Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vad händer 2022

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Vad händer 2022

Såå...
    Det snöar ute och man längtar till våren...
    Vad händer 2022 ?

Förhoppningsvis får jag köra i Portugal i slutet på Februari (om inte landet stänger ner igen).. det är ju ändå snart ;)
    Grekland i Maj och island i Augusti, ta i trä ....
    Det vore trevligt om allt funkar i år.

Mer privat så blir det nog bara helg och dagsturer, med olika vänner.
    Flickvännen har börjat köra mer grus med så det blir antingen hardcore fullgasbus med inslag av tekniska traktorvägar till grustouring med "nybörjarna" .
    Tänkte ta med barnen bakpå nån sväng med. Snällare äventyrskörning med korvgrillning kanske övernattning.

Planen var att göra en långhelg i Småland med massor av goa gubbar men vi får se om vi hittar ett datum till det...

Vad har ni för planer då?

Carla

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Blir en del enduro, grusåkning. Kan bli en roadbook, vi får se vad det kan bli. Fyller jämnt, så det kan bli en present till mig själv, vi får se,

I keep my motorcycle covered in a protective layer of mud

Comment

Click image for larger version  Name:	IMG_Raggmunk_stekt_fläsk.jpg Views:	0 Size:	431.6 KB ID:	1002440

Snöblask ute, snorhalt underkylt, har inte rört hojarna på länge, de har inte stått stilla så länge nånsin i min ägo.

Lockar inte ens till körning med dubbat, sitter hellre o drömmer vid lantmäteriets karta, zoomar in o zoomar ut, minnesnoterar.

Portugal,Grekland o Island finns inte inom min horisont iår, haha.

Jag skall upp till Värmland/Dalarna o bl.a äta raggmunk & stekt fläsk på Olarsgården/Lindvallen i maj, köra på enstånkan hela vägen,
      men blir det bil o släp så blir jag inte lessen för det, en enkel målbild som får det att vattnas i mun, blir hungrig av bara tanken. : )

Är den där utflyttade Göteborgaren i Lima, skall jag såklart svänga inom o gästa honom, om vi får ihop ngt datum.

Sen ligger det en gopro9 i nåt dike däruppe med några goa filmsnuttar i....det stör mig, skall ge mig på ett eftersök.

Har inget emot att färdas själv även om det är roligare att dela upplevelsen med några likasinnade vänner, dock ger jag säkerheten en extra eftertanke
      efter älgincidenten, sån tur har jag inte 2 ggr i rad.

Skall såklart hitta på mer, men nu hägrar ovanstående när frågan är ställd.

Cheers !

Nästa !!! : )
      Last edited by red8; 2 weeks ago.

Comment

Med en raggmunk i sikte kan man avstå mycket. Är Olarsgården bra på Raggmunk? Var uppe 2020 och körde, men det var lite snöigt på sina ställen tidigt i maj.
        I keep my motorcycle covered in a protective layer of mud

Comment

Click image for larger version  Name:	IMG_Högrevsburgare_Olarsgården.jpg Views:	0 Size:	457.1 KB ID:	1002443

Raggmunken var god, gjord med kärlek, riktiga lingon till, gott fläsk, inget hafsverk, jag sträcker mig så
          långt som att jag lånar uttrycket "den är värd en omväg, men kanske inte en resa", i mitt fall nära 50 mil.

Gillar inte att haussa upp...tror det heter så.

De har (hade) en stående meny, ceasarsallad alt. högrevsburgare alt. raggmunk utöver "dagens".

Burgaren går inte heller av för hackor, gjord med finess o bra råvaror.

Snö i maj, ja mellan Höljes o Rörbäcksnäs fanns snöpartier i skugglägen senare halvan av maj, de gick o slira sig igenom.
          Last edited by red8; 2 weeks ago.

Comment

Enduro funkar året runt.. För min del är de värst mitt i sommaren när de är för varmt.. Hoppas de blir även iskörning då...

Comment

Originally posted by SvenB View Post
              Blir en del enduro, grus�kning. Kan bli en roadbook, vi f�r se vad det kan bli. Fyller j�mnt, s� det kan bli en present till mig sj�lv, vi f�r se,
              Borde du inte benämna saker vid dess riktiga namn (kraftledningsgatabook)?

Comment

Originally posted by SvenB View Post
                Blir en del enduro, grusåkning. Kan bli en roadbook, vi får se vad det kan bli. Fyller jämnt, så det kan bli en present till mig själv, vi får se,
                Det är de bästa presenterna;)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Comment

Hade tänkt att köra SaynotoSlow i Juni med Chris men fick inte ihop schemat då eventet placerades så långt söder ut man kommer typ..
                  Annars blir det några skogsäventyr, typ Skogsröjet men på två hjul. Ska även försöka fixa ytterligare en hoj och ge mig ut från nya stugan i Åre. Helt ny terräng för min del.

Hur som helst blir det nog bara inom Sveriges gränser även 2022.

Året kommer även bli ett vägval om jag ska fortsätta med enduro eller "bara" köra vanlig offroadäventyr.

Comment

Working...
                  X