Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kontaktannons: Stockholm med "omnjed"

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Kontaktannons: Stockholm med "omnjed"

Hej,

Jag tänkte försöka sammanföra folk i sthlm med omnejd som är sugna på att köra "grus". Det finns många små inbitna grupper som har sina "vägar upptrampade". För tillfället sitter jag och försöker göra rutter som jag planerar att köra i sommar. Jag gör lite alla möjliga rutter med utgångspunkt från Stockholm till t.ex. Örebro, Jönköping, Gävle, anslutning till TET m.m.

Hade varit kul om man var ett gäng att planerar/dela rutter, köra och snack skit med. Både dagsturer och weekend turer.

Relevant info om mig;
    30 år - Gröngöling
    Inflyttad från Blekinge- Så jag pratar konstigt
    Är bättre på att köra långt än snabbt -Men vill bli snabbare

Hör av er här i tråden eller PM :)

Vi hörs

Det är väldigt dött i forumet så räkna inte med många svar. Gott initiativ iaf och jag skulle gärna följa med om det passar i kalendern

Comment

Originally posted by johber View Post
      Det är väldigt dött i forumet så räkna inte med många svar. Gott initiativ iaf och jag skulle gärna följa med om det passar i kalendern
      Hehe, ne jag räknar faktiskt inte med så mycket respons här:) Men man måsteu försöka :) Knyter man en ny bekantskap så är det värt det :)

Tanken är att "ragga" folk här och få ihop en liten grupp som sedan blir självlevande via tex sms, Forumet, Facebook etc. så kan man jäv styra om/när. Så om du vill kan du skicka kontaktuppgifter i ett PM så kan vi se vart det landar.

Comment

Jag åker gärna och mycket. Har ganska många färdiga rutter men är dålig på att dra ihop folk...
        Jobbar mycket helger men har å andra sidan gott om tid "i veckorna". Åker gärna söderut för att mötas i t ex Uppsala.

Comment

Jag åker också helst Uppland och på söndagar om jag ska hinna.

Comment

Bra, någon måste ju hålla liv i världen utanför Facebook. Det blir garanterat några repor i vår norr om huvudstaden.

Alltid bra med fler som kan lyfta loss mig från surhålen :)

Comment

Originally posted by k1322 View Post
              Bra, någon måste ju hålla liv i världen utanför Facebook. Det blir garanterat några repor i vår norr om huvudstaden.

Alltid bra med fler som kan lyfta loss mig från surhålen :)
              Härligt. Vad är "norr om huvudstaden" för dig ? Är det "uppland" som för övriga gänget eller har du någon annat "område" som du gärna kör i ?

Tänker att det kan ju vara smidigt att börja i ett område där ett par/flera känner sig bekväma och smidigt. Men antar att det kanske finns en "jag kör gärna söder om stan"-grupp och "jag kör gärna norr om stan"-grup, båda är så klart ba.. Jag bor mitt i stan så för mig är båda lika bra :)

Comment

Hejsan. Jag hänger gärna med på turer, jobbar oregelbundet.
                Så det kan funka för mig lite närsomhelst. Har precis bytt hoj till en 990 Adventure som jag är sugen på att testa.
                Last edited by niclas88; 01-17-2019, 10:51 AM.

Comment

Originally posted by niclas88 View Post
                  Hejsan. Jag hänger gärna med på turer, jobbar oregelbundet.
                  Så det kan funka för mig lite närsomhelst. Har precis bytt hoj till en 990 Adventure som jag är sugen på att testa.
                  Kul ! Ser att du verkar röra dig kring Järna ? Har du lokalkännedom där omkring då ? Kul med folk söder om stan med !

Comment

Enda sättet att få fart på forumet igen är ju att börja lägga upp körningar och göra reklam i fb-grupperna och sedan peka "anmälan" hit. ;)
                    Varför inte sätta fart på dom hederliga söndagskörningarna?
                    Det dyker nog upp folk om man märker att det finns körningar att tillgå.
                    En gruskörning behöver inte vara så märkvärdig, leta sig från arlanda till gimo för en pizza tex är ju inte vansinnigt avancerat.
                    //Tobbe
                    Bepansrat garage försett med larm och totalt galen hojägare....

Comment

Originally posted by Viktor.J View Post
                      Härligt. Vad är "norr om huvudstaden" för dig ? Är det "uppland" som för övriga gänget eller har du någon annat "område" som du gärna kör i ?
                      Gruset börjar vid Arlanda.
                      Last edited by k1322; 01-21-2019, 12:54 PM.

Comment

Bor i Järna så lite koll har jag.
                        Last edited by niclas88; 01-21-2019, 01:51 PM.

Comment

Jag har ganska nyligen flyttat till Östhammar och letar körkompisar. Kör både enduro, is och grus.

Comment

Bor i Nacka och kör en tung Tiger 800. Hade gärna sett någon grusig länk som tar oss stockholmare till TET eller liknande :)

Comment

Originally posted by DanielB View Post
                              Bor i Nacka och kör en tung Tiger 800. Hade gärna sett någon grusig länk som tar oss stockholmare till TET eller liknande :)
                              Jag har en "tänkt" som jag inte kört än som är tänkt att gå från Södertälje till Laxå (där den ansluter till TET). Ca 33 mil.

Comment

Working...
                              X