe som kom där. krya på dig
      / Blutor

Comment

Mudder: Hade nog kunnat gå minst lika illa för mig idag.

Kom och körde en liten transportsträcka grusväg... kom kanske i 60-70km/h hade börjat slå av för jag kom till en trevägskorsning.
        Va fortfarande lite snö på vägen, då den inte skottas på vintern. Problemet är att det är en bom på slutet av vägen... den är alltid öppen på sommaren men inte under vintern. Vilket jag hade glömt så de blev lite panikartat. (Körde där senast i fredags och då va också bomen stängd) men tankarna va på annat ställe samt hade jag motljus... Men i vilket fall.. 20-25meter innan insåg jag att den va stängd. Så jag panikbromsade, låste bakhjul och Framhjul och körde en fin stoppie innan jag voltade framlänges.. jag ner i marken och hojen tog 2 varv i luften innan den landade på båda hjulen i diket. Så hojen fick en mera trasig bakskärm då jag redan plastat ihop den 1 gång. Jag klarade mig utan en skråma.. inte ens öm eller ont i kroppen nu fast de va nån timme sedan.

Roligaste var att en kvinna i 50års åldern såg allting. Hon stod med tramcykeln i korsningen och solade och lyssnade på fågelkvittret. Hon sprang de 50meterna där hojen låg i diket och jag precis ställt mig upp. Hon frågade hur de gick och var nog mera skärrad än mig.. lyfte upp hojen och sa de gick bra, hon tyckte jag skulle ta några djupa andetag innan jag for vidare. Så vi stod och pratade ett tag, hon tyckte de va smått otroligt att jag inte gjort mig illa.

Men hade jag inte fått stopp.. fast mitt stopp inte va så snyggt så hade man nog fan slagit halvt ihjäl sig om jag brakat in i bommen..

Vart kommer kolvbytarhysterin ifrån?

Comment

2011- Blev påkörd när jag saktade in vid ett övergångsställ men bilen bakom gjorde det inte. Resultatet vart båda benen i vänster underarm samt båtbenet. Läkarna drog armen tillrätta
          2012- Ett hårt nedslag på en skogsstig efter ett litet hopp. Resultatet blev att jag drog på mig en "Galliazzifraktur". Ena benet i vänster arm var av, det andra hoppade ur led samt att jag slet av ledbandet mellan de två benen precis vid handleden. Nu har jag dock en titanplatta och lite skruv i armen samt ett ihopsytt ledband.

Comment

Originally posted by Mudder View Post
            enligt GPS'loggen har jag legat mer eller mindre avsvimmad i 2,5 tim. innan en bilåkande "gubbe" hittade mig.
            Usch min värsta mardröm är att slå in skallen och tuppa av i skogen. Kul att du verkar ha repat dig iaf.

Comment

Originally posted by unox View Post
              Usch min värsta mardröm är att slå in skallen och tuppa av i skogen. Kul att du verkar ha repat dig iaf.
              Jo usch.. Har en bekant som drog omkull mitt ute i skogen och slog av smalbenet. Otroligt nog lyckades han släpa sig ut till en närliggande grusväg och precis då passerade några turister som åkt fel...

Därför är det så oerhört viktigt att ALDRIG åka själv!
              Last edited by Viper; 04-15-2012, 09:35 PM.

Comment

Idag besökte vi (Janne Hammar, min sambo Lena och jag) platsen där jag kraschade med motorcykeln den 7:e april.
                Jag minns fortfarande inte ett skit av vad som hände, så därför är det helt obegripligt.... men mina teorier lutar allt mer mot att kraschen är orsakad av ett djur. Några meter in i skogen, strax intill kraschplatsen, syntes i alla fall tydliga spår efter älgar.

Last edited by Mudder; 05-06-2012, 08:23 PM.
                Hojresor
                Hojresor's YouTube kanal

Comment

Fy fan Mudder! Trevligt att du kan stå upp. Ses och höres och hoppas du läker i hopp fort nu.
                  Kärsta Carlsson

Comment

Originally posted by Mudder View Post
                    Idag besökte vi (Janne Hammar, min sambo Lena och jag) platsen där jag kraschade med motorcykeln den 7:e april.
                    Jag minns fortfarande inte ett skit av vad som hände, så därför är det helt obegripligt.... men mina teorier lutar allt mer mot att kraschen är orsakad av ett djur. Några meter in i skogen, strax intill kraschplatsen, syntes i alla fall tydliga spår efter älgar.
                    Älgkrock på mc måste vara en brutal upplevelse :/
                    Jag såg så mycket älg förra året så sedan dess har jag svårt att stå på som förr. Är vägen rak kan man ju köra 150 om man vill och kommer det då fram en älg så är det ju godnatt. Tror jag ska beställa en leatt och älgvarnare i förebyggande syfte.

Du hade ju en gps som loggade skrev du, hur fort åkte du vid smällen? Förutom foten i gips har du repat dig i övrigt?

Comment

.... Du hade ju en gps som loggade skrev du, hur fort åkte du vid smällen? Förutom foten i gips har du repat dig i övrigt?
                      Jag körde inte så fort, bara 65 km/tim. Skallen börjar bli bättre och gipset blir väl kvar i ytterligare 2 - 4 veckor.
                      Hojresor
                      Hojresor's YouTube kanal

Comment

Sitter ni ned?
                        Bra. Och ja, det var jag som kickade i 30 min på Bmk´s parkering idag.
                        Last edited by vigg; 05-20-2012, 10:16 PM.

Comment

Originally posted by emka71 View Post
                          Jag har en skada kvar på mitt "konto", sen säljer hon hojen. Dessutom får jag köra bil till och från varje middag i nån månad till. Taxi är inte att tänka på då hon tycker att jag måste "betala" tillbaka hennes skjutsande av mig.
                          Sälja din hoj och betala tillbaka? Vad är det för tjej du har? Byt ut henne direkt.

Visst, i ett förhållande så både ger man och tar men om tjejen skulle säga att hon säljer hojen om jag skadar mig igen eller att jag ska betala tillbaka henne för att hon tar hand om mig/ställer upp så hade jag sagt... där är dörren.

I nöd och lust heter det ju...

Comment

Originally posted by Duke View Post
                            Sälja din hoj och betala tillbaka? Vad är det för tjej du har? Byt ut henne direkt.

Visst, i ett förhållande så både ger man och tar men om tjejen skulle säga att hon säljer hojen om jag skadar mig igen eller att jag ska betala tillbaka henne för att hon tar hand om mig/ställer upp så hade jag sagt... där är dörren.

I nöd och lust heter det ju...
                            Det var sagt med glimten i ögat och lite lätt överdrivet av mig för att få en humoristisk touch på inlägget.
                            Håller med dig i ditt resonemang i övrigt, i nöd och lust.
                            Tror inte att vi kommer bli så oense ifall olyckan är framme igen, har varit med om betydligt värre saker under de 20 år vi camperat ihop hittills.....
                            Tidigare synder:
                            Yamaha XJ 550
                            Suzuki DR 650
                            Husqvarna TE 450
                            Gas Gas EC 300
                            KTM 250 EXC-F

Comment

Svensk sjukvård har jag hur mycket skit som helst att berätta om. Jäkla amatörer!! Det värsta är att man märker inte förfallet inom vården innan man blir sjuk.
                              När man ringer dit på anvisad tid och kön till själva telefonkön är FULL, då är det väl bara för mycket? Var god ring imorgon upplyste svararen om, trots att det var 2,5 timma kvar på telefonväxelns tid!!! Tillslut fick jag, en dag senare, via bakvägen kontakt med någon som sa att ortopeden skulle ringa mig, men nu har jag väntat hela eftermiddan på att läkaren ska ringa .... men INGEN RINGER!!

T.ex. ett benbrott. Hur jäkla svårt kan det vara att säga VAR det är brutet och ungefär hur lång tid läkningsprocessen är? Det är ju en fördel att veta när man blir frisk om man har ett eget företag men .... NEJ NEJ NEJ ... det är inte alls viktigt i sjukvården!! Klagar man så skriver de väl bara en LexMaria anmälan - sen fortsätter de som om ingenting har hänt i samma sketna hjulspår!!
                              Längre sjukskrivning då p.g.a. inkompetent sjukvård? NEJ NEJ NEJ ... Försäkringskassans expertläkare tycker si och så!
                              Hojresor
                              Hojresor's YouTube kanal

Comment

Var vid 15-tiden ute och friåkte på främmande mark när jag kom till ett mycket snårigt parti och hade oturen att fastna med vänsterhanden i ett buskage. "Plopp" sa det och så hoppade lillfingret ur led. Inte nog med det utan fingret vred sig också snett utåt så när jag drog det på plats igen var det inte helt smärtfritt. Hade som tur var tejp med mig så jag tejpade lillfingret och ringfingret för extra stabilitet så jag kunde köra hem.

Väl hemma gjorde jag om tejpningen fast nu med en kompress mellan fingrarna för att skydda huden då tejpen skall sitta kvar i en vecka.

:(
                                Last edited by Duke; 05-30-2012, 03:27 PM.

Comment

Working...
                                X