Announcement

Collapse
No announcement yet.

RALLY LOS Revisit 29/8 -20

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by red8 View Post
    Ås i en sjö ? är det den här : https://m.youtube.com/watch?v=w1K1RaK6Qn4 eller finns det fler ???

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
    Nope, men den känner man igen.
    I keep my motorcycle covered in a protective layer of mud

Comment

Ett stort tack till MZKjelle som arrangerade denna fantastiska dagen, en bättre RB debutkan man nog inte få, flinar fortfarande som Jokern :D
      Det här måste du göra igen och då föreslår jag att du (mins) dubblar avgiften och fixar catrad middagen och vi samlar ihop lite partytält så vi får en ordentlig efterfest, alla deltagare var ju störtsköna och välkomnande :D

Comment

2002 körde jag som första icke 100%-are. SOE var nytt, ny hoj och kängor man förhoppningsvis inte bryter anlar i. Upplurad av Jonas Björklund och Johan Markborg. Minns det som sjukt kul körning och förmodligen finns rapport nånstan här. Nu var det Stubb-Danne och Pettsson som åkte upp Fredag och vädret såg inte så kul ut. Upp i svinottan, tror Pettsson kokade kaffe vid 05:30 och ändå hör man nån ännu piggare starta mitt i müsli/äggtuggandet, vi måste bli gamla nu. De nya brillorna bortslarvade nånstan i flytten till Björkås, men hittade ett par skyddsglajjor i bilen som fick duga. Redan innan startnopten fick jag vända och leta mer skit jag inte hittade. Förmiddagen började kanon med småvägar och som ett brev på postnord lost in space på not 11 när jag kom ihåg en tokklotning Arno gjort i en kurva jag kånde igen från sist. Lost som i jag tar av hjälmen och öronploppar för att höra var fan är folk. Efter en dumförklaring av medresenär var jag på spåret igen på helt annan not än jag anat och resan flöt på. Lunch modell paltkoma tillsammans med nyfikna kor och sedan massa bra småvägar vi inte har i Norrköping typ sandvägar och fäbodar. framme, av med alla äckliga kläder och plumsade i sjön, vilket mina allergiögon gillade och gick tillbaka från stabsläge till kod röd. Pizza, bärs, skitsnack och bingen. Fortfarande trött, men kanonhelg, så tack alla inblandade. Ses snart igen.
        Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

Comment

Tack Kjelle å övriga deltagare.
          Alltid kul att återse gamla glada nyllen.
          Inte många sträckor jag känner igen från 2002.
          Men när vi passerat en lite stökig bakgård å jag ser en liten skåpbil det står "Snygg-Bosse" på känns det som tiden stått stilla i 18 år
          XR 650R
          EXC 250F
          YFM 350FW

Comment

Tack Kjelle och alla som deltog för en trevlig helg med fin körning, go mat och trevligt kvällsljug!
            Hoppas på rerun 2021 :)

Click image for larger version

Name:	DSC_1223 (2).JPG
Views:	2525
Size:	597.9 KB
ID:	1000202
            Click image for larger version

Name:	DSC_1045 (1).JPG
Views:	2553
Size:	773.7 KB
ID:	1000201​​ Click image for larger version

Name:	DSC_1055.JPG
Views:	2534
Size:	478.1 KB
ID:	1000196 Click image for larger version

Name:	DSC_1056.JPG
Views:	2563
Size:	528.9 KB
ID:	1000198 Click image for larger version

Name:	DSC_1102.JPG
Views:	2560
Size:	518.0 KB
ID:	1000199 Click image for larger version

Name:	DSC_1105.JPG
Views:	2556
Size:	470.0 KB
ID:	1000197 Click image for larger version

Name:	DSC_1172 (2).JPG
Views:	2548
Size:	493.6 KB
ID:	1000192 Click image for larger version

Name:	DSC_1197 (2).JPG
Views:	2507
Size:	427.9 KB
ID:	1000190 Click image for larger version

Name:	DSC_1216 (2).JPG
Views:	2542
Size:	461.4 KB
ID:	1000191 Click image for larger version

Name:	DSC_1227 (2).JPG
Views:	2555
Size:	493.8 KB
ID:	1000195 Click image for larger version

Name:	DSC_1226.JPG
Views:	2538
Size:	523.8 KB
ID:	1000200
            Attached Files

Comment

Tackar Kjelle för trevliga roadbook mil! Bra ordnat med exakt allt som vanligt!

/Patric
              Se till att följa min Dakar satsning 2019 - https://www.facebook.com/Lahouarracingteam/

Comment

Har Oden kommit hem till Jokkmokk än?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
                KTM 250 EXC-F 2013 Sixdays

Comment

• oden
                  oden commented
                  Editing a comment
                  Jodå, jag kom hem 21:29 i söndags. Men, imorgon bär det av med samma ekipage till Sundsvall, förenar nytta med nöje.

En härlig berättelse från Rally Los 2002.
                Massor av härliga bilder. Fotat och skrivet av Tobbe Lektell.

http://www.lektell.se/Allroadmc/los/index.html
                Låt inte omgivningen stå i vägen för din inneboende glädje.

Comment

Lite skvaller från min sweeperkollega.
                  Snygg Bosse är i stort sett nöjd med alla passager, men det på tok för fört för vissa som passerade i 30-40 km/h över gårdsplan.
                  Att tänka på tills nästa passage. Krypfart.
                  I keep my motorcycle covered in a protective layer of mud

Comment

En formidabel direktträff på kameraglaset gjorde att jag måste skriva AFSE på sagda glas efter den här körningen. Men det visade sig att det hann bli lite filmat ändå, i alla fall på morgonen. Så stay tuned så kanske, kanske det dyker upp något som liknar en film som eventuellt kan gå att titta på här i forumet.

Comment

SOE-iter!

Här länkas till 18 min film från eventet, film som med visshet inte kommer att nomineras i Cannes, inte för någon Oscar och inte heller till Guldbaggegalan. Dock förekommer några kända LOSers (den var fyndig!) på filmen, vilket för eventdeltagarna möjligen skulle kunna göra bilderna värda att spendera 18 minuter av sina liv på.

Filmen innehåller dock en överdos av Davidsson, Pettersson och Hansson, men vill man vara med på film så får man se till att hålla sig framför kameralinsen. Basta!
                      Jag ber om ursäkt för att jag inte kan namnge vissa ekipageryttare som skymtar förbi, men om jag gissar fel eller inte gissar alls så kan ju ni – om ni känner igen er själva – fylla på i tråden vad ni heter och vid vilket klockslag i filmklippet ni figurerar.

Och som det framskrivs i filmen så slutar kameraglaset plötsligt att vara ett kameraglas efter lunchuppehållet på grund av en attack från en aggressiv sten. Eller möjligen var det en attack av en skur av aggressiva stenar.
                      Förresten så bidde det ingen lunch under lunchuppehållet heller, men det var Hanssons och Kjelles fel. För Hansson körde för fort och Kjelle för sakta!

Så det fick bli en körv i Furudal i stället.

/ McEdman

https://www.youtube.com/watch?v=GmZFAQSRJHA

Comment

• oden
                        oden commented
                        Editing a comment
                        Riksgrusmannen
                    Working...
                    X