Announcement

Collapse
No announcement yet.

SOE @ Rally Albania 2018

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    SOE @ Rally Albania 2018

    Denna tråd handlar om årets Rally Albania.

    Tanken med tråden är att återvända till SOE när det tävlas överallt, men ingen har insyn.

    Jag kommer uppdatera med info hur det går till, tider osv

    Vi som åker är:
    Calle Hagenblad - Husqvarna 501 2017
    Michael Badini - RFS 450
    Johan Selleskog - RFS 525
    Mattias Karlsson - Husaberg 450 2011
    Mattias Eriksson - EXC450 2012
    Magnus Johansson - Husqv 501
    David Åkerskog - EXC 450 2013
    Patrik Sjöberg - EXC350 2017
    Robert Claesson EXC 500 2012


    Andreas Häggström -
    Jonathan Velema - EXC 500 2016

    Mek:
    Johan Bommen Enlund
    Stubb-Danne

    Transport:
    Michael Badini
    Johan Selleskog
    Kör ner och betalar inte transporten av sina egna prylar.

    Teamregler:

    Sverige:
    Viktigt att fatta att vi som team representerar Sverige. Läs på reglerna, följ dem.
    Teamchefens ord är lag och totalitär diktatur råder. För närvarande Calle.
    Bil- och släpägaren bestämmer över fordon och ALLT däri. Problem med detta - ta med teamchef och tjafsa inte med ägaren.

    Tillåten packning som rullar ner och upp igen:
    1 60-liters plastback med lock. (Bauhaus artnr: 9009617A och 9009618A).
    1 st klädväska.
    1 st endurohoj
    3 st däck*
    ALLT märks med namn

    Däck:
    Åkerskog beställer däck till alla som vill. Swisha på nr: 0709988ETT3Åtta. Meddelande: "Namn: 2 bak, 1fram" SENAST 28/2
    Pris bak: 450:- (110-100-1
    Pris fram: 400 fram.
    Dessa däck kommer finnas i Norrköping och lastas på teambussen. (max 2 bak, 1 fram)

    Pengar:
    Alla förare betalar transport förutom Selle och Badini. Jonathan betalar inte fullt belopp.
    Teamet betalar mekarnas boende och transport i Albanien, men inte flyg, mat, pilsner mm.
    Badini fixar lämpligt Swisch-nr. Räkna med att betala i Mars senast.

    Gemensamma lådan: Sponsrad av hojbutiken.se
    Här är alla förbrukningsartiklar. Drivpaket, plast. hjullager, utg axelkit, styren, reglage. Allt du vurpar sönder helt enkelt.
    Kommer en lista med innehåll snart.

    Utrustning:
    1 st Skåpbil: Badini
    1 st Släp: Badini
    2 snabbtält: SOE
    Lampor: Calle
    Elverk: Calle
    Verktygslåda: Calle (Alla har egna för service, denna är för reparationer märkt vita)
    Däckverktyg: Calle (ta med korvfett själv)
    Kompressor med verktyg: Badini
    Matta: Olöst
    Soppadunk: Calle
    3 st Hojpall: Calle (1), 2 Badini
    Kyllåda: Badini
    Däckmaskin: Olöst

    Schema Transport
    4/6. 17:00-19:00 Möjlighet att deponera prylar i låst och larmad lokal för de som ej kan 5/6
    5/6 05:45-07:45 Lastning Stockholm
    5/6. 11:00-13:00 Lastning Norrköping
    5/6. 17:00-17:30 Lastning Göteborg
    5/6. 18:45- Avgång färjan till Kiel.
    6/6. Tyskland avverkas
    7/6. -18:45 Österrike & Italien avverkas.
    7/6. 22:00- Avgång färja Bari-Durres
    8/6. 09:00-10:00 Durres-Tirana, ankomst bivack.
    10/6. Bivack flytt Tirana-Dibër
    12/6. Bivack flytt Dibër-Ksamil
    15/6. Bivack flytt Ksamil-Tirana
    16/6. Lastning cyklar & material.
    17/6. 17:00-18:00. Tirana-Durres
    17/6 22:00- Färja Durres-Bari
    18/6. Italien & Österrike avverkas.
    19/6. -16:30 Tyskland avverkas (Kiel)
    20/3. 09:15-09:45 Lossning GTBG
    20/3. 13:30-14:15. Lossning NKPG
    20/3. 18:00-19:30. Lossning STHLM

    Schema förare:
    19/5: Shakedown
    20/5: Shakedown
    5/6: Lastning Stockholm tidig morgon, Norrköping mitt på dagen (klockslag kommer)
    8/6: Ditresa.
    9/6: Besiktning.
    10/6: Slanga i Karpaterna.
    11/6: Slanga i Karpaterna.
    12/6: Slanga i Karpaterna.
    13/6: Slanga i Karpaterna.
    14/6: Slanga i Karpaterna.
    15/6: Slanga i Karpaterna.
    16/6: Slanga i Karpaterna.
    17/6: Hemresa
    19/6: Avlastning...

    SHAKEDOWN

    Datum: 19 - 20/5
    Plats: Rankhyttan

    Shakedown är helgen vi testkör skarpt och ser till att allt funkar som det ska, men samtidigt har tid att fixa saker innan lastning. Konceptet är två långa kördagar på redan befintliga roadbooks. Dessa kommer mailas innan och den här gången är ensamkörning tillåten (med app och nån annan i gruppen som kollar dig).



    Fullmakt:
    För transporten behövs fullmakt. Vi kommer maila ut en mall när vi har namn på transportör.

    Psykningar, skryt och byggbilder i denna tråd.



    Klädbeställning: Sista beställningsdag 28/2

    Calle Hagenblad:
    Shorts: C48
    T-shirt: M
    Crosströja: L
    Tryck: HAGENBLAD 22

    Johan Selleskog:
    Shorts: C48
    T-shirt: M
    Crosströja: L
    Tryck: SELLESKOG 71

    Patrik Sjöberg:
    Shorts: C50
    T-shirt: M
    Crosströja: XL
    Tryck: SJÖBERG 141

    Michael Badini:
    Shorts: C54
    T-shirt: XL
    Crosströja: XXL
    Tryck: BADINI 55

    Mattias Karlsson:
    Shorts: C48
    T-shirt: M
    Crosströja: M
    Tryck: KARLSSON 57

    Mattias Eriksson
    Shorts: C52
    T-shirt: L
    Crosströja: XL
    Tryck: ERIKSSON 76

    Magnus Johansson:
    Shorts: C56
    T-shirt: XXL
    Crosströja: XXL
    Tryck: Johansson

    Andreas Häggström:
    Shorts: C48
    T-shirt: M
    Crosströja: L
    Tryck: Häggström

    Jonathan Velema:
    Shorts: C50
    T-shirt: M
    Crosströja: XL
    Tryck: VELEMA 4


    Johan Enlund:
    Shorts: C50
    T-shirt: L
    Tryck: Enlund

    Stubb-Danne:
    Shorts: C156
    T-shirt: XXL
    Tryck: DD71


    OK, dags att dega upp till Micke.
    Här är kalkylen. Ursäkta formatet, kommer från Excel. Priset är räknat högt och överskottet kommer betalas tillbaka.

    Hotell servicepersonal: 5500
    Flyg Servicepersonal: 0
    Buffert, återbetalas vid överskott: 10000

    Sponsring Adservio: 5000
    Sponsring Raukas Ventilation: 5000
    Kläder: 14,000
    Kostnad släphyra: 7500
    Förbrukningsmaterial: 5000


    Totalkostnad 76400
    Varav.
    Bilkostnad inkl. avgifter/vägtullar samt färjor. 42400 Fördelas p. 7 6058
    Baseras på en faktisk kostnad på 35kr/mil singelbil samt 40kr/mil för bil+släp inkl. drivmedel.
    Kläder 14000 Fördelas p. 11 1273
    Servicepersonal/bilflyttare hotellkostnad. 5500 Fördelas p. 11 500
    Anmälningsavgift servicebil 2000 Fördelas p. 10 200
    Buffert/oförutsedda kostnader, återbetalas vid överskott 10000 Fördelas p. 10 1000
    Släphyra (Adservio 6000+moms) 7500 Fördelas p. 9 834
    Förbrukningsmtrl. Trasor, papper, sopsäckar, bräääkliin, etc. 5000 Fördelas p. 10 500
    Sponsring Adservio -5000 Fördelas p. 10 -500
    Sponsring Raukas -5000 Fördelas p. 10 -500

    Kostnad förare:
    Selle & Badini: 3307 Pris PP
    Andreas H: 2473 Pris PP
    Övriga: 9365 Pris PP
    Jonathan: 1773

    Betalas senast 31/3 till Michael Badini
    Bank Sv Handelsbanken. 6683-688 208 622
    Swish 070-3442045
    Märk betalningen med Namn

    Samtliga som ska ha cyklar transporterade måste skicka mig ett mail med följande uppgifter.
    michael@adservio.nu
    Färgkopia(Scannad) på pass med foto och passnummer väl synligt.
    Färgkopia(scannad) på registreringsbevis, blå delen.


    Mer info om vilka dokument som ska medfölja cykeln tar vi därefter per mail.

    Milkostnaden är beräknad på 1,5 l/mil med släp, 1,0 l/mil u:a släp, samt fasta kostnader såsom däck, service och värdeminskning milbaserat beräknat på försäljning vid c:a 40K mil. Skatt och försäkring röknar jag inte in eftersom det är en fast kostnad jag har oavsett vad bilen rullar.
    Anteckningar om faktiska kostnader förs under hela resans gång, och ett eventuellt överskott återbetalas till deltagare enl. fördelning ovan.
    I priset är kalkylen är inte heller rabatt på färjan mellan Bari & Durres inräknad då jag inte ser vad rabatten blir innan jag genomför bokningen.
    Last edited by Hagenblad; 04-30-2018, 11:16 AM.
    Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

    #2
    Gött att det är igång igen!
    Nu är det bara resten kvar, å lite träning....


    Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
    http://www.youtube.com/watch?v=Pgdu97NTVMo

    Comment


      #3
      Stack från jobbet till Örebro för lite shopping.

      Hittade lådan för allt godis.



      Dave hittade en ny bajk.




      Min gamla moped bör vara relativt rejsready.


      Last edited by Duddan; 01-08-2018, 10:19 PM.
      Slide in - Burn out

      Comment


        #4
        Hur ser det ut med försäkringsskydd för oss? Hur körde ni sist?

        Comment


          #5
          Edvin hade fin försäkring som nästan kostade gratis i November. I övrigt tror jag att K96an hos Folksam går att teckna igen om man vill dubbla på.
          KTM 570 SXS m. MRS
          ---------------------------------------
          Blogg om Tuareg-rallyt 2010
          Blogg om vårt "projekt" 6-Dagars 2009
          www.raiddesigns.com

          Comment


            #6
            då är det bara resten kvar, har precis hämta en Husqvarna 501 2018 modell. Någon som sitter på en tank som ni önskar å kvitta er med ?
            YAMAHA YZ 450-2010
            KTM 380 exc
            KTM 525-05 SIXDAY`S

            Comment


              #7
              Tankar beställda tilll Mange, jag och David.

              Jag kommer bestäla trippar från Raid designs. Någon som behöver?


              Facebook-gruppen stängd. Nu är det back to basics som gäller.
              Last edited by Hagenblad; 01-15-2018, 05:25 PM.
              Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

              Comment


                #8
                Jag har en fungerande ICO tripp, men skulle gärna ha en i reserv.... just in case.
                Söker även Sub-monut till Scott styrdämpare för KTM -12 om nån sitter på det.
                http://www.youtube.com/watch?v=Pgdu97NTVMo

                Comment


                  #9
                  Originally posted by Motoro Mattias View Post
                  Jag har en fungerande ICO tripp, men skulle gärna ha en i reserv.... just in case.
                  Söker även Sub-monut till Scott styrdämpare för KTM -12 om nån sitter på det.
                  Jag och eftersom jag tänk få på skiten på min moppe är priset list + 280%. Sug på den Mattias.
                  Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

                  Comment


                    #10
                    Svar ang försäkring:

                    Insurance for the moto is obligatory for those who do not have AL included in their Green Card.
                    It can be done in the border or in the bivouac.
                    Cost is about 12 euro for the week of the rally.
                    Personal hospitalisation insurance is obligatory and will be done on the bivouac.
                    Cost will be 25 euro and include up to 6000 euro hospital cost.
                    It is done to avoid state hospital with long waiting list.
                    Thirs party insurance during the rally is included in the entry fee.

                    LÄS: Löses på plats.
                    Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

                    Comment


                      #11
                      Originally posted by Hagenblad View Post
                      Jag och eftersom jag tänk få på skiten på min moppe är priset list + 280%. Sug på den Mattias.
                      Nu tror jag att det växer svamp i skägget på dig, å inga trattkantareller precis...
                      http://www.youtube.com/watch?v=Pgdu97NTVMo

                      Comment


                        #12
                        Har en intresserad att flytta servicebilen där nere.
                        Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

                        Comment


                          #13
                          hur är det med tankning under tävlan?

                          Comment


                            #14
                            har svårt att hitta info nån som kan hjälpa mig?

                            Comment


                              #15
                              Du behöver klara runt 15 mil på en tank. Gärna lite till. Finns mackar eller så fixar org. bensin längs vägen. Bara att tanka och pröjsa.
                              Med andra ord, du väljer själv på ex maratonsträckan var du och när du tankar.
                              2012 körde jag på 11 literstank utan problem. 2014 tog jag 640:an och 25 liter i tanken. Inga problem.
                              I keep my motorcycle covered in a protective layer of mud

                              Comment

                              Working...
                              X