Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rankhyttan 2021

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Stort TACK till alla och speciellt till Sven med crew.
    Fantastiskt bra anordnat.
    Boendet är som gjort för den här typen av körningar. Vi får ordentlig frulle, god lunch i busken, såklart vid en sjö, "nu-har vi-kört-klart-öl" med chips och smarrig middag.
    Välskriven RB med jämn och hög kvalitet på vägarna. Hoj och kropp har fått jobba i 2x45 mil. Alla nöjda.

Click image for larger version  Name:	Morgon Dag 1.jpg Views:	0 Size:	484.2 KB ID:	1002014 Click image for larger version  Name:	Nedför kraftledning Dag 1.jpg Views:	0 Size:	545.5 KB ID:	1002011 Click image for larger version  Name:	Lunch Dag 1.jpg Views:	0 Size:	508.9 KB ID:	1002012 Click image for larger version  Name:	Bortspolad väg Dag 1.jpg Views:	0 Size:	529.8 KB ID:	1002010 Click image for larger version  Name:	Lunch Dag 2.jpg Views:	0 Size:	556.6 KB ID:	1002007 Click image for larger version  Name:	Sjön vid lunch Dag 2.jpg Views:	0 Size:	457.6 KB ID:	1002009 Click image for larger version  Name:	Den otroliga vattenspegeln Dag 2.jpg Views:	0 Size:	562.9 KB ID:	1002013 Click image for larger version  Name:	Avslutningsmiddag Dag 2.jpg Views:	0 Size:	446.4 KB ID:	1002006 Click image for larger version  Name:	Stenskott på halsen.jpg Views:	0 Size:	480.2 KB ID:	1002008
    Last edited by Engen; 1 week ago.

Comment

Dags för lunch
      Click image for larger version

Name:	20210913_121829.jpg
Views:	212
Size:	465.9 KB
ID:	1002016

Comment

Härligt med bilder !
        Kör alla småhojar nuförtiden?
        Carla

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Comment

Originally posted by oden View Post
          Dags för lunch
          Click image for larger version

Name:	20210913_121829.jpg
Views:	212
Size:	465.9 KB
ID:	1002016
          Hur får man Felix färdigpytt att smaka bättre?
          Ät den i skogen tillagad över öppen eld när du kör hoj!

Comment

Originally posted by *Carla View Post
            Härligt med bilder !
            Kör alla småhojar nuförtiden?
            Carla

Nej, det finns de som valde 950, T7 och 690/701
            I keep my motorcycle covered in a protective layer of mud

Comment

Tack för helgen.

Nu blev den ju lite kort för min del.
              Cirka 85 km in på första dagen skrotade jag handleden och lite hoj.

Flång ny styrkrona testades lite för hårt kanske.

Fick sladd på sånt där snor som bara finns på vissa vägar på hösten, blev till en highside å landade på huvudet och handen.

Fick hjälp av husabröder att lyfta hoj å ordna fotbromsen igen.

Åkte resterande roadbook till macken å sen genade till lunchen.

Rutinerad som man är så körde jag hela vägen tillbaka till depån, svidade om och tog med en mobilladdare innan besök på akuten.

Strålben å båtben skrot å gips i några veckor. Jaja nya tag nästa gång.

Sonen tog bild på mig i dag när jag är föräldraledig, fångade känslan ganska bra.... hahaha

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

/ Blutor

Comment

Originally posted by Blutor View Post
                …Rutinerad som man är så körde jag hela vägen tillbaka till depån, svidade om och tog med en mobilladdare innan besök på akuten…
                Bra tänkt där :)
                Kan se och förstår varför du kände dig lite stel under lördagen…!

070 650 32 31 || GravelTravelAdventure || Lite statistik från GTA-event || Så fungerar en roadbook

Comment

Hej vänner. Här kommer min film från Rankhyttan.
                  Det blir en väldans massa hjälmkamera med dåligt ljud, men man tager vad man haver.

Comment

Kvällen är räddad.

I keep my motorcycle covered in a protective layer of mud

Comment

Originally posted by Blutor View Post
                      Tack för helgen.

Nu blev den ju lite kort för min del.
                      Cirka 85 km in på första dagen skrotade jag handleden och lite hoj.

Flång ny styrkrona testades lite för hårt kanske.

Fick sladd på sånt där snor som bara finns på vissa vägar på hösten, blev till en highside å landade på huvudet och handen.

Fick hjälp av husabröder att lyfta hoj å ordna fotbromsen igen.

Åkte resterande roadbook till macken å sen genade till lunchen.

Rutinerad som man är så körde jag hela vägen tillbaka till depån, svidade om och tog med en mobilladdare innan besök på akuten.

Strålben å båtben skrot å gips i några veckor. Jaja nya tag nästa gång.

Sonen tog bild på mig i dag när jag är föräldraledig, fångade känslan ganska bra.... hahaha
                      Bra att bromspedalslagningen höll hela vägen till mål.

Comment

Originally posted by RobNomad View Post
                        Det blir en väldans massa hjälmkamera med dåligt ljud, men man tager vad man haver.
                        Var har du köpt speglarna ?
                        Carla

Comment

Stort Tack Sven B med crew och alla som deltog för en oförglömlig hojkörarhelg där det bjöds på riktigt fina roadbooks med gudomliga vägar, välförtjänta p-öl, god mat, bra boende och kvällsljug!
                          Ser verkligen fram emot nästa körning

Comment

Originally posted by *Carla View Post

Var har du köpt speglarna ?
                            Carla

https://www.rally-motor.nl/Rottweile...s-Arrow-kit/en

Comment

Originally posted by RobNomad View Post
                              Fortfarande impad av att du "släpade" runt en T7, grymt styrt. Förstår att du var tvungen att gömma besten i gräset i tid och otid... :)

Comment

OK, det slutade ju lite tvärt, men grymt bra arrangerat som vanligt. STORT tack till alla som hjälpte oss kraschare till akuten. Ska slicka ihop såren och kommer igen.
                                Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

Comment

Working...
                                X