Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rankhyttan 2021

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Såg att man delar rum och tänkte kolla om det är någon som saknar?

Comment

Originally posted by Maugrim View Post
      Såg att man delar rum och tänkte kolla om det är någon som saknar?
      Jag är på.
      Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

Comment

Bra visualisering av den analoga varianten, dessutom på Italienska.
        https://www.youtube.com/watch?v=w3iXw6N-Yw8&t=8s
        I keep my motorcycle covered in a protective layer of mud

Comment

Nu är alla glada ute och kör Mc …

Ser fram emot lite rapporter…. Även om man är Avis ;)
          Carla

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Comment

En och annan bild tar vi inte skada av heller.... : )

Comment

Lunch Click image for larger version

Name:	20210910_123404.jpg
Views:	221
Size:	546.4 KB
ID:	1001971

Comment

Lunch Click image for larger version  Name:	20210910_123404.jpg Views:	0 Size:	546.4 KB ID:	1001971
                Det ser ju trevligt ut, en kock och mat på G....

Forumet hungrar efter mer, bör finnas >28 svettiga, dammiga motorcyklar/förare om inte svinnet är för stort....

Comment

Redo för dag 2
                  Click image for larger version

Name:	20210911_063635.jpg
Views:	217
Size:	546.8 KB
ID:	1001975

Comment

Tankning. Click image for larger version

Name:	20210911_070438.jpg
Views:	208
Size:	504.2 KB
ID:	1001977

Comment

Tack alla för "årets körning". Grymt jobbat med den ultimata roadbooken SvenB. Blev hela rullen dag ett. Ca 20mil dag två. Å de va då inte dåliga mil. Gruvor, stenskravel, branta backar osv. Helt kanon.
                      Vart lite avslaget andra halvan av dag 2, men tog mig ensam genom skogen hem. Lite skakigt å mycket i huvudet. Ett besök (utanför) Säters gamla mentalsjukhus lättade upp och man kunde sakta glida hem i regnet.
                      Mat å boende passar ju perfa för dessa sammankomster. Riktigt bra. Efter lite surr på husakanten av bordet kom vi fram till att är 80-talet årtiondet de ej föddes grusbusar? Patric representerar 90talet iaf som yngsta deltagare? Hur som, e det trevligt å träffas å tjata lite.
                      Stort tack alla för helgens äventyr. Vi ses igen nästa år.
                      mvh Hellracer.
                      Last edited by hellracer; 09-12-2021, 03:24 PM.
                      Husaberg Fe450-12
                      KX125-08

Comment

Äntligen....härlig bildkavalkad ! : )

Comment

Tack till alla som kom upp och körde Dalarnas bästa roadbookkörning 2021.
                          Kul med nya namn, och därmed nya bekantskaper. Nu vet jag er nivå, så slut på alternativspår.
                          Inte en bild tog jag, jo, jag försökte ta en bild Mattias kedjedragning, den utanför kedjestyraren.
                          Tyvärr lite suddig,

Tack för mig, vi ses igen.
                          I keep my motorcycle covered in a protective layer of mud

Comment

Rankhyttan 2021 avklarad! När Sven gör ngt så blir det ordentligt gjort. Två dagars körning på vardera 43mil, phu. Då jag knappt kört något detta år tog jag chansen att hänga med Stewe MK för en pre-run förra helgen. Lyckades aldrig komma runt någon av dagarna så visst var det härligt att få en chans till…

Dag 1 gick denna helg betydligt bättre och jag kunde efter drygt 10 timmar välförtjänt tömma en öl. Att jag denna gång kom hela varvet berodde till stor del på att jag INTE körde fast i det uppmärkta surhålet. Var så nöjd med den prestationen att jag bestämde mig för att inte köra dag 2 utan istället ladda för mer öl och tre rätters middagen på kvällen…Tyvärr blev nu inte dag 2 riktigt som planerat men ibland får man nöja sig med det.

Stort tack till Sven med hjälpryttare för fina grusvägar, allt från breda ultrasnabba sträckor till nära på smala ”knappt hålla balansen” sakta stigar. Denna roadbook hade allt!

070 650 32 31 || GravelTravelAdventure || Lite statistik från GTA-event || Så fungerar en roadbook

Comment

Kollade på GPSspåren igår kväll och ser att jag körde 460km dag ett med medelhastighet 40km/h och 468km dag två med medelhastighet 42km/h. Detta inkluderar massor med felkörningar samt pauser och luncher eftersom GPS:en var på hela tiden. Det ter sig rätt underligt att ha kört 3-4 mil fel varje dag men tror inte att det stämmer så bra faktiskt. Enligt uppgift så borde man ha snittat 45km/h för att hinna runt, så resultatet var ju inte så dåligt trots allt. Jag talar kanske bara för mig själv här men jag skulle uppskatta alternativspår på framtida körningar. Kul att återse gamla bekanta och göra lite nya bekantskaper. Fantastiskt roligt och bra arrangerat!

Lärdom av detta; RTFM

Comment

Tack allesammans och Sven i synnerhet.
                                En fantastisk helg på alla sätt. Rutter, boken, arrangemang och människor.
                                Jag glömde betala min Whisky :) men jag har mailat dem och löser i efterhand.
                                Jag släpper filmen när den är klar. Jag nämner medvetet inte något om soe, arrangör, incidenter osv.
                                Tack igen och hoppas på återseende.

Comment

Working...
                                X