Announcement

Collapse
No announcement yet.

RB i Danmark 28april-1 maj

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Tar du med bra ha verktyg också, slägga ,spett , rörtång mm?
    Tar bara med det som alltid är med på hojen, punkteringskit , eltape och några nycklar att fästa lösa skruvar med.
    Kjell.e

(det finns två lediga platser)
    Yamaha WR250R = Svaret på frågan alla ställer, som ingen vill höra.

Comment

Halloj gott folk. Liten tidsplan.

Enköping
      Enköping Mjölby 2018-04-28 07:00 - 2018-04-28 10:45
      Mjölby Helsingborg 2018-04-28 11:00 - 2018-04-28 15:00
      Helsingborg Helsingör
      Helsingör Egtved 2018-04-28 16:00 - 2018-04-28 19:30
      St. Beltbr
      Egtved Helsingör 2018-04-01 06:00 - 2018-04-01 09:30
      St. Beltbr
      Helsingör Helsingborg
      Helsingborg Mjölby 2018-04-01 10:30 - 2018-04-01 14:30
      Mjölby Enköping 2018-04-01 14:45 - 2018-04-01 18:30

Sedan skulle jag vilja få lite uppdateringar kring hur många som ska övernatta hos mig i Enköping. samt önskemål om föda etc..

Comment

Liten reserapport

Ditresan försenades en timme pga att Badini inte räknat med att vi blev hungriga och behövde mat, annars var det ett bra tidschema.
        Stig H som lurat ner oss var snäll och pratade med campingen så vi kunde komma in i våra stugor efter stängningsdags. Första samtalet fattade jag ingenting av men tydligen fattade Stig bättre ordnade ankomsten plus att han körde 3 mil för att välkomna oss på campingen. Trevligt men fortfarande utan att fatta nåt av vad han sa.
        Morgon, uppstigning och skicka spanare efter söndagsöppen affär för frukostinköp.
        Sedan blev vi lotsade ut till starten som inte var början på roadbooken. Fick förklaring att om man skickar ut RB:n
        innan start sitter små fuskare och ruttar på Garmin, fy sån sysslar vi inte med i Sverige.
        Sedan hade Stig förarmöte som ingen blev klokare på då vi fortfarande inte förstod vad han sa.
        Vi körde sedan till RB starten och direkt hamnade vi i någon form av vandringsarrangemang, men vi lyckades undvika att ramma någon vinglig fotgängare trots småbesvärligt underlag.
        För att sammanfatta körningen: raka vägar, korta noter, blandat underlag. Typ när man kollat in nästa not är det dags för vägbyte och nästa not.
        Första dagen körde alla mer eller mindre utan missar. Trots att RB-författaren hade lagt in noter utan pil med bara en kompasskurs och en delsträcka skulle man med hjälp av kompass och karta köra till 4 kontroller för att hitta till fortsättningen på RBn. förutom det skulle man svara på frågor vid olika CP:n och ta kort på vissa passerade föremål. De är knepiga de där danskarna.
        Kördag två såg lovande ut på väderrapporten men efter en timmes åkning började det regna och blixtra. Det ger sig väl, tänkte jag, men efter ytterligare en timme när regndropparna agerade fingrar på mobilen som användes som tripp och började visa Youtube-klipp tyckte jag att det var lite besvärligt. I samma veva hittade jag och Frida , Badini och Leif som också tyckte det var besvärligt. SMHIprognosen visade fortsatt regnade hela dagen så vi gjorde en Anette och tog straffminuter och åkte hem till stugan igen. En som däremot trivdes som en fisk i blötan var Stefan som blev mer inspererad ju mer det regnade och passade på att laga en frampunka på en GS800 i bara farten. Han tillsammans med en Thomas, en inföding som åkte med , var de enda som fullföljde RBn denna dag.
        Hemresan häll vi tidsschemat trots punktering på släpet. Men det fixade Marita och Leif snabbare än Badini röker en cigarett.
        Alla var nöjda med utflykten och jag hade gärna stannat en dag till och kört färdig den avbrytna RBn.

Massor med bilder och filmsnutt på vobblande MZ i sand finns på slutna FB-gruppen "Dalkarl" . Muta Pontan så kanske ni för tillträde.
        Kjell.e
        Last edited by MZKjelle; 05-02-2018, 11:10 PM. Reason: ÅÄÖ konvertering
        Yamaha WR250R = Svaret på frågan alla ställer, som ingen vill höra.

Comment

Härligt Kjelle, ni verkar ha haft det bra. Trevliga filmklipp också.
          / Tommi

Skickat från min SM-T580 via Tapatalk
          Där asfalten tar slut, börjar vägen..

Comment

Working...
          X