Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vad händer 2021?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by *Carla View Post
    Det var inte min idé den gången så jag kan inte ta åt mig någon ära ;)
    Tror det kanske var Hagenblad?

Det var dock ett bra koncept och det var många som hängde på!

Det finns nog andra som är mer spännande att lyssna på än mig ;)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Jo, det var jag. Målet var Vimmerby och Hotell Ronja. Start från 3 orter, vi körde från Norrköping kartrekat och efter karta i pappersform på styret. Funkade bra.
    Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

Comment

Flashback 2010.
      https://forum.soe.se/forum/soe-svens...010-eftersnack

Comment

Åh, 2021 kommer bli en kanonår för grusbus! Ser fram emot att ses i något dike eller surhål

Comment

Jag för min del kommer nog dessvärre tillbringa större delen av 2021 på sidan av, jag hoppas på att restriktionerna över världen hävs nog mycket för att jag ska vara hangaround till Hellas rallyt, Raajärvi och Åkroken vilket är tre utomförträffliga tillställningar på lite olika nivåer, med lite tur så är jag tillräckligt rehabad för att haka på Edmanssons respektive Svenne B's körningar på riktigt så att säga, för att avsluta säsongen på två hjul under ett par veckor i Grekland i oktober/november om doktorerna tillåter, worst case scenarion: Jag får vara hangaround hela året...

Skickat från min iPad med Tapatalk

Comment

RB-Rekning inför uppföljaren till Rally Los Revisit : Rally Vasa (eller vart tog den skäggiga stockholmaren vägen?) 2022
            Kjell.e
            Yamaha WR250R = Svaret på frågan alla ställer, som ingen vill höra.

Comment

Originally posted by MZKjelle View Post
              RB-Rekning inför uppföljaren till Rally Los Revisit : Rally Vasa (eller vart tog den skäggiga stockholmaren vägen?) 2022
              Kjell.e
              Låter bra det.Riktigt bra!
              Betyder det att alla 08-or ska odla skägg inför körningen?

Comment

Åtminstone de manliga deltagarna med 08 riktnummer. Övriga frivilligt.
                Kjell.e
                Yamaha WR250R = Svaret på frågan alla ställer, som ingen vill höra.

Comment

Originally posted by SvenB View Post
                  Kan väl nästan utlova en roadbookkörning i september. Har i varje fall bokat herrgården igen. Sen får vi se om vi kan köra på detta sätt, eller jag får ta en Rally Los variant.
                  Finns åtminstone 4 okörda roadbooks som ska köras
                  Blir nog både korta och långa turer.
                  Självklart går inbjudan ut på soe och inte på sociala medier
                  Spännande. Hoppas kunna haka på denna gång. Då blir det till att flukta på soeforat lite då och då igen....... ;)

Comment

Blir det någon Inges Grustur i år?. Någon som ens törs planera för det?

Comment

Det borde finnas några till som har idèer för 2021 under rådande omständigheter, skulle vara kul o läsa om vad det finns för planer därute . : )

Comment

Årets första tur för mig blir en påsktur. Hoppas på hyfsat väder ;)
                        Vi är 8 som åker till Växjö och hem.
                        Många har nyköpta hojar så det blir kul att se allt nytt !
                        Carla

Comment

Jagr också en idé att arra en 100% arragör, dvs en körning soeare som arrangerat eller hjälpt till en körning genom tiderna. Rutten är klar, ska göra roadbook och lägga ut här. Oklart när.

Comment

Låter kul!

Comment

Det kommer att bli ett enklare roadbook-event den 8 maj i Grästorp. Eventet kallas "Roadbook Rally gör vanligt fôlk" och arrangeras av någon som kallar sig Nomad Sweden

https://fb.me/e/3EIZXHGjY

Comment

Originally posted by Yxan View Post
                                Nu när man har +1meter snö på gården och snön för stunden vräker ner och man blev med ny cykel för 3veckor sedan, är suget för hojsäsongen extra stort!
                                Man har spenderat timmar framför youtube, och jag har ju aldrig lagt större notis till TET förens nu.
                                Så de blir som för oden, prova att hoppa på TET slingan, dock i riktningen norrut. Den går förbi mina breddgrader 7mil bort vid Stugun/Ammerån (Geografiskt i höjd med Östersund).

Så de blir följa den uppöver, får se hur långt upp man tar sig.
                                Övrigt är det hoj med fiskespöet i ryggsäcken som gäller hemma omkring, samt nån tur till fjälls.
                                Tält som gäller, handla på hemmaplan, och genom de begränsa spridningen av pandemin.

Hej!

Ny här, boende utanför Strömsund, har liknande planer om TET i sommar. Då den passerar 1,5 mil från där jag bor. Började köra grushoj förra sommaren, hållit mig på asfalt tidigare, men vägnätet häromkring blir så begränsat då.

Jag tänkte kliva på den där den korsar väg 345 mellan Strömsund och Ramsele och köra Norrut, och köra på i alla fall upp till Lycksele. Sen får man se hur man gör därifrån (Har även kikat ett antal timmar på grusvägskartan, samt letat sevärdheter/lugna besöksmål i Jämtland, Västernorrland, Västerbotten och södra delarna av Norrbotten för att söka så mycket grus och skogsväg att lägga rutter på.

Har även börjat kika på TST rutterna häromkring med början kring Östersundsområdet och sen norrut.
                                Då sommaren tack vare Coronan verkar stoppa alla fantasier man kan ha om grannlandet i väst, så har tankarna och fokuset varit på grus, natur och tält.

Så jag har byggt ett stadigt lastrack till XT'n, skaffat den utrustning jag tror jag behöver och lär nog tillbringa så mycket ledig tid det bara går längs grusvägarna här uppe.

Comment

Working...
                                X