Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vilka skador har ni dragit på er?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Då va det dags för mig att knäcka mitt första revben

Hur länge tar det innan en spricka läker. Har gått två veckor nu och gör ont som satan fortfarande.

Comment

Efter att smärtan börjar avta ( brukar va värst efter 10 dar) tar det 2 -4 v men det är ingen fara att börja röra på sig även om det gör ont..

Comment

inge åka på 4 veckor

sopade in handen i bakdrevet igår = trasig sena + benflisor och köttigt sår till benet på vänster långfinger blev gipsad i 4 veckor så tips använd alltid grova hanskar vid jobb med drev:)

Comment

Originally posted by markstrid View Post
          sopade in handen i bakdrevet igår = trasig sena + benflisor och köttigt sår till benet på vänster långfinger blev gipsad i 4 veckor så tips använd alltid grova hanskar vid jobb med drev:)
          En sena i min tumme gick av förra året. Fick ha gips i 6 veckor tror jag det var. Hur mycket jag än tränade så är rörligheten minskad i yttersta tumleden. Se till att träna mycket efteråt.
          KX 450F -12

Comment

Originally posted by markstrid View Post
            Påminner mig om när jag var femton och tyckte det var jobbigt att rulla moppen för att komma åt att torka den nedgrusade fettsmorda kedjan. Ställde upp moppen på centralstödet och tuffade på ettan.....sedan dess är halva fingerp*llarfingret borta.

Comment

Originally posted by Bålsta View Post
              Påminner mig om när jag var femton och tyckte det var jobbigt att rulla moppen för att komma åt att torka den nedgrusade fettsmorda kedjan. Ställde upp moppen på centralstödet och tuffade på ettan.....sedan dess är halva fingerp*llarfingret borta.
              Tur det bara var lillfingret!

Men fifan vad jag haft tur. Höll på att bli överkörd för några dagar sedan då jag mötte en taxi(skolbuss) som körde mitt i vägen i en skymd skarp kurva. Jag låg ute på kantmarkeringen hela tiden även när jag inte såg bussen! Nuddade faktiskt bussen med armbågen. Särringen som körde såg panikslagen ut kan jag ju säga.

Har haft en del "close calls" t.ex. när jag var lite ny med hojåkandet så hade jag tagit bort backspeglarna på ena hojen och dum som jag var tittade jag bakåt i en skarp nedförsbackekurva. Höll på att dra över vägräcket och ner i diket(?) 10 meter ner. Men jag blir inte så jädrans panikslagen och greppar full kraft på broms som vissa kan göra.

Men jag blev lite lätt skrämd då jag kom åt tutan(hade väll släppt vänsterhanden för att titta över axeln lättare) och bromsade lite lätt(typ så bromsljuset tändes bara) sen släppte jag efter någon sekund och kom ut på raksträckan.

Men jag åker ju dock inte över 80 på grusvägar, Om jag ens kommer över 70 . Kanske blir fler olyckor när jag skaffar större hoj. Men det får man ju inte hoppas.

Comment

Stukade handleder å fingrar, spricka i ett revben och mååånga skrapsår å blåmärken.

Men det värsta jag varit med om var förra våren när jag å min bror var ute å körde. Vi hade stannat på en grusväg för att snacka lite, ta en rökpaus lr vad anledningen nu var kmr inte riktigt ihåg.

När vi då skulle bege oss så kickade han igång crossen före mig å stack iväg, när jag sedan skulle ha igång min hände det läskigaste jag varit med om. Jag kör i freeridebyxor (sådana som går över stövlarna) kickade så foten gled av kicken å den for in i byxbenet. Själva delen av kicken som sticker ut hamnade just i vaden ovanför stöveln. Paniken av att sakta börja välta åt höger och känna att benet sitter fast avrundades med att hela crossens vikt dundrade ner med kicken i min vad. Trodde först kicken hade gått in i vaden, men det hade den inte. Värsta med hela upplevelsen var paniken och känslan av hjälplöshet när man började tippa haha

Gjorde för jävla ont i vadmuskeln i veckor efter det.
                ---Ät gul snö, det kan vara öl---

Comment

Spricka i foten efter ett gashäng innan ett stort hopp, ung och oerfaren på 80cc fick man panik och hade inte en tanke på att snabbt klämma i kopplingen. 5-6 veckor på kryckor så hade man lärt sig en läxa.

Korsband + menisk och höft m.m. hel-/halvtrasigt efter att ha tittat på för mycket crusty demons och börjat hoppa ramp med 250'n, även ett par hjärnskakningar och massa stukningar, sträckningar, blödningar och blåmärken på det... För att inte tala om hur jävliga ens armbågar ser ut, fulla i ärr då jag körde utan armbågsskydd.. tyckte dom satt i vägen. Nån spricka i revbenen har man väl lyckats med också. Sen har väl knogarna fått smaka drev och andra hårda/vassa saker när man mekat, men inget trasigt där än så länge. *peppar peppar*

Sen har vi ju de klassiska ärren på höger ben efter att ha kickat cross i sneakers...

Ska in på magnetröntgen nästa vecka, så förhoppningsvis är vänstra knät snart åtgärdat så man kan leta hoj igen. :)

Comment

Det mest irriterande jag åkt på är senskideinflammation i handleden.
                    Tydligen har jag haft två inflammerade senor/senskidor upp till tummen. Körde hoj med detta tre gånger innan det blev så satans illa att jag inte kunde använda handen ens.

Sambon ringde sjukvårdsupplysningen eftersom jag vägrade... Blev skickad direkt till sjukan samma kväll (lördag). Väl där fick jag rajraj-tabletter och remiss till arbetsterapeut.

Hos arbetsterapeuten blev det stöd för handled och tumme i 5 veckor

Efter dessa 5 veckor var det återbesök igen eftersom jag kände av det fortfarande... Nu idag var tummen och senskidan bra men såklart har jag en misstänkt inflammation i en ny sena Voltarensmörja och tabletter i 10 dagar till samt nytt stöd. Denna gång utan stöd för tummen..

Ska vara träningsledare för enduron på Sviestad den 27:e och då vill jag kunna åka för att ta mig runt på spåret och kika så att ingen vurpat eller liknande... Tydligen får jag åka, men gör det för ont och handleden blir sämre av det så måste jag tillbaks till läkaren och eventuellt blir det tal om att operera (senorna ligger i kläm).

Comment

Originally posted by Fräd View Post
                      Det mest irriterande jag åkt på är senskideinflammation i handleden.
                      Tydligen har jag haft två inflammerade senor/senskidor upp till tummen. Körde hoj med detta tre gånger innan det blev så satans illa att jag inte kunde använda handen ens.

Sambon ringde sjukvårdsupplysningen eftersom jag vägrade... Blev skickad direkt till sjukan samma kväll (lördag). Väl där fick jag rajraj-tabletter och remiss till arbetsterapeut.

Hos arbetsterapeuten blev det stöd för handled och tumme i 5 veckor

Efter dessa 5 veckor var det återbesök igen eftersom jag kände av det fortfarande... Nu idag var tummen och senskidan bra men såklart har jag en misstänkt inflammation i en ny sena Voltarensmörja och tabletter i 10 dagar till samt nytt stöd. Denna gång utan stöd för tummen..

Ska vara träningsledare för enduron på Sviestad den 27:e och då vill jag kunna åka för att ta mig runt på spåret och kika så att ingen vurpat eller liknande... Tydligen får jag åka, men gör det för ont och handleden blir sämre av det så måste jag tillbaks till läkaren och eventuellt blir det tal om att operera (senorna ligger i kläm).
                      Fy faan va trälit dö.

Sånt där är riktigt jobbigt, det dröjer ju 7 svåra år innan det blir bra igen. Ta det försiktigt, händerna ska du ha nytta av hela livet.
                      KX 450F -12

Comment

Lätt hjärnskakning, axeln ur led en gång...

annars har jag klarat mig rätt så bra med endast skrubbsår och blåmärken :)

* Jag är nog faktiskt den enda tjomme här inne som skadat sig mer när hojjen stått stilla än i full fart, peppar peppar* :P
                        4-Strokes are like tampons, Every pussy has one
                        -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                        Kawasaki KX 250 - 01

Comment

Lyckades bryta foten igår på den lokala enduroslingan.
                          Det ironiska är att jag gjorde det när jag letade efter min körkompis som hade kommit på efterkälken i spåret.

Orutinerad som man är släppte jag gasen mitt i en kurva med ett djupt spår, framhjulet klättrade över kanten och hojen välte. Hojen stannade men inte jag. Högerfoten fastnade under baksvingen och vreds samtidigt i en onaturlig vinkel. Konstigt nog var det bara knaket från fotleden som var obehagligt, ingen smärta.
                          Lyckades ta mig ca 2 km längs spåret ut ur skogen och de 1,5 milen hem för en varm dusch och lite efterkontroll av hojen innan jag tog mig till akuten där tre frakturer/genomgående sprickor i benet vid fästet till foten konstaterades.
                          Väntar nu på en remiss till ortopeden för att få veta hur illa det är, operation eller inte.

Minst 6 veckor innan man får ge sig ut i skogen igen.....
                          Tidigare synder:
                          Yamaha XJ 550
                          Suzuki DR 650
                          Husqvarna TE 450
                          Gas Gas EC 300
                          KTM 250 EXC-F

Comment

Har klarat mig väldigt bra tills denna säsong drog igång. För ca 1mån sedan klämde fote mellan en rot och fotpinnen vilket resultera i 2 brutna tår, vilade i 3veckor. I helgen var det dags för nästa vurpa, styret slår emot ett trä varpå jag spelar stålmannen och tar emot med huvet (ej att rekommendera), så nu ser man ut som grannen i Beck. Nåja kunde vart värre, blir väl å vila ett par veckor nu...

Comment

Kört i omgångar under senaste 20 åren men totalt en 100 timmar kanske i/på sandtag och lite skogsslingor.
                              Brutet finger..tog 6 månader att läka schysst.
                              Annars är det mest lite blåmärken...peppar peppar.

Comment

Har kört sedan jag knappt kunde gå. Har dock aldrig kört något seriöst utan bara grusbus hela livet.

Det har blivit många vurpor genom åren men inga allvarliga skador.
                                Det jag har lyckats med är bara två spräckta revben och en hel del skrapsår och blåmärken.
                                //Mattias Nowak
                                Gasgas EC300 2001

Comment

Working...
                                X