Announcement

Collapse
No announcement yet.

Söndagskörning Sörmland 090607

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Söndagskörning Sörmland 090607

SAMLING BOTKYRKA SHELL 9.00 SÖNDAG 090607

Fina förutsättningar för en söndagskörning!
    Mycket regn under veckan och inte alltför soligt och varmt till helgen.
    Fixa hojen och häng med på en söndagskörning i Sörmlandsskogarna.
    Tar hela dagen och blir oftast mellan 25 - 30 mil grusvägar, traktorspår med gräs i mitten och ett och annat gubbendurospår.
    Ingen körning för LGF.
    Motiverade åkare med knottriga däck är välkommna.
    Lunch äter vi på något fik. beräknad återkomst ca 18.00. MVH Kjell
    Medlem i Timmermon racing team

Äntligen! jag kommer.

Comment

håller med föregående skrivare äntligen. är på P.O.GS

Comment

Trevligt!
        Jag kommer också.
        /Magnus

Comment

Hinner jag skifta hjul imorgon samt hittar startkabeln så är jag på plats. / Tore

Comment

det vart en gammal hederlig söndagskörning. innehållande alla roliga vägar o spår inkl tegelvägen. enda smolket var väl dr peter tror jag han heter som
            bromsade ned sig o fick en benfraktur.
            tack för idag P.O.GS

Comment

Tack alla för idag,

En härlig dag med ett fantastiskt väder, soligt men inte för varmt, och nästan inget damm alls. Tyvärr dock med en olycka mitt på dagen.

Vi blev 8 st. som samlades vid Shell, KartKjell, Mange DR, Magnus s, Erik(Pettersson), PeterK, POGS, Tore och jag själv.

Vi satte iväg dom vanliga vägarna över Vällinge, militärområdet ner mot Turinge.
              Efter det mot Laxne och Gullsmedsmoravägen, över hygget och bort till Gnesta för en fika och glass.

Därifrån via Stjärnhov till Malmköping.

Det är då det tyvärr händer, vid en sväng efter rondellen vid Malmköping, så ser inte Peter att vi ska svänga av. När han upptäcker det ligger han för nära Mange, bromsar omkull och far runt och in i Manges cykel . Han landar så olyckligt att han tyvärr bryter benet.

Vi fick direkt hjälp av en kille som stannade och liksom tog över, vi frågade konstigt nog inte, men han var troligtvis läkare eller dylikt att döma av sättet som han undersökte Peter på och det naturliga sätt som han tog kommandot på.
              Sedan stannar en bil till och det visar sig vara en ortoped, så Peter fick utomordentlig hjälp snabbt. Tack för det.

Ambulans tillkallas och de kommer snabbt och tar hand om honom för transport till Eskilstuna.

Man får sig en liten funderare när något sånt här händer, hur det kan gå illa fast farten inte är särskilt hög. Och att uppmärksamheten inte alltid är på topp samt att vi ligger lite nära varandra ibland. Det är ju typiskt även att det händer på en asfaltssträcka där man ju slappar av lite och släpper på koncentrationen.

Efter detta så var det nog bra att vi åt lunch på campingen så att man får ta in och prata lite om det som hände. Tur i oturen att vi var nära Malmköping så att vi kunde köra iväg Peters hoj till Tommy.

Vi for iväg från Malmköping över Ånhammar, Gruvtorpsvägen, tegelvägen och Laxnevägen och sedan hemåt.

Någon som hade tur idag måste vara Erik som bara 200 meter hemifrån vrider av gasvajern. Snacka om timing.

Förutom olyckan så hade vi en härlig dag och det slutade på närmare 30 mil.

\Ove

PS
              Jag pratade precis med KartKjell som har pratat med Peter.
              Han måste tyvärr opereras eftersom det hade blivit en vridning vid brottet och kommer att flyttas över till Huddinge, men han hade blivit väl omhändertagen av ambulansmännen som förövrigt när dom pratade med Peter i ambulansen kom ihåg en viss person som hade kört på ett vildsvin. Det var samma killar som hade tagit hand om KartKjell.

Nu hoppas vi alla att du blir bra så fort som möjligt Peter.
              Ds
              "Viam inveniam aut faciam" - Jag skall finna en väg eller skapa en

Comment

Tack alla för bra en bra körning idag.
                Krya på dig Peter!
                /M

Comment

Hoppas benet blir bra. Och att alla återigen får en tankeställare kring det här med att inte hålla avstånd.

För att skrämmas kommer här bilder i repris från en annan körning med noll avstånd. Killen på båren är idag ok men inte 100%.
                  Attached Files

Comment

Äntligen blev det av, premiären. Perfekt regisserat vägval av KartKjell, lagom stort följe, tempo. Tog ett tag innan ringrosten försvann. Kan man vara annat än glad, då händer det som inte ska behöva hända , kraschen. Hoppas att du, Peter, nu ändå mår förhållandevis bra, krya på dej.
                    Till er övriga gubbar, tack för ett mycket trevligt sällskap.
                    / Tore

Comment

ligger med benet i högläge och väntar på att svullnaden ska gå ner så de kan opera. tack för all hjälp och omtanke/peter

Comment

Hej Peter,

Hoppas som sagt att allt går bra och att du är uppe på benen så fort som möjligt.
                        Lite lycklig är du som får ligga och spana sköterskorna

\Ove
                        "Viam inveniam aut faciam" - Jag skall finna en väg eller skapa en

Comment

Illa, illa...
                          Krya på sig Peter!

(Nu får du litet payback på landstingsskatten iaf)
                          Faster, faster - until the thrill of speed overcomes the fear of death.
                          950SE, the answer to the question nobody was asking.

Comment

Krya på dig mannen . kan bara instämma med vad övriga skrivit om körningen kanon.
                            det var ett tag sedan jag åkte med gänget alltid lika kul att se gammla kändisar.

Comment

Hoppas operationen går/gått bra! o så hoppas jag att du tillfrisknar snabbt
                              mens det fortfarande är åkbart.
                              mvh P.O.GS.

Comment

Working...
                              X