Announcement

Collapse
No announcement yet.

Svealand Runt 2015

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Svealand Runt 2015

Vi bestämde oss för att göra något större. Något längre. Något mer krävande. Så vi skapade Svealand Runt. Roadbookkörning i 4 dagar med dagsetapper på ungefär 45 mil. Inbjudan gick ut och om 5 veckor startar vi i Borlänge.
    Det är fullt sedan länge.
    Utan att avslöja alltför många hemligheter så har vi ansvar för olika dagar
    6 augusti Björn Mekano-son och Thomas TWAirlines dag
    7 augusti Thomas i Järvsö:s dag
    8 augusti SvenB dag
    9 augusti MZKjells dag

Med detta förklarar jag härmed tråden öppen för psykningar och annat. Håll en god och trevlig ton .
    Ni kan börja med att reda ut vem som tar 20 litersdunken på ryggen.
    I keep my motorcycle covered in a protective layer of mud

20l i ryggan låter ju skitjobbigt... Btw så har jag en bättre lösning iaf för de som kör oranget :))
    Se här
    070 650 32 31 || GravelTravelAdventure || Lite statistik från GTA-event || Så fungerar en roadbook

Comment

Tog mig med lätthet 25mil på en tank i Albanien, men jag räknar med att era sträckor är lite mer krävande än albanska finvägar, eller? ;)

Comment

Du slipper vänta på färjan.
        Albanien är i elitserien när det gäller finvägar, vi håller oss i div 2.

Comment

Då är sträckan till den siste statlige vargjägarens minne klar.
          Men som alla stora verk, så kan den släppas i Directors Cut versionen, dvs med lite extra material, lite orekade överraskningar för den som vill tänka den tanken.
          Resten får den klippta censurerade versionen.
          Fick inte riktigt med mig min körkompis på alla partier, så drömmen om den perfekta roadbooken lever vidare.
          Summerar vi sträckans tre delar, så är sträcka 1 den långsamma, lite mer tidsödande sträckan. Inga överraskningar, förutom en låst bom och ett par träd. Jo och ett dolt hål. Inget för elallergiker om vi säger så då den går under den mytomspunna kraftledningen vid Alfta.
          Del 2, är mer vidsträckt och öppnar för lite mer fart. Mitt på sträckan kommer ett parti körning som kommer att minnas. Vi tar det på förarmötet. Vi avslutar med sandvägar, crossbana och intuitiv navigering.
          Del 3, den längsta öppen och fin grusvägskörning blandad med kvalitativ körning på en av de bästa vägar jag kört. Innan dess kommer ni att få köra gammal banvall i lössand, en crossbana för den som vill. Vi avslutar som vanligt med sandvägar som inbjuder till offensivkörning. Det är helt OK att ta ett varv till.

Och, det finns två orekade partier kvar. Det finns ju väg på kartan.... För er som minns DNC2010, så hade vi en orekad sträcka, 50-poängaren som gav mersmak och skapade ett rykte.

I dagarna körs dag 1 och 2 igenom. Sista dagen är klar.

Så snart är vi på banan igen.

Comment

Sven, 20 mil mellan tankstoppen dag två men hur ser det ut dom andra dagarna? Vill slippa supertankertanken.

Peter

Comment

Peter, vi kommer att lösa dag 2 på något sätt. Mer info kommer snart. Men det lutar åt att du får ta med dig en fem literdunk och lasta på sweepen. Vi står på lämpligt ställe efter det.
              I övrigt inga problem.
              13 mil borde du klara. 20 är ju ett ex rimligt i Albanien, det brukar man klara på en 11 liters tank. Jag har en som passar 05-07 som du kan låna.

Comment

Tack Sven, har en 09a men det ordnar sig har lite andra lösningar på ökad soppa mängd.

Comment

Troligtvis kommer vi att kunna ha sweepen ståendes efter ca 16 mil så dom föga rallymässiga med löjligt liten tank kan få skvätta i några droppar från egen medhavd (märkt) 5 liters dunk. ;)
                  Återkommer efter helgens rektur.
                  F.d. Evil Invader

M Motoadventures Hojresor

Comment

Nu har jag skaffat större orange tank så att jag kan svarva riktigt länge!
                    Osvuret är bäst, men orekat är bättre...
                    http://www.youtube.com/watch?v=Pgdu97NTVMo

Comment

Dag 2

Då är dag två rekad och klar. För dom med liten tank kommer vi att ha sweepen möta upp efter 165 km med dunkar.

Annars är det en hyffsat snabb sträcka. Blir lite stökigt mot slutet (allt är dock kört både med 690 "Rally" och 660 rfr enligt Svens specifikationer ;) ) men med en fin avslutning via toppen av lokala skidbacken där vi även har vårt boende för natten.
                      F.d. Evil Invader

Comment

Betyder detta att jag inte längre behöver kunna ta mig 200 km mellan tankningarna?
                        / Blutor

Comment

Japp. Räcker att du klarar 165 km om du tar med egen 5 liters dunk som vi tar på sweepen. Och inte navigerar fel eller grottar för länge i första myren ;)
                          F.d. Evil Invader

Comment

Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1437512286186.jpg
Views:	1
Size:	26.4 KB
ID:	847902

Grett då klarar jag mig.

Har precis målat klart nya garaget så nu kan jag börja fippla.

Älskade mousse
                            / Blutor

Comment

Click image for larger version

Name:	IMG_2504.jpg
Views:	1
Size:	606.1 KB
ID:	847903
                              Sådärja, 2 veckor kvar till start, då tar vi väl och plockar isär hela hojjen, är det rally så är det...

Comment

Working...
                              X