Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inges Grustur I Norra Finland 2020

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Inges Grustur I Norra Finland 2020

Synk från privat evenemang på Facebook

En sida för oss som ska fara eller funderar på att följa med på Inge Lahtis grustur i Raajärvi, norra Finland.

Datum: 22/7-26/7 2020

Vi bor bra och äter förnämligt på Wanha Kaivoskylä Mainari Oy till rimliga priser. Stället är en gammal nedlagd gruva mitt i ingenstans. Det är cirka 4 mil till närmaste bensinmack.

Dagsettaperna brukar bli en 20-30 mil blandad körning. Det finns cirka 300 mil extremt fina och roliga grusvägar att välja på, men eftersom vi gillar att ibland skita ned oss kan det varvas med ett och annat surhål och myr.

Dagarna brukar avslutas med en och annan longdrink, middag, bastu, skitsnack och ljug.

Vi har enormt kul helt enkelt.

https://www.mainari.fi/

Detta inlägg kan komma att uppdateras.
    Inlägg nummer två kan namnge deltagare eller ge en summering.

9 personer har anmält sig av maximalt 50.

Comment

Har 135 mil dit. hmm GS800 eller 500exc ?
      chasp.se

Comment

Originally posted by bryggenz View Post
        KTM 500 EXC är optimal för detta.

Comment

Kul att det finns ett datum. Får se om jag lyckas transportera mig från Malmö för detta event. Finns det olika grupper att hänga på om man tänkt harva runt med en 990 ADV?

Comment

Originally posted by bryggenz View Post
            Det är ju nästgårds. Jag har 183 :I

Comment

Det är ett väldigt roligt arrangemang där det brukar finnas körning för de flesta.
              Vi kommer hinna sladda grusavägar och gräva oss uppför sandbackar men även begrava i myrar och studsa på sten!
              Har ni frågor kring detta så är det bara ställa, vi är ett gäng som varit där flera gånger. Jag själv tror jag varit där kanske fem gånger?

Det är ofta folk har med sig mer än en hoj för att kunna njuta av alla möjligheter... :D

Comment

Working...
              X