Announcement

Collapse
No announcement yet.

Illyria Raid 2019

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Illyria Raid 2019

Click image for larger version

Name:	home-1.jpg
Views:	1
Size:	144.6 KB
ID:	877521

Raid Designs/Venture Rally Racing kör till Illyria Raid 2019!

http://www.illyriaraid.com/

Årets upplaga består av 100% nya spår och av bilderna jag sett ser det episkt ut! 7 länder korsas med start i Zadar i Kroatien>Bosnien>Serbien>Montenegro>Albanien>Grekl and. Målgång sker i Ioannina i souvlaki-land där det finns flygplats för vidare hemfärd.

Vi har lyckats boka 10 platser och enligt orga är raiden fullbokad så detta kan vara enda chansen att komma med.

Vi kommer att lösa transport från Kalmar ner till Zadar i Kroatien. Vad som kan följa med är:

* 1 st enduromotorcykel (prislappen på transporten ökar med motorcykelns storlek då färre betalande får plats på släpet)
    * 1st 60l plastlåda (https://www.bauhaus.se/plastback-gra...ll-description),
    * 1st gearbag
    * Däck/hjul medföljer i mån av plats, däck kommer att finnas tillförsäljning på plats!

Allt ska vara oss tillhanda helgen 20-21/4 -19 för lastning.

Vi erbjuder inte fullservice denna gång, men vi bygger sedvanlig bivack där det finnns dricka och snacks och är givetvis så behjälpliga vi kan och har med verktyg och däckkrängarutr.

Unik MX-tröja med namn ingår liksom motorolja till motorcykeln (SBK Racing 10w50), luftfilterolja och snacks/dricka i bivacken. Vi kommer att erbjuda vanliga förslitningsdetaljer och vissa reservdelar/utrustning till försäljning. DU tar med dina hojspecifika reservdelar.

Efter raidens slutförande kommer vi att transportera allt från Ioannina i Grekland, via Zadar tillbaks till Kalmar där det kommer att finnas tillgängligt för upphämtning helgen efter hemkomst. Vi transporterar låda och kläder mellan bivackerna och löser carnet för samtliga tullövergångar.

Du läser vad som krävs av dig och motorcykel på hemsidan.

Priset för hela kalaset (exkl. anmälningsavgiften) är 14500:- inkl moms och vi kan givetvis fakturera detta. 31e oktober är deadline för första betalningen på 5000:- (eller hela summan givetvis) och denna del är inte återbetalningsbar. Fullbetalning ska vara erhållen sista mars.

Sista augusti är slutdatumet för lägsta anmälningsavgiften!

Väl mött i Kalmar/Zadar!

Infon finns här först för att ge alla på SOE först tjing, om nån vecka läggs info ut på vår feja och hemsida!
    Attached Files
    Last edited by David P.; 08-17-2018, 06:35 PM.
    KTM 570 SXS m. MRS
    ---------------------------------------
    Blogg om Tuareg-rallyt 2010
    Blogg om vårt "projekt" 6-Dagars 2009
    www.raiddesigns.com

Tröjorna är nu färdigdesignade!
    Man måste ju synas så mkt som möjligt på Balkans vägar (eller diken) så mkt gult fick det bli.

Skickat från min G8441 via Tapatalk
    /Palle

Comment

4 platser kvar!
      Om det är gott eller ont om tid att bestämma sig är svårt o säga.
      Men fullt ska det bli

/Palle

Comment

O där va de prelimenärt fullt lass.
        Kommer stämma av med alla anmälda i helgen.
        Sen är det dags o kolla nytt släp o börja gå igenom allt.
        Ska bli skitkul o köra sakta o se alla fina vyer man alltid missar i all hast.

/Palle

Comment

Då va det klart så långt.
          Attached Files
          Last edited by hellracer; 12-04-2018, 01:20 AM.
          Husaberg Fe450-12
          KX125-08

Comment

Illyria Raid 2019

Polle, angående släp, så tror jag David typ bokat mitt redan...[emoji848]

Skickat från min iPad med Tapatalk Pro

Comment

Hej på er alla
              Det här blir det första inlägget för mig någonsin på soe ---- så var lite snälla , iallafall i början. Jag är en av de lyckliga som ska få följa med på detta fantastiska äventyr i vår. Jag tänkte att det skulle kunna vara lite kul med en presentation av oss som ska åka med, så jag börjar med mig själv.
              Jag är en glad 45-åring från Motala som kört enduro (mestadels bröt) sedan 2002. Min resa in i hojåkarkollektivet började när vi flyttade ner till Östergötland från Norrland julen 1989. För första gången fick jag se Eurosport och DAKARRALLYT, vilket äventyr. Jag blev nattuggla, skolkade första och sista skoltimmen i tre veckor för att kunna se morgon och eftermiddagssändningarna och en tanke växte -- det där ska jag göra en gång. Drömmen växte men tog inte riktigt fart tills en livskris hösten 2001 gjorde att jag prioriterade om mitt liv och tog upp min gamla dröm om Dakar. Sagt å gjort, då måste man ju träna. En bekant hade en bekant som skulle sälja sin YZ 250, en 12 år gammal hoj, men någonstans ska man ju börja. Provkörning utanför Enköping våren 2002 ledde till köp (behöver jag säga att mina föräldrar inte var helt överförtjusta i idéen, men det gick över med tiden). Jag körde Yamahan rätt många år, bytte till en EXC 300 som blev min kompanjon i ytterligare tre år, Därefter blev det en Husaberg 450 2008. Smaken för 4-takt växte sig allt starkare, och sedan 2012 kör jag en 70° Husa 450, vilket även får bli vapnet i detta äventyr. Nog för att kanske inte Illyria är Dakar, men man kan väl säga att jag kommit ut ur skogen, så det är ett väl ändå ett fall i rätt riktning.

Då jag inte hade någon rallyhoj och tyckte att bygga om min egen hoj är ju ett alternativ så började jag fundera nu i våras, vad jag kom fram till var att följande delar behöver adresseras:
              - Navigationstorn
              - Hasplåt med verktygslåda
              - Göra om bakramen till extratank
              - Renovering / genomgång av motor

Sagt å gjort, efter mycket surfande, funderande, måttande, ändlösa timmar av sågande, filande och svetsande så lyckades jag (med en del hjälp, då alu-svetsning är en vit fläck på min karta) snickra ihop samtliga delar och tycker nog resultatet blev rätt bra. Jag tänkte lägga med lite bilder, men tyvärr är de bilder jag har lite för stora för att laddas upp, så om jag lyckas lösa det så kanske det kommer lite bildbevis också

/C
              Last edited by Corell; 01-06-2019, 10:29 PM.

Comment

Som utlovat i förra inlägget så har jag till slut gjort fred med min dator och kamera så här kommer lite byggbilder.
                - Navigationstornet gjordes i 3 mm alu och sattes fast med ett fäste från raiddesign i styrstammen. Hela kåpan är bockad i 3 mm lexan. Metalldelarna är svartmålade för att undvika reflexer och fram sitter en Illumin LED som modifierats så den kan köra hel-/halvljus från vanliga lysknappen på styret ( 8 LED = helljus, 2 LED = halvljus). Roadbooken är en RB750 och originaltrippen används som backup och som huvudtrip sitter det en Rally G-MAX från ICO. Bromsslangen fästes med en gummerad rörklämma på sådant sätt att den fjädrar framåt och kan därför inte fastna i varken navigationstorn, kylvingar eller annat.