Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inges Grustur I Norra Finland 2019

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Aha, du tänker såååå ! ,-)

Originally posted by AdventureMike View Post
    Man vet aldrig....Men annars är enduro bra för just hopp och lek, men vill man börna någon av Odens roadbooks är en rallymoppe mer rätt verktyg liksom.

Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
    Varför finns det så mycket grus o så lite tid ?

Comment

Originally posted by AdventureMike View Post
      Man vet aldrig....Men annars är enduro bra för just hopp och lek, men vill man börna någon av Odens roadbooks är en rallymoppe mer rätt verktyg liksom.

Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
      Då har ju Rassle gjort helt rätt köp, en för varje!
      KTM 570 SXS m. MRS
      ---------------------------------------
      Blogg om Tuareg-rallyt 2010
      Blogg om vårt "projekt" 6-Dagars 2009
      www.raiddesigns.com

Comment

Jag gillar olika ! typ o dedåva......

Originally posted by David P. View Post
        Då har ju Rassle gjort helt rätt köp, en för varje!
        Varför finns det så mycket grus o så lite tid ?

Comment

Originally posted by Rassle View Post
          Jag gillar olika ! typ o dedåva......
          Jag kämpar också för mångfald. I garaget.
          KTM 570 SXS m. MRS
          ---------------------------------------
          Blogg om Tuareg-rallyt 2010
          Blogg om vårt "projekt" 6-Dagars 2009
          www.raiddesigns.com

Comment

Än om man har fb. Hittade inget där...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

Om du talar om vad du heter så kan du ju bli inbjuden till det privata engagemanget som finns där.

Det här är ju en tur där vi samlas och kör hoj på dagarna, och ljuger på kvällarna. Själva körningen kostar inget, då det inte är guidade turerna. Utan man betalar bara för boende och maten.

Comment

Jag är utan FB - Så tacksam för info här. Vart kan jag anmäla mig? Sambon jobbar, så barnvakt gäller, men ska inte va några problem.
                Antar att man kan undvika stora myrar då man kommer med tung 990i
                Last edited by Yxan; 03-09-2019, 12:57 PM.

Vart kommer kolvbytarhysterin ifrån?

Comment

Fler som kört 950/990 genom åren, så det ska nog gå bra. Anmälan kan göras i tråden enligt standard soe rutin.
                  ​​​​​​1.
                  2.
                  Osv. Kommer förmodligen i vanlig ordning synkas ihop med fb när det närmar sig.

Info brukar också komma. Men korta drag så brukar folk drälla in under onsdagen, allt från morgon till kväll beroende på avstånd, ledigheter osv.
                  Körning torsdag-lördag som inte alltid är så planerad, utan blir lite spontan beroende på väder, lust och önskemål. Avfärd runt 9-10 och tillbaka runt 15-16ca beroende på djupet på lerhålen och törst.
                  Brukar kunna bli lite körning även söndag för dom som inte fått nog. Andra drar sig hemåt redan från morgonen.
                  Annars är det nog enklast att fråga om man undrar något.

Kommer nog även i år att bli en rideandseek tävling, för 3e året i rad. Givetvis med nya punkter, nya prov och roliga starter. Måste bara sätta mig ner med Andreas och en låda öl så ska vi nog lösa det.

Comment

Originally posted by Erik N View Post

Kommer nog även i år att bli en rideandseek tävling, för 3e året i rad. .
                    DET låter klart lockande!

Slide in - Burn out

Comment

tror jag sökte lite film om detta förra året. hitta några få. har inte fattat riktigt. Ena stunden grusväg, sen rakt ner i en myr? Hur mycket enduro åkning är det då? Ingenting eller? Finns det ny film å se från 2019, eller andra år?

Comment

Originally posted by whiskeythrottle View Post
                        tror jag sökte lite film om detta förra året. hitta några få. har inte fattat riktigt. Ena stunden grusväg, sen rakt ner i en myr? Hur mycket enduro åkning är det då? Ingenting eller? Finns det ny film å se från 2019, eller andra år?
                        Förstår inte din fråga, men ska försöka svara så gott jag kan. Det är inte en Endurotur. Men finns Enduro liknande spår. Men är igentligen mest friåkning I olika former. Mycket går att välja själv. Är mycket grusväg (framgår av trådnamnet) Men finns roliga stråk och ställen. Finns inga riktiga Enduro spår om det var det du undrade. Filmades nog dåligt förra året, då allt med den här turen är ideellt. Ingen av oss som är med på turen tjänar pengar på den. Då vi bara betalar för boendet.
                        Vi är helt enkelt bara ett gäng som träffas en gång per år, kör hoj och har trevligt ihop.

Comment

Originally posted by whiskeythrottle View Post
                          Jag svarar kanske samma som Erik N fast med andra ord, men....

Jag har varit med några år (4? 6? Vem vet?) brukar beskriva turen såhär.
                          På kvällen sitter folk och skruvar i hojar och dricker en pilsner och snackar om nästkommande dag. Folk som varit där mycket tidigare har koll på olika backar, grusvägar, surhål, stigar osv.
                          Där växer nästkommande dag fram, och ofta flera olika alternativ.
                          Så vill jag köra grusväg, då följer jag Benke som har tänkt sladda runt så mycket han orkar.
                          Vill jag köra backar så hakar jag på till Kraftledningsbacken, bananbacken, stenbacken, sandtaget vid tågrälsen eller någon av de andra.

Oden har satt ihop 2 st roadbooks, en på ca 30mil och en på ca20 om jag inte missminner mig. Pratar man med honom INNAN kan man säkert få den mailad till sig.
                          Andreas och Erik brukar anordna en Ride N Seektävling på lördagen som man kan vara med i om man vill. Jag brukar vinna, men av regeltekniska skäl blir jag alltid snuvad på vinsten...

Jag har aldrig varit med om att någon blivit lämnad ensam eller inte fått köra som man vill. Nån enstaka gång har det blivit fel då jag med 2T hakat på en sväng som skulle "leta några bra ställen" och i slutändan legat och kört grusväg hela dagen....
                          När man kommer tillbaka till lägret sitter man i solen och dricker Lonkero och ljuger om dagens strapatser, sen fortsätter veckan nästa dag.

Jag inser att det låter rätt flummigt och att det inte är uppstyrt, men jag har aldrig varit med om att någon som varit med har känt sig missnöjd.

Hoppas svaret gav något, jag förtydligar gärna vid behov.

Comment

Nä men det var väl bra beskrivet. Ska avvakta lite då semesterplanerna inte är spikade.

Comment

Jag instämmer med föregående. Något år har det blivit fel hoj precis varje dag, typ KTM 690 RFR i myrar och KTM 200 EXC i raskt tempo på grusvägar. I år blir det nog bara en hoj, en KTM 500 EXC 2018 sixdays - kan inte bli mer lättkört.

Comment

asså, anmäler jag mig här eller på fejjan?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Comment

• oden
                                  oden commented
                                  Editing a comment
                                  Vilket som, jag synkar manuellt mellan.
                              Working...
                              X