Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fyra rallyn i Portugal med transport från Sverige

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Fyra rallyn i Portugal med transport från Sverige

FULL FART PÅ RALLYTÄVLANDET I PORTUGAL I HÖST!

Fyra två-dagars tävlingar från september till december. Roadbooks och förare i världsklass, och vi amatörer är lika välkomna. Låt er inte skrämmas av några världsstjärnor, det finns klasser för alla.

Vi kommer att köra ner vår servicebuss i september och tillbaka till Sverige efter sista tävlingen i december. Vi kommer att vara på plats på samtliga deltävlingar. Ni kan alltså köpa transport av hoj och utrustning till och från Sverige samt till tävlingarna och service under och mellan tävlingarna. Upplägget är sådant att i kan välja att köra en eller flera deltävlingar och även köra lite träning veckan innan, eller efter, race.

För den som inte vill eller kan skicka sin hoj finns det möjlighet att hyra rally-kittade KTM och Husqvarna för dessa tävlingar. Fly&Ride.

Kontakta mig för info om priser, regler mm. 0sju0 2sex98284. eller klicka på länken

http://www.rally-travel-management.se/309552609

Vi lastar och rullar söderut den 6-7/9 mot portugisiska rallyserien, plats finns i bussen.

Comment

Det vore trevligt med ett Ca pris för hyra av mc samt support för en av tävlingarna .
      Har man en summa så kan tankarna lättare fokusera på om man har råd osv...

Jag är sugen och gillar Portugal ... men man ska ha tid

Mikael

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Comment

Carla, en grov budget
        Hyra av rallykittad KTM/HVA för en deltävling (två dagar) inklusive del i dubbelrum och racesupport: 750Euro.
        Startavgift 185-230Euro beroende på klass, inklusive middag på lördagkväll och lunch på söndag.

Comment

Helt klart intressant

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Comment

Första tävlingen som skulle ha gått nu i helgen blev flyttad pga extremt hög brandrisk. Nytt datum är 1-3 November, övriga datum som tidigare.

Comment

Last weekend I competed in the first race for the season in the Portuguese Rally Raid Championship, CNRR. It was held in Reguengos de Monsaraz. The track was fast with a lot of high speed sections. Navigation was not too difficult with a few exceptions. In the picture you can see how it looks when Mr Berglund is lost!! The section was later neutralised as the RB lacked some information and 80% of the riders went on a walk-about. The rain on Saturday made it too easy to follow the tracks from the riders in front, maybe thats why so many got lost in this section. The level in the race class is high and/or I'm a bit too slow. At least I managed to get a few behind me in the overall result. The organisation was as usual very good and professional. Looking forward to the next race in two weeks time in Gois.

Image may contain: one or more people, motorcycle and outdoor
              Attached Files

Comment

Click image for larger version

Name:	78413672_3221456274548058_5081118908723757056_o.jpg
Views:	192
Size:	427.8 KB
ID:	998801Tredje deltävlingen i Portugisiska Rallyserien. Denna gång i de vackra omgivningarna runt Marco de Canavese i norr. Lyckades komma på elfte plats av 22 startande. Banan hade allt från fuktiga hårdpackade WRC-vägar med kanonfäste till några riktigt jobbiga endurosektioner. Vi hade tom några off-piste sektioner med kompassnavigering uppe i bergen. Lyckades ta alla WP och därmed inga straff. Tidtagning var lite annorlunda den här deltävlingen. Specialsträckorna var längre och klockan gick även där det var hastighetsbegränsning som genom små städer och byar. Jag gillar det eftersom jag navigerar bättre än jag kör. Eftersom det inte finns några spår att följa på asfalt- eller kullerstensgatorna måste man noggrant följa och förstå roadbooken annars är det lätt att komma vilse och förlora tid.
                Last edited by Nora-Mikael; 11-25-2019, 09:35 PM.

Comment

Två svenskar på startlinjen i sista deltävlingen och två på pallen.

Comment

Working...
                  X