Announcement

Collapse
No announcement yet.

Är Rumänien eller Bulgarien bästa landet för en enduroresa?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Är Rumänien eller Bulgarien bästa landet för en enduroresa?

Är på jakt efter en bra plats som erbjuder guidad 2-3 dagars endurokörning, helst "all inclusive" med kläder, hjälm, boende osv. Är ute efter skogskörning typ det man ser från Bulgarien och Rumänien, inte sandkörning som i Marocco, mitt-östen, osv. Någon som har bra tips? Även Sverige/Finland hadde funkat om det finns något bra! Här är ett resmål jag kollat på:
    https://www.db-endurobulgaria.com/

Www.endurogreece.com. Där är svaret på alla dina frågor. Minimalt med restid med direktflyg, 15min från flygplatsen. Perfekta hojar, perfekt service, perfekt mat. Var där för 11e gången för några veckor sedan.
    KTM 570 SXS m. MRS
    ---------------------------------------
    Blogg om Tuareg-rallyt 2010
    Blogg om vårt "projekt" 6-Dagars 2009
    www.raiddesigns.com

Comment

Tackar, ser ju lovande ut, inte minst möjligheten att få prova en 300 TPI!
      Hur funkar det med körkort där nede om man ska göra allt rätt? Grabben ska vara med och han har körkort för bil men bara lätt-mc... Vill ju inte att han gör nåt som jag ville gjort:P

Comment

https://www.wimmotorsacademy.com/ eller http://horizonadventures.pt/ är två bra alternativ i Portugal.

Comment

Lägger en till röst på Enduro Greece. Varit där 2ggr, senast i höstas, fick då äran att köra en 2020 250tpi med 2h på, som Vasilis hade hämtat förra veckan. Finns grymt bra körning, som dom anpassar efter önskemål och skicklighet. Kläder att låna. Bra boende.
          Körkort beror på vem du frågar, men kan han bara köra hoj så går det bra.

Comment

Tackar för svar! Det blir Bulgarien til påsken i år. Prisen(inklusiv resa) var ganska lik den man kom på för grekland, och naturen i bulgarien lockade mer denna gången. Så håller jag tummarna på att allt fungerar...

Comment

jag har åkt 2 ggr i västra ukraina. perfekt om man vill spara 2 resdagar då det tar en dag extra i varje rikning till rumänien. ukraina är billigt med, korrupta poliser dock så man bör köra på asfalt som om det vore en uppkörning för körkort. Finns åkning så man kan åka 1 vecka i bergen utan problem. Annars är rumänien fint, lite varmare.

vad åker ni för hojar om ni drar till östra europa? endurohoj i skåpbil?

Comment

Vi är några som åker ner i vår och kör i 5 dagar.
                Xpower Rumänien. Bra hojar och boende. Vill du ha mer info så skickar jag gärna det. //Hasse.

Comment

vad betalar ni för resa, boende och hyra av guide + hojar? Åkte i rumänien 2014 med egna hojar i buss, kosta ca 8000kr för 7 åkdagar nere i rumnänien inkl resan och boendet både i rumnänien och mellan Sverige och Rumänien på vägen dit å hem. Lätt värt om man orkar bila ner.

Comment

Originally posted by whiskeythrottle View Post
                    vad betalar ni för resa, boende och hyra av guide + hojar? Åkte i rumänien 2014 med egna hojar i buss, kosta ca 8000kr för 7 åkdagar nere i rumnänien inkl resan och boendet både i rumnänien och mellan Sverige och Rumänien på vägen dit å hem. Lätt värt om man orkar bila ner.
                    DET lät prisvärt!
                    Slide in - Burn out

Comment

Rumänien är FANTASTISKT att köra enduro i!
                      KTM 250 EXC-F 2013 Sixdays

Comment

Nu blev det ju tyvärr ingen resa( skulle varit där just nu om det inte var för Corona), men vi skulle betalat 5-6000/pers för all inclusive med 2 dagars full körning, 3 hotellnätter. Plus fly/resa.

Comment

Working...
                        X