Announcement

Collapse
No announcement yet.

Grusbus i östergötland

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Prästtomta Skjutfält - Rapport

5 glada från Norrköping drog till Kvarns skjutfält för lite enduro.
    2st 525, 2st 625 å en 640, alla KTM om jag nu behöver nämna det...
    Ingen hade väl förväntat sig att slå några varvrekord eller liknande, utan det var 100% skoj som var uppdraget.
    Personligen hade jag oförskämt kul, men var nog ivägen en hel del i spåren, då de andra människorna där inte var nybörjare på denna sport kallad enduro...
    Men det var kul att se att det finns andra som inte behöver skämmas...

Väl tillbaka till staden hamnade vi på mackens GDS hall å spolade av skiten. Jag hörde iaf 3 personer som frågade hur det gick på gotland, men ingen av oss hade mage att ljuga å skryta om sisådär 5 eller 6 varv på tofta....

Nu skall jag sova!!! :D
    Attached Files
    Last edited by Duddan; 11-04-2007, 09:41 PM.
    Slide in - Burn out

Comment

Det var ju en kass tajming detta. Säg till när ni skall dit igen.
      Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

Comment

Tyvärr så är nästa tillåtna körning juldagen. Tydligen extremt sällan körtider ges.
        Slide in - Burn out

Comment

Detvar en otroligt trevlig dag, snacka om "pump" i armarna. Otroligt är oxå att man känner snabbt vilken kass kontidion man är i ;) Resten av kroppen har klarat sig bra, iaf som det känns idag ;) Snacka om att 525an har en annan karaktär när det gäller endurospåret än LC4, lär man sig köra skiten på ett vettigt sett så blir det säkert inte mindre skoj. Jag måste höja styret!!

Tack grabbs för idag!! Jag tycker vi lyckades med 100% kul, jag hade lätt det iaf :)

Duddan, trevliga bilder, snyggt jobbat! Här kommer några fler..
          Attached Files
          jjfoto.se

Comment

Något till helgen om det inte är skitväder?
            jjfoto.se

Comment

Jag kan tänka mig en sväng i helgen. Är lite sugen att testa crossbanan på Kråkvilan. Nu när vi betat av en riktig enduroslinga måste man ju testa cross oxå :)

Comment

Kråkan låter skoj, när är det träning där?
                jjfoto.se

Comment

På söndag tänkte jag dra ut en sväng, troligen till Svärtinge och grusgropen där.. Det får väl bli ett gäng med varv så att underarmana får vänja sig.. Ev kanske det blir en sväng till någoncrossbana. Krokek, Kråkan?

Någon som har några idéer eller lust att hänga på? Vi startar runt 10 eller så, vädret ser ut att bli soligt men runt nollan.. Hoppas att det stämmer, annars hoppar jag över detta ;)
                  jjfoto.se

Comment

Det låter bra "Jonte" ;)

Jag kollade träningstiderna i helgen på Kråkan, och de kör söndagar kl 10-15, men då är det indelat i olika kubiksklasser osv under dagen, så man kan inte köra precis är man vill. Se deras schema här:

Vet inte om det är enklare att köra i Krokek. Annars kanske gropen i Svärtinge duger gott för dagen. Jag hänger i alla fall med på söndag oavsett var vi kör om vädret är skapligt. Ska vi spika någon slags samling så fler kan haka på?

Comment

Jag är på!! oxå sugen på lite bus i gropp eller så...

Comment

Niclas - hehe "jonte" *muttra* ;)
                        Ja vi kan väl spika in avfärd OK/Q8 Sthlmsvägen KL 10:30? Är det flera minus(fruset i groppen) eller skräpigt väder så blir det inget för mig, är lite kass i halsen och vill gäärna jobba på Måndag :) Ska vi säga att vi kör grusgropen då, kan ju som sagt vara "lagom" ? jag vet iofs inte själv hur man tar sig dit nu för tiden.. Men det löser sig!?

Motardboy - Fan va najs har du köpt grushoj nu?
                        jjfoto.se

Comment

Gropen blir bra och för en gångs skull kan jag faktiskt "briljera" med att jag hittar dit, helt otroligt! Dock får man mala asfalt dit för jag vågar inte ta några avstickare på grus för då kan vi hamna var som helst :)

Jag dyker upp på OK på söndag om vädret inte spelar oss ett spratt. Väl mött!

Ps. Knäskyddet är nu lagat med buntband

Comment

Skicka mig ditt mobilnummer, så vi kan höras av.. Kanske bäst att höras på Lördag eftermiddagen eller kvällen?
                            jjfoto.se

Comment

Jag kommer nog köra både lördag och söndag!

Jag hittar ganska bra i de krokarna... problemet är ju att de dragit en jä...la väg mitt genom groppen.

Comment

Som det verkar är det körning på Prästtomta även i helgen, dom har som det verkar fått en extra dag där..

Ska vi köra på gropen i svärtinge eller mobilisera oss till prästtomta? Jag väger 50/50

Upp till er ;)
                                jjfoto.se

Comment

Working...
                                X