Announcement

Collapse
No announcement yet.

Chris Birch till Sverige 2022

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Chris Birch till Sverige 2022

https://saynotoslow.se/

Chris kommer till Sverige i Juni 2022, iaf planerar...

Någon som känner sig lockad?

Absolut, körde Enduro med Graham Jarvis här i Somras, otrolig upplevelse. Väldigt lärorikt. -Hade varit kul att testa samma med Adventurehojen.
    Har satt upp mig på Väntelistan
    Last edited by Yxan; 12-14-2021, 01:52 PM.

Vart kommer kolvbytarhysterin ifrån?

Comment

Najs med Jarvis! Jag kunde tyvärr inte komma loss när han var här :(

Comment

Jag fick chans till en plats - Men utifrån rådande Covid-läget och vad jag själv tro framöver.. så tackade jag nej denna gången. Känns för osäkert läget. Men spruta nr 3 är bokad 27/1 iaf

Comment

Originally posted by Yxan View Post
          Jag fick chans till en plats - Men utifrån rådande Covid-läget och vad jag själv tro framöver.. så tackade jag nej denna gången. Känns för osäkert läget. Men spruta nr 3 är bokad 27/1 iaf
          Jag fick också en plats men var tvungen att tacka nej främst pga av att eventets placering är så långt söder ut man kan komma i landet att det inte är genomförbart för mig.

Comment

chris birch är en riktigt duktig kille, men att lära sig korrekt körning genom att börja på tung offroad hoj är fel. Det är precis det mc tillverkarna försöker lura på varenda nybörjare att det är lätt, när det i själva verket tar 10-20 år att lära sig åka som han.

folk borde veta bättre, börja lär dig köra på en cross/endurohoj. Hur tror ni Chris Birch, Graham Jarvis, Pol Tarres m.fl. börja. inte fan vare med tung offroadhoj. Men det är eran hoj, era pengar. Man kan inte lära sig utan att krasha, å att krasha med tung hoj kostar och gör förmodligen mer ont när den landar på din kropp.

Jag har aldrig sett en förare jag tycker är duktig som INTE kört cross/enduro/trial....det är så man utvecklas snabbt. Kursen är tydligen inte för cross/enduro modeller läste jag. Men folk som har råd med ny dyr tung offroad hoj har tydligen råd å kasta pengar på sånna här kurser.

folk borde kolla upp t.ex. Ryan Hughes på youtube. gammal VM motocross förare och MX coach. Stenhård gubbe som inte skämtar. Han lär ut hur man ska TÄNKA och KÖRA m.m. Man ska STÅ upp, något som många har jävligt svårt å fatta när de kör offroad. Nu pratar jag inte slät grusväg det kan man köra sittandes på en Harley-Davidson. Kolla upp Ryan Hughespå youtube, det är gratis.

Att bli coachad på tung offroadhoj är lite som att be Tony Irving lära dig dansa i träskor....det är lixom fel på så många plan. Har du köpt stor offroad hoj och inte kan köra i skogen med den? Sälj å köp en mindre typ en enduro lr liten dualsport är mitt tips. Eller så håller du dig på asfalt för det är det tunga touring hojar är till för, plöja mil på släta vägar.

Comment

Körställning
              https://www.youtube.com/watch?v=strgLB8vojE

Höft före knän
              https://www.youtube.com/watch?v=JX3wPWhjjrU&t=8s

Gick det rakt igenom öronen? Måste du bränna 1000 lappar för att lära dig lyssna? En tankeställare.....som är gratis
              Last edited by whiskeythrottle; 02-14-2022, 12:40 AM.

Comment

Kan ju även ses som en kul MC-trip med grabbarna/tjejerna.
                Tycker de är riktigt lärorikt med träning med folk bredvid en, de gav otroligt mkt när vi var ett gäng som lurade upp Graham Jarvis till Norrland ifjol. Visst de kostade en slant, men klart ett minne för livet.

Comment

Ovanligt drygt och nedlåtande inlägg för att vara på Soe.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Comment

Originally posted by *Carla View Post
                    Ovanligt drygt och nedlåtande inlägg för att vara på Soe.
                    It's called reality min vän :) Om du tog illa upp är det tyvärr inte mitt fel.

Comment

Jag tog inte illa upp du skrev inte om mig.
                      Jag konstaterade att det sällan är dryga och nedlåtande kommentarer på Soe.
                      Du är en dryg människa, det är inte mitt fel.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
                      Last edited by *Carla; 02-23-2022, 09:11 AM.

Comment

Försök hålla god ton här.

Comment

Är de någon här som kommer delta i detta?
                          Om ja - Så vore de kul att höra om de efteråt

Comment

Working...
                          X