Announcement

Collapse
No announcement yet.

Åkning kring Falun, löpande tråd

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Tack så mycket grottforskaren och Kjell!!! En optimal tur på den tid som fanns att tillgå innan höstmörkret kryper på allt tidigare!

Comment

Håller med! Föredömligt på alla sätt! Stort tack!

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Comment

Åkning kring Falun vinteredition!
        Köpt is-sulor och hittat lite bot för den vinterstela handleden
        Drog lite vid roxnäs idag, men är det någon som vet någon mer bana där man kan träffa likasinnade, och gärna info om plogpeng och om man välkomnar nya ansikten?

Comment

Originally posted by KTM690jocke View Post
          Åkning kring Falun vinteredition!
          Köpt is-sulor och hittat lite bot för den vinterstela handleden
          Drog lite vid roxnäs idag, men är det någon som vet någon mer bana där man kan träffa likasinnade, och gärna info om plogpeng och om man välkomnar nya ansikten?
          Dåliga förhållanden för banplogning på is "hänna öppa", mycket stöp och snö har gjort att det inte gått att göra banor. Skit samma, jag tröttnar ändå efter två varv, t o m tråkigare än köra crossbana!
          MEN! Har vi tur med några dagar tö och sedan kalla nätter är det upplagt för skoterledsåka. Brukar vara fina leder från Pusselbo och västerut.
          Kjell.e
          Yamaha WR250R = Svaret på frågan alla ställer, som ingen vill höra.

Comment

Blev koldkutters skruvdubb som inte tål kontakt med annat än is, å dom får nog sitta på bortåt april, sen blir nog nån skoterledsvända
            Vet att det varit aktivitet vid Tolven i Hofors och hoppades på en halv inbjudan om man var välkommen dit. Tycker mig läst nåt om varpan, men kanske inte gått att ploga som du säger och likaså på stor-gösken.
            Annars får det väl bli en ny runda i Roxnäs, blev iaf lite varm på ryggen

Comment

Skoterledsåkning i påsk

Någon som hänger på en tidig morgonåkning på skoterleder i helgen? De kalla nätterna håller i sig har de lovat. Jag har kört två gånger denna veckan och lederna bär bra, dock är det mycket woopisar. Tänkte avfärd vid pass 08:00 och ca 2 timmars körning.
              Kjell.e

Comment

Tyvärr känsliga isdäcken på ännu, men är ju drömväder nu för dyliga tilltag!

Comment

Mat och bad körning lördag 29/9
                  Tänkte kombinera Värdshuset Älgen med bastubad.
                  Samling Brusbro 09:30 för avfärd på mestadels kända vägar till Värdshuset Älgen Kopparberg, och deras helgmeny.
                  Hemfärd med stopp vid Klenshyttan för utforskande av tunnel under väg-järnväg!
                  Vid hemkomst eldar jag upp vedbastun för den som tvätta av sig resdammet.
                  RoadBook kommer att finnas. Vid uselt väder kommer en plan B att upprättas, kortare åkning men bad.
                  kjell.e

Comment

Kanoners Kjell! Den aktiviteten ställer jag in mig på

Comment

Kommer det någon roadbook?
                      I keep my motorcycle covered in a protective layer of mud

Comment

Originally posted by SvenB View Post
                        Kommer det någon roadbook?
                        RB skickad till Sven och Jocke. Nån mer ?
                        KjeLl.E

Comment

Originally posted by MZKjelle View Post
                          RB skickad till Sven och Jocke. Nån mer ?
                          KjeLl.E
                          Skicka en till Tångring du

Comment

Åter en lyckad dag i Dalarna. Bra hojväder, trevligt sällskap och en roadbook. Vad kan gå snett? Inte mycket.
                            Bra Kjell!
                            I keep my motorcycle covered in a protective layer of mud

Comment

Working...
                            X