Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inges Grustur I Norra Finland 2019

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Inges Grustur I Norra Finland 2019

Synk från privat evenemang på Facebook

En sida för oss som ska fara eller funderar på att följa med på Inge Lahtis grustur i Raajärvi, norra Finland.

Datum: 17/7-21/7 2019

Vi bor bra och äter förnämligt på Wanha Kaivoskylä Mainari Oy till rimliga priser. Stället är en gammal nedlagd gruva mitt i ingenstans. Det är cirka 4 mil till närmaste bensinmack.

Dagsettaperna brukar bli en 20-30 mil blandad körning. Det finns cirka 300 mil extremt fina och roliga grusvägar att välja på, men eftersom vi gillar att ibland skita ned oss kan det varvas med ett och annat surhål och myr.

Dagarna brukar avslutas med en och annan longdrink, middag, bastu, skitsnack och ljug.

Vi har enormt kul helt enkelt.

https://www.mainari.fi/

Detta inlägg kan komma att uppdateras.
    Inlägg nummer två kan namnge deltagare eller ge en summering.

15 personer har anmält sig av maximalt 50.
    Last edited by oden; 06-28-2019, 09:38 AM.

Comment

Jag vart sugen förra året, men det e så långt dit. E sugen 2019 o se hur det ser ut där uppe. Så jag återkommer närmare inpå. Ska försöka tvinga med mig lite fler sörbor med! Folk e lättlurade här nere

Skickat från min G8441 via Tapatalk
      /Palle

Comment

Klart du ska komma Polle!

Comment

Originally posted by polle View Post
          Jag vart sugen förra året, men det e så långt dit. E sugen 2019 o se hur det ser ut där uppe. Så jag återkommer närmare inpå. Ska försöka tvinga med mig lite fler sörbor med! Folk e lättlurade här nere

Skickat från min G8441 via Tapatalk
          Gissar på att AdventureMike ska dit så tar du dig bara till Fjärdhundra får du iaf sällskap därifrån.

Jag har sagt att jag kanske ska upp, högst osäkert.
          KTM 250 EXC-F 2013 Sixdays

Comment

Jag ska upp, men åker troligen redan någon vecka tidigare via lite häng i Boden och Älvsbyn. Åker dessutom med hundar och fru, så de finns nog bara möjlighet att skicka någon hoj med mig.

Skickat från min iPad med Tapatalk Pro

Comment

Absolut sugen, har inte facebook. Tänkte inte skaffa det heller. Så nån som vill dumpa info även här blir jag tacksam.
              Och samåka gör jag gärna uppöver.

Vart kommer kolvbytarhysterin ifrån?

Comment

Kanske denna sida kan hjälpa till med transporten
                070 650 32 31 || GravelTravelAdventure || Lite statistik från GTA-event || Så fungerar en roadbook

Comment

Intressant! Hemlig FB-sida? Gäller det bara KTM's och liknande, eller kan man komma med en gammal japs också?

Comment

Också intresserad. Hur gör man för att anmäla sig ?
                    Varför finns det så mycket grus o så lite tid ?

Comment

Har man inte fb så går det bra att anmäla sig i tråden.
                      Går bra att komma med en japs med. Brukar bli lite olika grupper om dagarna, beroende på vad folk vill köra.

Comment

Fan vad kul, klart som f-n att du ska med Rassle!! Jääävlar vad vi ska bröta myr, ta med två hojjar om du kan. [emoji106][emoji6]

Comment

Originally posted by AdventureMike View Post
                          Fan vad kul, klart som f-n att du ska med Rassle!! Jääävlar vad vi ska bröta myr, ta med två hojjar om du kan. [emoji106][emoji6]

Två hojar ?? Är det risk att en försvinner i nån myr eller ?!
                          Varför finns det så mycket grus o så lite tid ?

Comment

Originally posted by Rassle View Post
                            Två hojar ?? Är det risk att en försvinner i nån myr eller ?!
                            hahaha! =D
                            chasp.se

Comment

Man vet aldrig....Men annars är enduro bra för just hopp och lek, men vill man börna någon av Odens roadbooks är en rallymoppe mer rätt verktyg liksom.

Comment

Working...
                              X