Announcement

Collapse
No announcement yet.

ILLYA Raid 8 dagar 2020 Roadbook / GPS ( ingen Tävling)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

ILLYA Raid 8 dagar 2020 Roadbook / GPS ( ingen Tävling)

Hej såg detta i min 701 FB Grupp, verkar jäkligt kul ( tror inte weblänkar funkar här så jag skriver den oxåClick image for larger version

Name:	route-2.jpg
Views:	211
Size:	336.0 KB
ID:	998354
    Off-Road Raid with Moto/Quad/SSV in seven Balkan countries!

ILLYRIA RAID skall det vara ....LOL, kunde inte ens stava Rallyts namn rätt det börjar bra för ett Roadbook rally

Comment

Hej
      Jag vet att det funderas på antingen Illyria eller Hellas rallyt i Maj nästa år (de går tyvärr vid samma tidpunkt). Dock vet jag inte hur det ser ut med platser, men slå en pling till David Pettersson på Raid designs i Kalmar så kan han säkert ger mer info. Jag var med förra året och körde och det är ett toppenarrangemang, fantastiska vyer och riktigt roligt och omväxlande körning och jag har redan bokat in mig och polaren till nästa år (oavsett om det blir Illyria eller Hellas).

Comment

Jag e på!

Comment

jag och en kille till har anmält oss. vi kör hojarna på släp ned till Dubrovnik, därifrån kör vi hoj till Grekland. Vi har plats för 1-2 hojar till tror jag.

Rickard ener på Messenger, skicka PM om ni vill åka med oss, vi delar på transportkostnaden. Vi utgår från Värmland/örebro

Comment

en fråga till alla erfarna rävar här.... är körningen bättre i september än i maj? läste nått om mkt snö och lera 2018? i maj. maj 2020 ska ju ha en annan sträckningen än tidigare. är det någon här som har någon uppfattning om den nya sträckningen?

Comment

Jag kan bara tala för 2018 då jag var med å jag kommer åka även våren 2020. Det var en hel del snö (ovanligt mycket för perioden), det är troligen därför som de har senarelagt raiden 2020. Det var väl bara ett par passager som var problematiska (å rätt kämpiga), men jag tror inte det ska vara så stort problem denna gången då det går senare. Kan väl också säga att förra året var rätt kallt för årstiden (därav den myckna snön på sina ställen) så du ska nog inte låta det avskräcka för att åka med ---- DET ÄR EN KANONUPPLEVELSE.

Comment

Hej!
                ​Jag har nu också anmält mig! Det blir min första organiserade körning och jag ser fram emot en jäkligt spännande upplevelse.
                Kommer att ingå i Raid Designs skara och kör en Husqvarna 701 —18. Är en glad amatör men tror nog att jag ska behärska hojen i den terrängen någorlunda bra och någonstans ska mna ju börja
                ​​​​​
                En barndomsvän som bor i Afrika kommer också att vara med och han jagar just nu efter hyrhoj/team. Han har lite mer erfarenhet, körde Tuareg i våras bl.a.

Ser verkligen fram emot detta!
                ​​​​​​
                /Philip

Comment

Cool rally

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Comment

Working...
                  X