Announcement

Collapse
No announcement yet.

Körningar, spår, område i södra Skåne?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Körningar, spår, område i södra Skåne?

Har flängt runt under sommaren på diverse grusvägar och annat kring Malmö/Lund men har bara kört själv och tycker inte jag hittat några riktiga bra ställen. Är nybörjare så Revingehed känns lite skrämmande än så länge

Nån som har tips på ställen i mina trakter? Lite enklare grus, spår eller grustag hade varit fint. Nån annan gröngöling som vill hänga på? Nån erfaren som vill visa runt?

Brukar köra lite norrut för att hitta grus och inte för mycket trängsel med folk. Upp norr om Stockamöllan börjar det finnas en hel del skog och fina grusvägar. Annars finns det väl en del på Romeleåsen också. Kan tänka mig att hänga på nån tur. Fler kanske som är sugna...?

Comment

Jag skulle också vilja veta om det finns någon slinga i södra Skåne där det är okej att köra med oregistrerad cykel.

Comment

hallå!
        jag och polaren brukar få nöja oss med de fåtal vägar som finns runt skurup (där han bor).
        jag hittade ett område runt gryttinge (norr om marieholm väg 108, men tyärr mkt hästar och boskap). därifrån kan man köra över dedär slotts-godsen och sen nästan ända till eslöv på bara fåtalet km asfalt. lite knixigt att hitta vissa bortglömda traktorspår, men med (väldigt inzoomad) karta i fickan gick det ändå.

romeleåsen tyckte jag inte hade så mkt att erbjuda, om man inte kör på de förbjudna vägarna..

vi tänkte försöka köra till skummeslövstrand imorgon (lördag), om det inte regnar som i lördags. och om jag får bytat framhjulet (punka & 1,5mil till verkstan )

annars tar jag också mkt tacksamt emot förslag och ideer på grusvägar i skåne!

Comment

Originally posted by Bloink View Post
          Jag skulle också vilja veta om det finns någon slinga i södra Skåne där det är okej att köra med oregistrerad cykel.
          Det finns inga utanför de etablerade crossbanorna där man lagligen kan köra.
          Var mitt inlägg användbart. Donera gärna pengar till SOS Barnbyar

Comment

Working...
          X