Announcement

Collapse
No announcement yet.

Söndagskörning sthlm norr 4/11

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Söndagskörning sthlm norr 4/11

Jag tänkte ut och luffa med 950n på norrsidan på söndag. Har varken surhåls- eller I-körningsambitioner. Bara en dags stilla surfande på gruset, kanske den sista innan vintern kommer.

Sällskap uppskattas!

Dagen inleds med +4 och avslutas nedåt nollan. Ta på dig allt du äger. Förutom hjälmhuva och en massa varma kläder har jag två st Clas Ohlson handvärmare 24-387 som jag kör med på handledens insidor. Funkar kanon.

Avfärd från Statoil Arlandastad 9:00. Lunch på hak. Jag tar med kompanikaffetermos som vanligt. Anmälan i tråden behövs ej.

En kanon körnig,det var hur kul ........bruuuummmmm
    Ett tack till xrvdaniel för att han lyste upp väg åt mej så jag kom hem
    Tänk att man kan bli som ett barn bara att köra hoj, på en fin grus väg
    och att allt funkar som man vill.
    Detta är livs kavlitet.........
    Denna dag var något man kan minnas när man väntar på våren
    kul kul kul kul...............snart vår eller..........

Comment

Originally posted by xrvdaniel View Post
      ....Har varken surhåls- eller I-körningsambitioner. Bara en dags stilla surfande på gruset.
      Yehh RIGHT!!

Danile och Torer tog täten och ägnade sig åt super-I-körning, Jag gjorde vad jag kunde för att haka på, med skiftande resultat. Det har varit en fantastisk dag med mycket nya vägar, bra tempo och kul sällskap.

På återkörande!

/Ax

Comment

F O T O ! ! !

Daniel !!! VAR ÄR ALLA BILDER FRÅN KÖRNINGEN???
        Gör oss andra GLADA är du snäll.Du brukar skämma bort oss med sådana bilder i farten som vi alla gillar.
        Lev NU... I morgon kan det vara för sent.

"Be who you are and say what you feel because those who mind don't matter and those who matter don't mind" Dr.Seuss

Comment

Lugn, kommer

När jag aningens sen kommer till macken finns faktiskt fyra pers där: Anders, Håkan, Tobbe och Danne. Varken Tobbe eller Danne har jag kört med förr. Kul med nya ansikten.

Tobbe visade sig vara ett sånt där bakstänkeplåster som bara inte lossnar. Vi hade jättekul. "Öööh du har kört förr?....tydligen." sade jag. "Tävlat i enduro i flera år". Tänkte väl att det var nåt

Det blev en kanondag - men något hackig guidning eftersom min gps lade av redan efter 10 mil och vi röstade om vägvalet hela tiden. Tobbe och Håkan har så mycket koll att vi var tre vägvisare som kunde bytas av. Många och djupa vattenpölar var det också. Man blev blöt om fossingarna framåt eftermiddagen. Blev kallt då.

Vi tog lunch i form av Statoilmacka utanför jaktstugan vid (?). Efter ett tag dyker tre karlar upp, de visar sig jobba i den här skogen och de har synpunkter på att en av oss kört upp till stugan med hojen "blir lerigt att stövla upp här då o det vill inte vi". Det förstår vi. Vi skäms lite grand. Vi lovar att se till att alla går upp nästa gång. Vi berättar för alla vi känner. Så nu vet ni. Trevligt folk och vi vill inte göra dem besvikna framöver. Så gå upp framöver. Och kör inte ens hela vägen fram till båtarna utan parkera i skogen på stigen innan där det börjar bli knixigt.

Vi undvek Gimo och körde rakt över Alunda via minsta vägarna vi kunde hitta.

Parallellvägen till Kolarmora var kul idag också, där var nygrusat för ett tag sedan men bilarna har kört upp två hjulspår och lämnat gruset kvar i tre grussträngar. Dagens sport var att hålla bakhjulet sladdandes i mittensträngen genom hela kurvan (hur skulle vägen se ut om inte vi fanns där och kunde sprida ut gruset med jämna mellanrum?) kul kul kul!

Tobbe o Håkan

Anders o Danne

Arlanda måste vara tvåa efter Nikkaloukta på att vara köldhål. Jag tycker ofta att hemma är ser det helt ok ut och när man kommer norr om Arlanda så är det bara drivis och hagel. På den här vägen var det särskilt spännande före. Håkan först, sedan Anders och Danne.

Brandvägarna med snösträng. För det mesta hade man bra grepp. Snön kändes mest som vått gräs (hm, det kanske beror mest på att det faktiskt var vått gräs under snön...)

Väderleksrapporten till trots blev det en fin-fint väder!

Håkan, med SOEs fältmässigaste hoj

Anders - 990n skiner fortfarande och Anders börjar bli vän med den. Inga vurprepor alls ser man på den.

Håkan o Tobbe

Danne

Tobbe hälsar på hästarna

Den här bilden borde man kunna använda ryckt ur sitt sammanhang till nåt kul, typ "Följ gärna med på våra körningar, men vill du slippa springa vid sidan om måste du ha nabbdäck" eller nåt

Håkans hoj premiärvurpades tyvärr. Mitt fel. Repig tank blev det t.ex. Jag får stå i skamvrån ett [EDIT: bra] tag. Tar med mig Pudde. [EDIT: Det anses numera utrett att Pudde är bra person som inte har sönder andras prylar. Jag alltså ensam kvar i vrån]

Allmän mekstund med kaffe i skogen. Jag rätar fotpinne och Tobbe passar på att spänna kedja.

Kolarmoravägens början.

Tobbe blir sinkad. Här är hans lyse fortfarande helt, trots att man inte alls skulle kunna tro det.

Så här ser det ut när det är trasigt I varje kurva hördes istället Banzai-tjut

Vi jämför lysfjong.

Tobbe tar kamikazepaus.

Jag blir alltid överraskad på höstkörningarna hur mörkt det blir trots att det är så långt hem. "Inte packar jag ned pannlampan" tänkte jag i solens sken i morse. "Dumskalle" tänkte jag sedan klockan fem.
          Attached Files
          Last edited by xrvdaniel; 11-07-2007, 09:11 PM. Reason: Se EDIT-markeringar i texten

Comment

Originally posted by xrvdaniel
            Jag får stå i skamvrån ett tag. Tar med mig Pudde.
            Jag hörde det där

Originally posted by Pudde
            KjelleG och PJ samlade ihop spillror och hoj.
            Anneli kom med släpet för att hämta upp sin gamla ögonsten, nu aningen mer använd än då den lämnade hennnes garage
            Betyder alltså att det är Anneli:s f.d. hoj, alltså min nuvarande.
            Lämnar Daniel därmed ensam i skamvrån
            Last edited by Pudde; 11-09-2007, 06:03 PM.
            Flest hojar när han dör vinner
            Prospect, Timmermon racing team

Comment

Originally posted by Pudde View Post
              Jag hörde det där
              Krya på dig mannen, vi tänker på dig!
              Last edited by Hoke; 11-08-2007, 12:06 PM.
              Kör "nån jävla moppegrej"! lol
              (™Geggamoja)
              http://www.youtube.com/watch?v=I_MBIlAkn6Q&t=0m47s

Comment

Vart glad häromdan när jag läste att XRVDaniel annonserat körning. Då vankas det fina bilder suveräna rapporter o kanske en o annan kul vurpa =)

Sen till min stora besvikelse så är det ingen rapport med kul lsning o en massa bilder 20 minuter efter planerad hemkomst :/

Men kollar igenom trådarna idag igen tada!, ser ut som en fin fin rapport detta, har den fortfarande framför mig.

Ska bara hämta ett aldrig så litet glas med Captein Morgans innan jag sätter mig ner o avnjuter er körning.

Tack på förhand för att ni så frikostigt delar med er!
                Ideer är som med barn, man gillar sina egna bäst även om de inte är det.

Comment

Sånn ja, läst o haft det kul. Tackar tackar!!!

Vurpa blev det ju.. kanske inte så kul denna gången.

Hoppas du får ihop det Hoke!
                  Ideer är som med barn, man gillar sina egna bäst även om de inte är det.

Comment

Jo i och med den händelsen åkte vi på en massa jobb, besvär och obekvämligheter bägge två. Jag ber verkligen om ursäkt Håkan, det var helt onödigt och dumt av mig.
                    Last edited by xrvdaniel; 11-08-2007, 10:09 PM.

Comment

Fint med rapport, bilder och körning Daniel.
                      Last edited by Hoke; 11-08-2007, 12:07 PM.
                      Kör "nån jävla moppegrej"! lol
                      (™Geggamoja)
                      http://www.youtube.com/watch?v=I_MBIlAkn6Q&t=0m47s

Comment

Sent om sider, eller vad det heter, vill jag tacka för en skit(ig)rolig körning. Det är första gången jag följt med på en av soes "söndagsutflykter" och det gav absolut mersmak.
                        Tack Daniel för vägledning och bilder.

Comment

Working...
                        X