Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gravöl, eller sista hänget

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Gravöl, eller sista hänget

2023-03-31, kan vi alla hänga på forumet en sista gång? Ta en selfie, spamma någon tråd, dra en vits, hitta lite historia, ta en gravöl tillsammans?

Uppdatering

Gravöl tillsammans med många, 18-21 31/3.

SOE.SE släcks ner 20.22. (Oden drar ur sladden, eller var han nu gör)

Finns ett evenemang i SOE på FB.

Välj själva.
    Last edited by SvenB; 3 weeks ago.
    I keep my motorcycle covered in a protective layer of mud

Originally posted by SvenB View Post
    2023-03-31, kan vi alla hänga på forumet en sista gång? Ta en selfie, spamma någon tråd, dra en vits, hitta lite historia, ta en gravöl tillsammans?
    Har ju borstat tänderna, men nått starkt går väl offra sig för..
    Husaberg Fe450-12
    KX125-08

Comment

Sirac, det är ett bra däck det! #kartkjell
      Kör "nån jävla moppegrej"! lol
      (™Geggamoja)
      http://www.youtube.com/watch?v=I_MBIlAkn6Q&t=0m47s

Comment

jag är på.
        Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

Comment

Jag hade ju hoppats på en fågel Fenix.
          Go for slow, light is right.

Comment

R.I.P och BrapBrap SOE.....

1156 st inlägg. Tänk så mycket tid man lagt här.... ;)

Comment

Uppdaterat första inlägget
              I keep my motorcycle covered in a protective layer of mud

Comment

Jajäklar, jag kom in! Och är med såklart på gravölen. Här ska bumpas favorittrådar!
                KTM 250 EXC-F 2013 Sixdays

Comment

Jag tänkte att 20:23 så blir det en "svart bild" (därav 20:22)...

2023-04-01 00:01 blir det en redirect för forum.soe.se och soe.se till www.facebook.com

Helst hade någon med rättigheter ändrat i DNS för soe.se så att det styrs om där till www.facebook.com eller någon annanstans än till min ipaddress.

Comment

Vet inte hur, men kan man spara forumet på nåt sätt, alltså som offline-fil eller nåt?
                    Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

Comment

Originally posted by Hagenblad View Post
                      Vet inte hur, men kan man spara forumet på nåt sätt, alltså som offline-fil eller nåt?
                      Det går att köra sajten lokalt virtuellt på en dator. Om du kör någon variant av Linux så är det lättare. Jag vet inte hur man gör detta med Windows eller VMWare, helt ointressant.

Jag kommer att skicka två USBpinnar i ett rekommenderat brev till dig. En har en Linux KVM QEMU image i qcow2 format och den andra har sajterna som tarballs. Även en kortfattad instruktion i ASCII format kommer att finnas på pinnarna. Även de andra sajterna soe.se samt hagenblad.se finns med som backups. Såklart även en backup på forumet innan uppgraderingen till v5 finns med.

qcow2 imagen kommer att ha en lokal DNS som fejkar soe.se, annars kommer inte vBulletin att funka "offline".

Comment

Jag säger bara bara 4 saker. Banan, Melon Kiwi och Citron.

Hooja & Sjaak – Banaan Meloen Kiwi & Citroen, is OUT NOW Spinnin' Records! Download/Stream here: https://spinninrecords.com/releases/banaan-meloen-kiwi-citro...

Comment

Originally posted by oden View Post

https://www.youtube.com/watch?v=Lx8fUyRFWvU
                          Var utomlands nyligen och tamejfan så var varannan ekiperad för en polarexpedition - och det var minst fem plusgrader ute. Detta var i Österrike, Tyskland, Tjeckien. Jag hade sommarjacka och t-shirt och svettades.

Apropå HOOJA och hur stockholmare är klädda. Alltså, de har dunjacka fastän det inte är kallt.

Comment

Originally posted by oden View Post

https://www.youtube.com/watch?v=Lx8fUyRFWvU
                            "Livet på en pinne".

Och jag säger bara: "vi glider in som Donkey Kong, river stället varje gång. Biceps, triceps - allmänt grym"
                            Last edited by Mattsson; 3 weeks ago.
                            KTM 250 EXC-F 2013 Sixdays

Comment

Originally posted by Mattsson View Post

"Livet på en pinne".

Och jag säger bara: "vi glider in som Donkey Kong, river stället varje gång. Biceps, triceps - allmänt grym"
                              Tack till PH för en gedigen textvideofilmNy melodi "IN I DIMMAN" ute nu!https://hooja.ffm.to/in-i-dimman.oyd#textTV

Comment

Working...
                              X