Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lugn gruskörning söndag 13 juni. Norrsidan

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nike68
    replied
    Originally posted by IK View Post
    Tja! För min del så kan jag inte leda en körning förrän i slutet av juli. Då planerar jag en Gruskörning XL, ca 35 mil, med focus på grus, stigar och traktorvägar.
    Den ser vi fram mot
    Då har nog mitt nyckelben läkt klart... (ska fråga min sjukgymnast)

Leave a comment:

• Robinnen
    replied
    Alltså precis när jag kommit tillbaks från terapin i Värmland (= sitta på verandan och ta det lungt).

Helt perfekt, jag är på!

Leave a comment:

• IK
    replied
    Originally posted by Robinnen View Post
    När blir nästa idylliska grus-tur?
    Jag är desperat att sprätta småsten!

Kan alla dagar i veckan.
    Tja! För min del så kan jag inte leda en körning förrän i slutet av juli. Då planerar jag en Gruskörning XL, ca 35 mil, med focus på grus, stigar och traktorvägar.

Leave a comment:

• Robinnen
    replied
    När blir nästa idylliska grus-tur?
    Jag är desperat att sprätta småsten!

Kan alla dagar i veckan.

Leave a comment:

• IK
    replied
    Tack för en lyckad körning. Inga incidenter alls. Bonus var att vi två som låg först fick se ett lodjur. Några bilder.

Attached Files

Leave a comment:

• Robinnen
    replied
    Jag följer definitivt med på nästa tur!
    Var ett par år sedan jag körde grus senast. Då på en XT600 med lv-däck.
    Nu är det DRZ som gäller.

Hoppas jag hinner få mina nya däck innan nästa tur bara...

Leave a comment:

• Medic
    replied
    Ingen orsak, grenen kunde ju gått in i hjulet efter ett tag, man vet ju aldrig.
    Tack tung hoj, för kaffet o sällskapet, ja tack övriga oxå naturligtvis.
    Xr just nu under service, lite delar beställda, hoppas på Till topps.

Leave a comment:

• micke911
    replied
    Måste erkänna att jag blev lite nervös när Medic prejade mig men det var bara för att uppmärksamma mig på att jag släpade på en gren som fastnat i svingen... Det vore väldigt roligt om om ni lyckades komma med Til Topps, hoppas på återbud eller mutbar Elving.
    Ser åxå fram mot nästa LGF på norrsidan :)

Leave a comment:

• Sideways
    replied
    Tack för rapporten och hatten av för kaffet!

Leave a comment:

• Flat track
    replied
    nästa gång..

Läser och vill bara vara med och leka!
    Har precis skaffat ny hoj efter ett års torka. Är väll inte så super van vid grusåka. Efter ett super långt uppehåll med hojåkning skaffade jag en enduro 2007. Körde den under två år och klarade av de flesta nybörjarmissarna. Sålde den när jobb och barn tog mer tid än jag ville inse men har nu som sagt skaffat en ny hoj.
    Längtan och minnena av de första grussladdarna ville aldrig släppa taget och till slut var det det som fick mig att slå sönder spargrisen och inhandla en hoj för ändamålet.
    Så till nästa körning hoppas jag att det finns plats för ännu en soe rokie?

Leave a comment:

• Mjält Per
    replied
    Originally posted by GOOSE View Post
    Det var inte jag som har fått plats (tyvärr) det var Micke911 så vi får önska honom en go tur.
    Göran.
    Jag och namn är som vatten och olja...
    Då lyckönskar vi Micke911 istället då...bara jag läst på lite bättre så.

Leave a comment:

• GOOSE
    replied
    Det var inte jag som har fått plats (tyvärr) det var Micke911 så vi får önska honom en go tur.
    Göran.

Leave a comment:

• Mjält Per
    replied
    Tack tung_hoj för bra rookie rapport!
    Och tack för kaffet!

IK ska ha en eloge för de fina spåren, många nya även för mig - jag som trodde jag åkt de flesta på norrsidan vid det här laget, tji fick man!

Tur jag anmälde mig som ankare från början, jag släpade efter mest hela tiden, särskilt efter fikat när täten drog på. Min Affe ville inte hänga med riktigt utan kasade runt i det dammfria väglaget lite väl mycket emellanåt (eller var det bara min högerhand som fegade? Njaäe.)

Ser fram mot nästa tur.
    Lyckades aldrig komma ikap och prejja lyckosten GOOSE av vägen så det blev en plats på TillTops ledig så jag får försöka muta Elving för en extra plats istället! Lycka till GOOSE på turen, kanske kanske Elving låter sig mutas så vi ses där.

Leave a comment:

• tung_hoj
    replied
    Min SOE Premiär

Har hållit koll på SOE sedan i höstas då planerna på "riktig" offroadhoj började ta form. Efter en del läsning och några goda råd slog jag äntligen till. En så gott som ny DRZ. Lite mera läsning, fler goda råd, min första däckskrägning och så var det äntligen dags att träffa SOE "på riktigt" för en körning.

Det börjar på Eurostop Arlanda kl.09:00.
    Lite nervig är man. Jag har kört en hel del hoj men inte så mycket på grus, och min erfarenhet med nabbdäck är de 3 mil på E4:an som skiljer Sundbyberg från Arlanda.
    Inte mycket till merit när man läser på SOE att folk åker runt Bottenviken på 4 dagar, kör Dakar och korsar höftdjupa myrar lika lätt som man själv tar en öl på After Work.
    Tänker att jag borde minst ha slangat igenom den där sista rondellen med vänstersväng för att få lite cred...

Nu är jag på Eurostop kl 08:50. Lite kallprat, statoil kaffe+bulle, tankning och en kort och effektiv säkerhetsgenomgång.

Så var det dags att köra. Efter 4 korsningar i industriområdet har jag redan tappat orienteringen. Inga problem bara att följa hojen framför.

Nu börjar det roliga. Grusväg på grusväg jag sladdar lite försiktigt i början, sen bara mer och mer. Nabbdäck och DRZ är något HELT annat än transalp och gatdäck.
    Jag flinar och skrattar hela vägen. På varje stopp åker båda tummarna upp. Jag är nöjd som ett barn på Julafton.

Det utlovade kluriga dikeskorsningen gick helt smärtfritt för alla. Inte mycket vatten där.
    Utan att man märker det har vi kört 8 mil och är framme i Rimbo. Tankning och så kör vi vidare. Nästa paus vid en öde badplats vid en sjö. Där tar vi ett par mackor.

Jag börjar slappna av. Det här var ju hur skönt som helst. Alla hade visst inte kört Dakar. Tempot var varierande och för min del perfekt i alla lägen. En liten Aha upplevelse när jag fattar att det är mitt ansvar att ha uppsikt bakåt !! Resten av dagen ser jag till att stanna till vid korsningar för att vänta in.

Det är bara att köra vidare, varierande vägar hela dagen: Stora, små, lite gräs mycket grus, lite asfalt lite lite lera.
    Väl framme i Knutby är det dags att förbättra underhudscharmen. Pizza eller Burgare. Undertecknad rookie bjuder på kaffe.
    Vi åker vidare och jag har dagens andra Aha upplevelse. Jag har inte den blekaste aning om var jag är någonstans men den här vägen har vi kört på tidigare på morgonen.

Lite folk börjar droppa av för att åka mot Uppsala. Sideways och jag gemensamt mot Solna där vi tvättar av hojarna.
    Jag kommer hem och är mör men nöjd. Dörr till dörr ca 30 mil.

Detta var ju så sjukt roligt !!! Jag är så GRYMT Nöjd att jag har hittat er !

Så i slutändan tack IK för att du fixade körningen tack alla andra som var med. Jag ser fram emot att åka med er igen.
    Attached Files
    Last edited by tung_hoj; 06-14-2010, 05:40 PM.

Leave a comment:

• Sideways
    replied
    All heder IK för en väl genomförd körning med skön variation på vägar. En hel del för mig nya sträckor som var skitkul att köra på. Tack till alla medverkande för att vi slapp incidenter, alla körde med god marginal, som det ska vara.

Ses!

Leave a comment:

Working...
X