Announcement

Collapse
No announcement yet.

Att åka i kolonn

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Att åka i kolonn

Hejsan!

Jag har hittat en bra beskrivning omhur man bör köra i kolonn på landsvägen. Jag tror det är nyttigt att fundera över detta så som vi kör. På grus och i skogen kan vi ju hålla till som vi vill, men när det finns massor med hårda plåtburkar (som vill tränga sig in i kolonnen) är det ju en annan femma.

http://soe.trekia.se/kolonn.pdf (PDF - 151kB)

Trevlig läsning!
    -= Hojlös igen =-

Kanske är fel forum att nämna det i, men jag har ju vanan av att ha kört en del HD , så mycket kolonn körning har det blivit.
    For a living planet, protect Over Powered Enduros in the forest

Comment

Nja, särskilt på norrsidan blir det en del kolonnkörning mellan grusdelarna, men även ibland på söder, så jag tyckte det kan vara interessant.

Men det är ju klart att folk med ett mörkt förflutet kan det där ...
      -= Hojlös igen =-

Comment

Klubben för onödigt vetande

Comment

Jo vi som har haft t.ex sporthoj innan känner till detta.

Comment

Kul men alldeles för tyskt , höger vänster med armen, upp vid fara ,samt helikopter i luften vid vändning, räcker alldeles utmärkt + vänta in bakomvarande vid kors o stigbyten MVH
            Tung enduro 950 R SUPER ENDURO

Comment

Vafför i hela friden är det bilar på bilderna, jag bliiiir alldeles konfyyyys, hur man tilllämpa detta på mc, man åka två i bredd för att fylla upp bilplats???? :D

Comment

Det är väl knappt så att en KTM får plats i en bilplats med de breda Magura styrena som hojarna levereras med.
                For a living planet, protect Over Powered Enduros in the forest

Comment

Vi KTM-förare e ju så breda så vi får ju knappt plats på KTM-n
                  Tung enduro 950 R SUPER ENDURO

Comment

Working...
                  X