Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skogskörning i Snapphaneområdet!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Kul med en uppdatering.
    Bra kämpat!

Comment

Mkt bra kämpat Jampe!!

Comment

Duracell Jampe är bara förnamnet på honom!
        Ödmjuk kämpe med glimten i ögat....
        Någon körning på lördag någonstans förrutom Vånga?
        Följ inte den stig som leder någonstans.
        Gör istället en ny stig och lämna ett spår efter dig.

Comment

Jag är också sugen på att köra nu i helgen. På lördagen jobbar jag fram till kl 13, men därefter är jag redo :)

Comment

Skogskörning i Snapphaneområdet!

Enda ställena jag kan tänka mig att man inte blir vattenskadad imorn är lyngsjö eller ripa!

Comment

läste på facebook innan att Lyngsjö iallafall är inte blöt men kommer vara väldigt tungkört där.
              Ripa skulle jag tro är fin i vanlig ordning. Är ju så öppet där så den banan torkar upp på ett helt annat vis

Originally posted by snoogans View Post
              Enda ställena jag kan tänka mig att man inte blir vattenskadad imorn är lyngsjö eller ripa!
              http://www.youtube.com/watch?v=gHPV8UwEABQ

Comment

vi kör en runda på olofströmsbanan. idag ca kl1100.

Comment

Originally posted by tvspel1 View Post
                  vi kör en runda på olofströmsbanan. idag ca kl1100.
                  Vill bara informera om att ett träd har fallit över vägen till depån. Det är inte framkomligt.
                  Last edited by tvspel1; 12-06-2015, 03:13 PM.

Comment

Hoppsan, det var inte igår man skrev här....

Vi kommer öppna Yamaha Mc-butik i Karlshamn i mellandagarna är det tänkt!
                    Kommer komma hem WR 450 och 250, tyvärr inga demohojar initialt men tänkte kolla om det finns intresse för nån form av demokörning på nån bana ( troligtvis crossbanan Jämke iom körkort och ansvarsbit mm)? Finns det intresse kan man ju utöva lite påtryckningar så kan man kanske få ihop något, det är främst WR-modellerna jag tänker på då!

Comment

Mörker körning i Vånga, morgon onsdag 9/12
                      Jag är nog på plats runt 17 tiden, och riggar lite depå belysning.
                      //Johan

Comment

OBS
                        Ingen körning på Olofströmsbanan nu i helgen 12-13/12 pga jakt!!

Comment

Nån som vet varför det inte står nån N/mm på fjädrarna jag beställt? Dessutom var dom redan uppbrutna ur plasten.
                          Något fundersam om man blivit lurad av Karlström motor. Det var en beställningsvara men fick dom redan dagen efter.
                          Hur ska man nu veta om man fick 4.4N/mm fjädrar?
                          Hur räknar man coils?

http://www.ladda-upp.se/bilder/ambmshwgqpzcoo/
                          Last edited by Crazzin; 12-18-2015, 10:31 PM.

Comment

Om KTM org. mät diametern på tråden.

91410015S

SPRING 4,4N/MM SET D=5,1MM

Det är bara Öhlins som märker sina framfjädrar så vitt jag vet!
                            Last edited by snoogans; 12-19-2015, 09:15 AM.

Comment

Dom är 5.1 mm men det finns tydligen fler som har detta mått enligt tabellen jag länkar.Click image for larger version

Name:	lista springs.png
Views:	1
Size:	124.2 KB
ID:	848387
                              Där emot kan man räkna coils men vet inte riktigt hur man räknar.. får det till 28 coils och då är det inte 4.4
                              Får det till 25 aktiva coins och då hamnar vi på 4.6-4.7 enligt tabell så då har dom skickat fel?

LÄNKTEXT
                              Last edited by Crazzin; 12-19-2015, 03:49 PM.

Comment

Jag tror du överanslyserar, varför skulle karlströms som typ är bäst på ktm i Sverige blåsa dig? Känns som de har väldigt lite att tjäna på det?
                                Har ett par 4,4 hemma, vill jämföra så kan du köra upp till Jämshög och kolla på dem!

Comment

Working...
                                X