Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vilka skador har ni dragit på er?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Zacko View Post
    Bruten handled(båtbenet i höger hand), gips i 10 veckor(7 kvar). Min hustru är jätteglad och jättestolt över mig.......................
    Efter mitt fotledsbrott i maj var min fru särskilt nöjd med att köra runt mig i bilen, bära sovande barn till övervåningen samt att alltid gå ut med hunden ensam.

Jag har en skada kvar på mitt "konto", sen säljer hon hojen. Dessutom får jag köra bil till och från varje middag i nån månad till. Taxi är inte att tänka på då hon tycker att jag måste "betala" tillbaka hennes skjutsande av mig.

Jag köpte ett överdrag med en tätslutande gummibälg högst upp, lite som på en torrdräkt, funkade hur bra som helst. Gick till och med att bada med denna.

Krya på dig!
    Tidigare synder:
    Yamaha XJ 550
    Suzuki DR 650
    Husqvarna TE 450
    Gas Gas EC 300
    KTM 250 EXC-F

Comment

Originally posted by emka71 View Post
      Efter mitt fotledsbrott i maj var min fru särskilt nöjd med att köra runt mig i bilen, bära sovande barn till övervåningen samt att alltid gå ut med hunden ensam.

Jag har en skada kvar på mitt "konto", sen säljer hon hojen. Dessutom får jag köra bil till och från varje middag i nån månad till. Taxi är inte att tänka på då hon tycker att jag måste "betala" tillbaka hennes skjutsande av mig.

Jag köpte ett överdrag med en tätslutande gummibälg högst upp, lite som på en torrdräkt, funkade hur bra som helst. Gick till och med att bada med denna.

Krya på dig!
      Haha !! Tack !
      Där fick jag mig ett gott skratt !!

Comment

Vad gör man inte för att roa en kamrat i nöd!
        Vet hur det är att ha dåligt samvete hela tiden för att man klantat sig när man ägnat sig åt sitt intresse, samt att ha en fru som gärna påpekar misstagets dumhet så fort det dyker upp ett tillfälle....

Men vi är fortfarande gifta och bor under samma tak!

Det var fantastiskt skönt att få komma igång med körningen igen, seg väntan dock.
        Tidigare synder:
        Yamaha XJ 550
        Suzuki DR 650
        Husqvarna TE 450
        Gas Gas EC 300
        KTM 250 EXC-F

Comment

Skriver om grabbens "som är 11 år" skador då jag inte själv ännu lyckats skada mig nämnvärt

En riktig oturs sommar har det varit i år.

Maj - Hoppade för långt på en liten platå och kom i misstag ner med framhjulet först - stukad hand - paus 2 veckor
          Juni - Måste väja för en annan förare som vurpat i efter stopphopp - spräckt ett ben i vänster hand - paus 7 veckor
          Augusti - Kolliderade med en idiot som var första gången på banan som sladdade rakt framför i en dubbelhoppa - sjuk hand - paus 1 vecka
          Bagateller egentligen om man jämför dagsläget :(
          September 3:e - Strax efter en jättebrant nedförsbacke (20 m fall) innan en mellanstor platå i bromsdunkor hinner inte bakändan med och grabben slängs som en trasa över styret i backen - 4 st ihop tryckta
          och spräckta ryggkotor i övre ryggen - paus, vem vet. Kommer att repa sig helt då kotorna är stabila och inga nerver skadats.
          Någon med erfarenhet av liknande skador hur länge det tar att repa sig från sådant. Ligger som bäst på sjukhus med starka smärmediciner

Comment

Originally posted by akebjo View Post
            Skriver om grabbens "som är 11 år" skador då jag inte själv ännu lyckats skada mig nämnvärt <clip>
            September 3:e - Strax efter en jättebrant nedförsbacke (20 m fall) innan en mellanstor platå i bromsdunkor hinner inte bakändan med och grabben slängs som en trasa över styret i backen - 4 st ihop tryckta
            och spräckta ryggkotor i övre ryggen - paus, vem vet. Kommer att repa sig helt då kotorna är stabila och inga nerver skadats.
            Någon med erfarenhet av liknande skador hur länge det tar att repa sig från sådant. Ligger som bäst på sjukhus med starka smärmediciner
            Ca 3 månader innan man får ta av aluramen för mig, men jag komprimerade bara 2 kotor. Tappar fortf känsel i fötterna och fingrarna känns inte normala.

Skriver som en kratta på tangentbord (domnade fingrar), men jag tror att i mitt fall är det blodtrycksmedicinen, men det konstiga är att det kom ett år efter att jag började med medicinen, men 1 månad efter att bilfan körde på mig.

Jävligt kul att jobba med IT när fingrar domnar bort. fötterna skiter jag i, dom har jag bara när jag skall till å från jobbet.

Men ställ frågan till eran (jag fick 3 olika på 3 besök) behandlande läkare. Dom borde veta, jag körde med taxi till jobbet nån månad och lite begränsad arbetstid eftersom det var lite tungt att gå upp på 100% utan att använda morfin pga smärta, och dom medlen (narkotika) får jag inte använda då jag jobbar med delar som rör personsäkerhet eller maskinsäkerhet (försäkringskrav). Men det är nog inga problem för grabben.

FK är ju dessutom ett jäkla elände att få tag på. Mobilsvar och out of office... *suck*

En lurig rackare är att man som jag måste vara sjukskriven 100% och sen kan dom skriva (finns en kryssruta, men den gäller inte) att personen kan jobba 50 eller 75% men den gällde tydligen inte. Då får man taxi. Kan knappt gå, ska man cykla till jobbet då? käkar morfin, ska mak köra bil då? SANSLÖST.
            Dom ska skriva i intygat att man än 100% sjukskriven men kan jobba om man får transport till och från xxx...
            Går det inte med våld så har du använt för lite, mektips nr1
            Gick det sönder av mektips nr 1 så var det ju redan trasigt.

Comment

Krossad mjälte (numra bortopererad) punkterad lunga, de flesta revben brutna, knäskada, bruten handled + div småskador. Dock var det länge sen sist nu :)
              Känns helt rätt med att köra BMW :)

Comment

Originally posted by Peter__82 View Post
                Krossad mjälte (numra bortopererad) punkterad lunga, de flesta revben brutna, knäskada, bruten handled + div småskador. Dock var det länge sen sist nu :)
                Ähhmen ööhh! Och du kör på som vanligt fortfarande, eller har du lugnat ner dig?

Comment

Inga bestående skador ännu. Höll på att slå ihjäl mig för ett år sedan efter panikbroms pga hundjävel på grus. Ont som fasen och svårt att gå i två veckor.
                  bestående men är väl att jag vågar inte gasa som förr. peppar peppar...

Comment

Trasiga fingrar, vänster knäskål sprucken, 2 lätta hjärnskakningar, menisk skada i vänster knä och spricka i vänster stor tå (?)..
                    Men skam den som ger sig, i år drar det igång igen efter ett uppbehåll på 2år :)

Comment

Ta i trä men än så länge inget brutet, bara lite stukningar och rejäla smällar med skallen i backen, sprucken vänster stortå, spricka i vänster pekfinger-men ondast av allt, hålet i plånboken:)
                      No pain No gain....

Comment

Fick lera på nya jackan en gång då jag välte åt vänster efter en 80 graders stigning med väntande lerpudding.
                        Fasen vad jag led innan jag kom på fötter igen. Dessutom fanns det vittnen...huh!

Comment

Originally posted by Fjulle View Post
                          Fick lera på nya jackan en gång då jag välte åt vänster efter en 80 graders stigning med väntande lerpudding.
                          Fasen vad jag led innan jag kom på fötter igen. Dessutom fanns det vittnen...huh!
                          fyfan, gick fläcken bort?

Comment

2001 bruten höger fotled när min Husa 501 baktände när jag skulle kicka igång den. Inoperation av diverse metall o skruvar.
                            2004 2 brutna fingrar på Kalmar Crossbana. Operation med stift o skit, allt bortplockat efter ett tag.
                            2005 bruten vänster fotled under ökenrally i Marocko. Operation när jag kom hem, mer skrot inopererat.
                            2008 bröt båda benen i vänster underarm o krossade handleden när jag tränade enduro. Operation o ytterligare nått kilo metall i kroppen. 8 mån. rehab innan den var ok igen
                            2012 vänsterfoten i kläm under hojen under ökenrally i Marocko. 3 dygn med smärta innan jag var hemma. Operation igen med mer skruvar o grejer. Hela mellanfoten kass, flera brutna o krossade ben o en hel del ligament sönderslitna. Har 6-12 mån rehab framför mig : -(
                            Ja, o sen ett oräkneligt antal revben genom åren också då !
                            Varför finns det så mycket grus o så lite tid ?

Comment

Originally posted by Rassle View Post
                              2001 bruten höger fotled när min Husa 501 baktände när jag skulle kicka igång den. Inoperation av diverse metall o skruvar.
                              2004 2 brutna fingrar på Kalmar Crossbana. Operation med stift o skit, allt bortplockat efter ett tag.
                              2005 bruten vänster fotled under ökenrally i Marocko. Operation när jag kom hem, mer skrot inopererat.
                              2008 bröt båda benen i vänster underarm o krossade handleden när jag tränade enduro. Operation o ytterligare nått kilo metall i kroppen. 8 mån. rehab innan den var ok igen
                              2012 vänsterfoten i kläm under hojen under ökenrally i Marocko. 3 dygn med smärta innan jag var hemma. Operation igen med mer skruvar o grejer. Hela mellanfoten kass, flera brutna o krossade ben o en hel del ligament sönderslitna. Har 6-12 mån rehab framför mig : -(
                              Ja, o sen ett oräkneligt antal revben genom åren också då !
                              Friskt gasat,hälften brutet :=)

Comment

Detta är ju i den sista tråden jag vill skriva men nu är det ändå dags :(

Förra lördagen, alltså påskafton den 7:e april, var jag ute och körde på lite grusvägar. Exakt vad som hände vet jag inte, för enligt GPS'loggen har jag legat mer eller mindre avsvimmad i 2,5 tim. innan en bilåkande "gubbe" hittade mig. Tur för nig är att han körde in på den vägen, för enligt alla kartor är det en återvändsväg. Hursomhelst skjutsade han hem mig och sen blev det ambulans till sjukhuset. Höger fot är, trots att jag hade Alpinestars Vector, bruten på några ställen. Sen är jag fortfarande ganska dizzy efter en mindre blödning i hjärnan orsakad av en kraftig smäll på skallen.
                                Hojresor
                                Hojresor's YouTube kanal

Comment

Working...
                                X