Denna tråd handlar om årets Rally Albania.
Tanken med tråden är att återvända till SOE när det tävlas överallt, men ingen har insyn.
Jag kommer uppdatera med info hur det går till, tider osv
Vi som åker är:
Calle Hagenblad - Husqvarna 501 2017
Michael Badini - RFS 450
Johan Selleskog - RFS 525
Mattias Karlsson - Husaberg 450 2011
Mattias Eriksson - EXC450 2012
Magnus Johansson - Husqv 501
David Åkerskog - EXC 450 2013
Patrik Sjöberg - EXC350 2017
Robert Claesson EXC 500 2012
Andreas Häggström -
Jonathan Velema - EXC 500 2016
Mek:
Johan Bommen Enlund
Stubb-Danne
Transport:
Michael Badini
Johan Selleskog
Kör ner och betalar inte transporten av sina egna prylar.
Teamregler:
Sverige:
Viktigt att fatta att vi som team representerar Sverige. Läs på reglerna, följ dem.
Teamchefens ord är lag och totalitär diktatur råder. För närvarande Calle.
Bil- och släpägaren bestämmer över fordon och ALLT däri. Problem med detta - ta med teamchef och tjafsa inte med ägaren.
Tillåten packning som rullar ner och upp igen:
1 60-liters plastback med lock. (Bauhaus artnr: 9009617A och 9009618A).
1 st klädväska.
1 st endurohoj
3 st däck*
ALLT märks med namn
Däck:
Åkerskog beställer däck till alla som vill. Swisha på nr: 0709988ETT3Åtta. Meddelande: "Namn: 2 bak, 1fram" SENAST 28/2
Pris bak: 450:- (110-100-1
Pris fram: 400 fram.
Dessa däck kommer finnas i Norrköping och lastas på teambussen. (max 2 bak, 1 fram)
Pengar:
Alla förare betalar transport förutom Selle och Badini. Jonathan betalar inte fullt belopp.
Teamet betalar mekarnas boende och transport i Albanien, men inte flyg, mat, pilsner mm.
Badini fixar lämpligt Swisch-nr. Räkna med att betala i Mars senast.
Gemensamma lådan: Sponsrad av hojbutiken.se
Här är alla förbrukningsartiklar. Drivpaket, plast. hjullager, utg axelkit, styren, reglage. Allt du vurpar sönder helt enkelt.
Kommer en lista med innehåll snart.
Utrustning:
1 st Skåpbil: Badini
1 st Släp: Badini
2 snabbtält: SOE
Lampor: Calle
Elverk: Calle
Verktygslåda: Calle (Alla har egna för service, denna är för reparationer märkt vita)
Däckverktyg: Calle (ta med korvfett själv)
Kompressor med verktyg: Badini
Matta: Olöst
Soppadunk: Calle
3 st Hojpall: Calle (1), 2 Badini
Kyllåda: Badini
Däckmaskin: Olöst
Schema Transport
4/6. 17:00-19:00 Möjlighet att deponera prylar i låst och larmad lokal för de som ej kan 5/6
5/6 05:45-07:45 Lastning Stockholm
5/6. 11:00-13:00 Lastning Norrköping
5/6. 17:00-17:30 Lastning Göteborg
5/6. 18:45- Avgång färjan till Kiel.
6/6. Tyskland avverkas
7/6. -18:45 Österrike & Italien avverkas.
7/6. 22:00- Avgång färja Bari-Durres
8/6. 09:00-10:00 Durres-Tirana, ankomst bivack.
10/6. Bivack flytt Tirana-Dibër
12/6. Bivack flytt Dibër-Ksamil
15/6. Bivack flytt Ksamil-Tirana
16/6. Lastning cyklar & material.
17/6. 17:00-18:00. Tirana-Durres
17/6 22:00- Färja Durres-Bari
18/6. Italien & Österrike avverkas.
19/6. -16:30 Tyskland avverkas (Kiel)
20/3. 09:15-09:45 Lossning GTBG
20/3. 13:30-14:15. Lossning NKPG
20/3. 18:00-19:30. Lossning STHLM
Schema förare:
19/5: Shakedown
20/5: Shakedown
5/6: Lastning Stockholm tidig morgon, Norrköping mitt på dagen (klockslag kommer)
8/6: Ditresa.
9/6: Besiktning.
10/6: Slanga i Karpaterna.
11/6: Slanga i Karpaterna.
12/6: Slanga i Karpaterna.
13/6: Slanga i Karpaterna.
14/6: Slanga i Karpaterna.
15/6: Slanga i Karpaterna.
16/6: Slanga i Karpaterna.
17/6: Hemresa
19/6: Avlastning...
SHAKEDOWN
Datum: 19 - 20/5
Plats: Rankhyttan
Shakedown är helgen vi testkör skarpt och ser till att allt funkar som det ska, men samtidigt har tid att fixa saker innan lastning. Konceptet är två långa kördagar på redan befintliga roadbooks. Dessa kommer mailas innan och den här gången är ensamkörning tillåten (med app och nån annan i gruppen som kollar dig).
Fullmakt:
För transporten behövs fullmakt. Vi kommer maila ut en mall när vi har namn på transportör.
Psykningar, skryt och byggbilder i denna tråd.

Klädbeställning: Sista beställningsdag 28/2
Calle Hagenblad:
Shorts: C48
T-shirt: M
Crosströja: L
Tryck: HAGENBLAD 22
Johan Selleskog:
Shorts: C48
T-shirt: M
Crosströja: L
Tryck: SELLESKOG 71
Patrik Sjöberg:
Shorts: C50
T-shirt: M
Crosströja: XL
Tryck: SJÖBERG 141
Michael Badini:
Shorts: C54
T-shirt: XL
Crosströja: XXL
Tryck: BADINI 55
Mattias Karlsson:
Shorts: C48
T-shirt: M
Crosströja: M
Tryck: KARLSSON 57
Mattias Eriksson
Shorts: C52
T-shirt: L
Crosströja: XL
Tryck: ERIKSSON 76
Magnus Johansson:
Shorts: C56
T-shirt: XXL
Crosströja: XXL
Tryck: Johansson
Andreas Häggström:
Shorts: C48
T-shirt: M
Crosströja: L
Tryck: Häggström
Jonathan Velema:
Shorts: C50
T-shirt: M
Crosströja: XL
Tryck: VELEMA 4
Johan Enlund:
Shorts: C50
T-shirt: L
Tryck: Enlund
Stubb-Danne:
Shorts: C156
T-shirt: XXL
Tryck: DD71
OK, dags att dega upp till Micke.
Här är kalkylen. Ursäkta formatet, kommer från Excel. Priset är räknat högt och överskottet kommer betalas tillbaka.
Hotell servicepersonal: 5500
Flyg Servicepersonal: 0
Buffert, återbetalas vid överskott: 10000
Sponsring Adservio: 5000
Sponsring Raukas Ventilation: 5000
Kläder: 14,000
Kostnad släphyra: 7500
Förbrukningsmaterial: 5000
Totalkostnad 76400
Varav.
Bilkostnad inkl. avgifter/vägtullar samt färjor. 42400 Fördelas p. 7 6058
Baseras på en faktisk kostnad på 35kr/mil singelbil samt 40kr/mil för bil+släp inkl. drivmedel.
Kläder 14000 Fördelas p. 11 1273
Servicepersonal/bilflyttare hotellkostnad. 5500 Fördelas p. 11 500
Anmälningsavgift servicebil 2000 Fördelas p. 10 200
Buffert/oförutsedda kostnader, återbetalas vid överskott 10000 Fördelas p. 10 1000
Släphyra (Adservio 6000+moms) 7500 Fördelas p. 9 834
Förbrukningsmtrl. Trasor, papper, sopsäckar, bräääkliin, etc. 5000 Fördelas p. 10 500
Sponsring Adservio -5000 Fördelas p. 10 -500
Sponsring Raukas -5000 Fördelas p. 10 -500
Kostnad förare:
Selle & Badini: 3307 Pris PP
Andreas H: 2473 Pris PP
Övriga: 9365 Pris PP
Jonathan: 1773
Betalas senast 31/3 till Michael Badini
Bank Sv Handelsbanken. 6683-688 208 622
Swish 070-3442045
Märk betalningen med Namn
Samtliga som ska ha cyklar transporterade måste skicka mig ett mail med följande uppgifter.
michael@adservio.nu
Färgkopia(Scannad) på pass med foto och passnummer väl synligt.
Färgkopia(scannad) på registreringsbevis, blå delen.
Mer info om vilka dokument som ska medfölja cykeln tar vi därefter per mail.
Milkostnaden är beräknad på 1,5 l/mil med släp, 1,0 l/mil u:a släp, samt fasta kostnader såsom däck, service och värdeminskning milbaserat beräknat på försäljning vid c:a 40K mil. Skatt och försäkring röknar jag inte in eftersom det är en fast kostnad jag har oavsett vad bilen rullar.
Anteckningar om faktiska kostnader förs under hela resans gång, och ett eventuellt överskott återbetalas till deltagare enl. fördelning ovan.
I priset är kalkylen är inte heller rabatt på färjan mellan Bari & Durres inräknad då jag inte ser vad rabatten blir innan jag genomför bokningen.
Tanken med tråden är att återvända till SOE när det tävlas överallt, men ingen har insyn.
Jag kommer uppdatera med info hur det går till, tider osv
Vi som åker är:
Calle Hagenblad - Husqvarna 501 2017
Michael Badini - RFS 450
Johan Selleskog - RFS 525
Mattias Karlsson - Husaberg 450 2011
Mattias Eriksson - EXC450 2012
Magnus Johansson - Husqv 501
David Åkerskog - EXC 450 2013
Patrik Sjöberg - EXC350 2017
Robert Claesson EXC 500 2012
Andreas Häggström -
Jonathan Velema - EXC 500 2016
Mek:
Johan Bommen Enlund
Stubb-Danne
Transport:
Michael Badini
Johan Selleskog
Kör ner och betalar inte transporten av sina egna prylar.
Teamregler:
Sverige:
Viktigt att fatta att vi som team representerar Sverige. Läs på reglerna, följ dem.
Teamchefens ord är lag och totalitär diktatur råder. För närvarande Calle.
Bil- och släpägaren bestämmer över fordon och ALLT däri. Problem med detta - ta med teamchef och tjafsa inte med ägaren.
Tillåten packning som rullar ner och upp igen:
1 60-liters plastback med lock. (Bauhaus artnr: 9009617A och 9009618A).
1 st klädväska.
1 st endurohoj
3 st däck*
ALLT märks med namn
Däck:
Åkerskog beställer däck till alla som vill. Swisha på nr: 0709988ETT3Åtta. Meddelande: "Namn: 2 bak, 1fram" SENAST 28/2
Pris bak: 450:- (110-100-1

Pris fram: 400 fram.
Dessa däck kommer finnas i Norrköping och lastas på teambussen. (max 2 bak, 1 fram)
Pengar:
Alla förare betalar transport förutom Selle och Badini. Jonathan betalar inte fullt belopp.
Teamet betalar mekarnas boende och transport i Albanien, men inte flyg, mat, pilsner mm.
Badini fixar lämpligt Swisch-nr. Räkna med att betala i Mars senast.
Gemensamma lådan: Sponsrad av hojbutiken.se
Här är alla förbrukningsartiklar. Drivpaket, plast. hjullager, utg axelkit, styren, reglage. Allt du vurpar sönder helt enkelt.
Kommer en lista med innehåll snart.
Utrustning:
1 st Skåpbil: Badini
1 st Släp: Badini
2 snabbtält: SOE
Lampor: Calle
Elverk: Calle
Verktygslåda: Calle (Alla har egna för service, denna är för reparationer märkt vita)
Däckverktyg: Calle (ta med korvfett själv)
Kompressor med verktyg: Badini
Matta: Olöst
Soppadunk: Calle
3 st Hojpall: Calle (1), 2 Badini
Kyllåda: Badini
Däckmaskin: Olöst
Schema Transport
4/6. 17:00-19:00 Möjlighet att deponera prylar i låst och larmad lokal för de som ej kan 5/6
5/6 05:45-07:45 Lastning Stockholm
5/6. 11:00-13:00 Lastning Norrköping
5/6. 17:00-17:30 Lastning Göteborg
5/6. 18:45- Avgång färjan till Kiel.
6/6. Tyskland avverkas
7/6. -18:45 Österrike & Italien avverkas.
7/6. 22:00- Avgång färja Bari-Durres
8/6. 09:00-10:00 Durres-Tirana, ankomst bivack.
10/6. Bivack flytt Tirana-Dibër
12/6. Bivack flytt Dibër-Ksamil
15/6. Bivack flytt Ksamil-Tirana
16/6. Lastning cyklar & material.
17/6. 17:00-18:00. Tirana-Durres
17/6 22:00- Färja Durres-Bari
18/6. Italien & Österrike avverkas.
19/6. -16:30 Tyskland avverkas (Kiel)
20/3. 09:15-09:45 Lossning GTBG
20/3. 13:30-14:15. Lossning NKPG
20/3. 18:00-19:30. Lossning STHLM
Schema förare:
19/5: Shakedown
20/5: Shakedown
5/6: Lastning Stockholm tidig morgon, Norrköping mitt på dagen (klockslag kommer)
8/6: Ditresa.
9/6: Besiktning.
10/6: Slanga i Karpaterna.
11/6: Slanga i Karpaterna.
12/6: Slanga i Karpaterna.
13/6: Slanga i Karpaterna.
14/6: Slanga i Karpaterna.
15/6: Slanga i Karpaterna.
16/6: Slanga i Karpaterna.
17/6: Hemresa
19/6: Avlastning...
SHAKEDOWN
Datum: 19 - 20/5
Plats: Rankhyttan
Shakedown är helgen vi testkör skarpt och ser till att allt funkar som det ska, men samtidigt har tid att fixa saker innan lastning. Konceptet är två långa kördagar på redan befintliga roadbooks. Dessa kommer mailas innan och den här gången är ensamkörning tillåten (med app och nån annan i gruppen som kollar dig).
Fullmakt:
För transporten behövs fullmakt. Vi kommer maila ut en mall när vi har namn på transportör.
Psykningar, skryt och byggbilder i denna tråd.

Klädbeställning: Sista beställningsdag 28/2
Calle Hagenblad:
Shorts: C48
T-shirt: M
Crosströja: L
Tryck: HAGENBLAD 22
Johan Selleskog:
Shorts: C48
T-shirt: M
Crosströja: L
Tryck: SELLESKOG 71
Patrik Sjöberg:
Shorts: C50
T-shirt: M
Crosströja: XL
Tryck: SJÖBERG 141
Michael Badini:
Shorts: C54
T-shirt: XL
Crosströja: XXL
Tryck: BADINI 55
Mattias Karlsson:
Shorts: C48
T-shirt: M
Crosströja: M
Tryck: KARLSSON 57
Mattias Eriksson
Shorts: C52
T-shirt: L
Crosströja: XL
Tryck: ERIKSSON 76
Magnus Johansson:
Shorts: C56
T-shirt: XXL
Crosströja: XXL
Tryck: Johansson
Andreas Häggström:
Shorts: C48
T-shirt: M
Crosströja: L
Tryck: Häggström
Jonathan Velema:
Shorts: C50
T-shirt: M
Crosströja: XL
Tryck: VELEMA 4
Johan Enlund:
Shorts: C50
T-shirt: L
Tryck: Enlund
Stubb-Danne:
Shorts: C156
T-shirt: XXL
Tryck: DD71
OK, dags att dega upp till Micke.
Här är kalkylen. Ursäkta formatet, kommer från Excel. Priset är räknat högt och överskottet kommer betalas tillbaka.
Hotell servicepersonal: 5500
Flyg Servicepersonal: 0
Buffert, återbetalas vid överskott: 10000
Sponsring Adservio: 5000
Sponsring Raukas Ventilation: 5000
Kläder: 14,000
Kostnad släphyra: 7500
Förbrukningsmaterial: 5000
Totalkostnad 76400
Varav.
Bilkostnad inkl. avgifter/vägtullar samt färjor. 42400 Fördelas p. 7 6058
Baseras på en faktisk kostnad på 35kr/mil singelbil samt 40kr/mil för bil+släp inkl. drivmedel.
Kläder 14000 Fördelas p. 11 1273
Servicepersonal/bilflyttare hotellkostnad. 5500 Fördelas p. 11 500
Anmälningsavgift servicebil 2000 Fördelas p. 10 200
Buffert/oförutsedda kostnader, återbetalas vid överskott 10000 Fördelas p. 10 1000
Släphyra (Adservio 6000+moms) 7500 Fördelas p. 9 834
Förbrukningsmtrl. Trasor, papper, sopsäckar, bräääkliin, etc. 5000 Fördelas p. 10 500
Sponsring Adservio -5000 Fördelas p. 10 -500
Sponsring Raukas -5000 Fördelas p. 10 -500
Kostnad förare:
Selle & Badini: 3307 Pris PP
Andreas H: 2473 Pris PP
Övriga: 9365 Pris PP
Jonathan: 1773
Betalas senast 31/3 till Michael Badini
Bank Sv Handelsbanken. 6683-688 208 622
Swish 070-3442045
Märk betalningen med Namn
Samtliga som ska ha cyklar transporterade måste skicka mig ett mail med följande uppgifter.
michael@adservio.nu
Färgkopia(Scannad) på pass med foto och passnummer väl synligt.
Färgkopia(scannad) på registreringsbevis, blå delen.
Mer info om vilka dokument som ska medfölja cykeln tar vi därefter per mail.
Milkostnaden är beräknad på 1,5 l/mil med släp, 1,0 l/mil u:a släp, samt fasta kostnader såsom däck, service och värdeminskning milbaserat beräknat på försäljning vid c:a 40K mil. Skatt och försäkring röknar jag inte in eftersom det är en fast kostnad jag har oavsett vad bilen rullar.
Anteckningar om faktiska kostnader förs under hela resans gång, och ett eventuellt överskott återbetalas till deltagare enl. fördelning ovan.
I priset är kalkylen är inte heller rabatt på färjan mellan Bari & Durres inräknad då jag inte ser vad rabatten blir innan jag genomför bokningen.
Comment