Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kontaktannons: Stockholm med "omnjed"

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ytterligare en hugad pilot här som anmäler intresse. Utgår från Bro nordväst om stan - nära till Arlanda :)

Comment

Årtusendets största 08-körning om det väl blir av i vår?

Comment

Lysande bra idé tycker jag, hakar lätt på om det passar. Utgår från söderort

Comment

Originally posted by Viktor.J View Post

Jag har en "tänkt" som jag inte kört än som är tänkt att gå från Södertälje till Laxå (där den ansluter till TET). Ca 33 mil.
          Hej, jag vill gärna hänga med! Bor i Stockholm..

Comment

Hej,
            Jag är också på!
            Kör 701 och utgår från Åkersberga, men för rätt tur så kan jag ta mig till vilken startpunkt som helst. Har flexibelt jobb så jag kan även tänka mig att köra vardagar.

Har tyvärr inga rutter att bidra med, har alltid bara hängt på och har aldrig haft någon gps att spela in spår med. Det skall dock styras upp denna säsong!

// Andreas

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Comment

Jag är också intresserad! Utgår ifrån Nacka / Söderort.
              Vad sägs om en WhatsApp grupp eller liknande?

Comment

Originally posted by shoulder View Post
                Vi behöver inte uppfinna hjulet igen. Vill man arrangera en gruppkörning så postar man en tråd om det. Det formatet har fungerat senaste 10 åren och lär så göra kommande 10 år. Riktlinjer på struktur finns i https://forum.soe.se/forum/soe-svens...nnan-du-postar

Comment

Originally posted by shoulder View Post
                  Jag är också intresserad! Utgår ifrån Nacka / Söderort.
                  De är sånt som gör de här forumet så dött...

Comment

BMWn skodd med nya TKC80, hoppas på körning snarast!

Comment

Nuvarande har följande medlemmar uppgett ett intresse, 19 st !

NORRORT:
                      Johber
                      Waderman
                      K1322
                      Dantee
                      Tobbeviking
                      Locutus67
                      Japanviking
                      Lundvall
                      XRV-Mejta
                      Cyberknutte

STHLM:
                      PerJ
                      Bjorna
                      Spakapan
                      DanielB
                      Viktor.J

SÖDERORT:
                      Niclas88
                      Baveras
                      Farkas
                      Shoulder

Men på dessa 19 är det inte någon som har kunnat dela med sig av någon rutt än så länge. Jag kan vara uppriktigt med att jag inför detta år har försökt lära mig göra kartor och rutter, så de fåtalet rutter som jag har skapat under vintern räcker inte långt. Jag vill inte låta bitter men det är många som "vill hänga med" och om man inte bidrar, så tror jag att en sådan här grupp ganska snabbt mynnar ut i en eller två mindre grupper, där likasinnade kan mötas på lika villkor.Min ambition var att få ihop en självgående grupp med likasinnade, men det bygger på aktivt deltagande. En förutsättning som är självklar är att alla har egen utrustning för att navigera (GPS).

Det kanske löser sig självt framåt våren, vem vet? Jag vill bara vara tydlig med att jag ser en risk med att det bara blir en körning i vår.

En annan fråga som "lyftes" var hur vi distribuerar ut kartorna sedan. Jag ser gärna att man annonserar ut här och sedan mailar man ut kartan till de som tänker komma. Även om alla vägar jag har tittat på är fullt lagliga så ser jag en risk med att publicera kartor här "för evigt". Vill man skapa en mindre grupp i något annat format (whatsapp, Messenger etc.) så ser jag personligen inga problem med det. Men det blir torrt på forumet om körningar inte annonseras här.

Det känns som att vi börjar norr om stan va? Arlanda och bortåt. Jag har en OKÖRD rutt på strax under 20 mil men hade gärna sett att någon mera erfaren tar takten de första gångerna.

Comment

Med intresset som finns här skulle jag tro att detta kommer lösa sig helt organiskt när säsongen kommer igång och körningarna kommer igång. :)

Som tobbeviking skrev - det behöver inte vara så avancerat. Samla ett gäng likasinnade med en vag aning om åt vilket håll turen går, och ta det som det kommer. Om ingen har en färdig rutt att utgå från så brukar det alltid gå att slinga ihop lite roliga sträckor ändå. Jag har själv hakat på helt spontana körningar utan någon färdig rutt och sedan åkt hemåt, svård nöjd med dagens tur.

Med det sagt kan färdiga rutter självklart underlätta, och framför allt spara tid som annars läggs på "vart ska vi nu då"-diskussioner. De flesta gamla rävarna är lite försiktiga med att sprida dessa rutter till höger och vänster utan att först lära känna människan bakom nicket. Fullt förståeligt.

Körning på norra sidan är jag helt med på. Ge det några veckor till så att barmarken hittar fram, sedan kör vi :)

Comment

Jag är gärna med på körning och kan annordna en massa turer på norra sidan i mån av tid mellan tävlingar och andra resor som jag själv anordnar på grusigt underlag. Jag personligen delar aldrig med mig i förväg utan anger mer en samlingsplats och typ av körning ex grus, grötigt eller ett rent helvete.

Som sagt, barmark ska fram och sen kan de gasas friskt.

/Patric
                          Se till att följa min Dakar satsning 2019 - https://www.facebook.com/Lahouarracingteam/

Comment

Jag kommer ge mig på en del körningar. Har varit med ganska länge och har kört både södersidan och norrsida samt en hel del i dalarna och uppåt. Har flexibelt jobb så det mesta går att få ihop. Har en förkärlek för lite längre resor där man gör iaf en övernattning.

/Linkan
                            620SC,525 EXC,950Adv,625 SXC, 950SE, 525 EXC SixDays Aprilia 4.5, Ktm 950 SE, - Sålda
                            Can-AM XXC Outlander, stealth snorkel, radiator relocation kit, KTM 690 R -14

Comment

Originally posted by Linkan View Post
                              Jag kommer ge mig på en del körningar. Har varit med ganska länge och har kört både södersidan och norrsida samt en hel del i dalarna och uppåt. Har flexibelt jobb så det mesta går att få ihop. Har en förkärlek för lite längre resor där man gör iaf en övernattning.

/Linkan
                              Jag anordnar denna fyra dagars tur med utgång från Bålsta till Orsa där vi grusar runt i två dagar och sen hem igen. Resan går nästan på enbart grus. Vill man haka på är det bara att följa instruktionerna i beskrivningen för eventet.

https://www.facebook.com/events/351569412304889/?ti=cl

/Patric
                              Se till att följa min Dakar satsning 2019 - https://www.facebook.com/Lahouarracingteam/

Comment

Originally posted by Viktor.J View Post
                                Nuvarande har följande medlemmar uppgett ett intresse, 19 st !

NORRORT:
                                Johber
                                Waderman
                                K1322
                                Dantee
                                Tobbeviking
                                Locutus67
                                Japanviking
                                Lundvall
                                XRV-Mejta
                                Cyberknutte

STHLM:
                                PerJ
                                Bjorna
                                Spakapan
                                DanielB
                                Viktor.J

SÖDERORT:
                                Niclas88
                                Baveras
                                Farkas
                                Shoulder

Men på dessa 19 är det inte någon som har kunnat dela med sig av någon rutt än så länge. Jag kan vara uppriktigt med att jag inför detta år har försökt lära mig göra kartor och rutter, så de fåtalet rutter som jag har skapat under vintern räcker inte långt. Jag vill inte låta bitter men det är många som "vill hänga med" och om man inte bidrar, så tror jag att en sådan här grupp ganska snabbt mynnar ut i en eller två mindre grupper, där likasinnade kan mötas på lika villkor.Min ambition var att få ihop en självgående grupp med likasinnade, men det bygger på aktivt deltagande. En förutsättning som är självklar är att alla har egen utrustning för att navigera (GPS).

Det kanske löser sig självt framåt våren, vem vet? Jag vill bara vara tydlig med att jag ser en risk med att det bara blir en körning i vår.

En annan fråga som "lyftes" var hur vi distribuerar ut kartorna sedan. Jag ser gärna att man annonserar ut här och sedan mailar man ut kartan till de som tänker komma. Även om alla vägar jag har tittat på är fullt lagliga så ser jag en risk med att publicera kartor här "för evigt". Vill man skapa en mindre grupp i något annat format (whatsapp, Messenger etc.) så ser jag personligen inga problem med det. Men det blir torrt på forumet om körningar inte annonseras här.

Det känns som att vi börjar norr om stan va? Arlanda och bortåt. Jag har en OKÖRD rutt på strax under 20 mil men hade gärna sett att någon mera erfaren tar takten de första gångerna.
                                Jag kan nog hemslöja nån rutt eller två. Har några liggande också som jag inte kört själv och vill prova dessa själv innan jag drar med mig ett gäng ut. Dessutom så kör jag både norr och söder om stan om jag får in det i min planering och jag är även lagd åt det hållet att övernattning i tält är något jag klarar utan att gå sönder.

Kör med en Montana 610 och kan därmed dela rutt på plats med dom som har en Garmin som kan dela/ta emot rutter trådlöst. Annars är jag väl precis som de flesta andra tveksam till att skicka rutter hur som helst. Detta då ett "klumpigt" beteende eller "överutnyttjande" av vissa vägsträckor gör boende och markägare sura och leder till avspärrningar, konflikter och annat drama man klarar sig utan på "sina egna" spår.

Tyvärr är det väl begränsat med tillgänglig tid under våren och sommaren pga andra lekaktiviteter, bär väl kunna klämma in någon körning under våren hoppas jag. Till sensommaren/hösten bör det väl funka att köra någon dag varje helg i det närmaste.

Comment

Working...
                                X