Originally posted by *Carla
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vad händer 2021?
Collapse
X
-
Flashback 2010.
https://forum.soe.se/forum/soe-svens...010-eftersnackPlatserna och människorna min motorcykel tar mig till.
- 1 like
Comment
-
Jag för min del kommer nog dessvärre tillbringa större delen av 2021 på sidan av, jag hoppas på att restriktionerna över världen hävs nog mycket för att jag ska vara hangaround till Hellas rallyt, Raajärvi och Åkroken vilket är tre utomförträffliga tillställningar på lite olika nivåer, med lite tur så är jag tillräckligt rehabad för att haka på Edmanssons respektive Svenne B's körningar på riktigt så att säga, för att avsluta säsongen på två hjul under ett par veckor i Grekland i oktober/november om doktorerna tillåter, worst case scenarion: Jag får vara hangaround hela året...
Skickat från min iPad med Tapatalk
Comment
-
Originally posted by SvenB View PostKan väl nästan utlova en roadbookkörning i september. Har i varje fall bokat herrgården igen. Sen får vi se om vi kan köra på detta sätt, eller jag får ta en Rally Los variant.
Finns åtminstone 4 okörda roadbooks som ska köras
Blir nog både korta och långa turer.
Självklart går inbjudan ut på soe och inte på sociala medier
Comment
-
Det kommer att bli ett enklare roadbook-event den 8 maj i Grästorp. Eventet kallas "Roadbook Rally gör vanligt fôlk" och arrangeras av någon som kallar sig Nomad Sweden
https://fb.me/e/3EIZXHGjY
Comment
-
Originally posted by Yxan View PostNu när man har +1meter snö på gården och snön för stunden vräker ner och man blev med ny cykel för 3veckor sedan, är suget för hojsäsongen extra stort!
Man har spenderat timmar framför youtube, och jag har ju aldrig lagt större notis till TET förens nu.
Så de blir som för oden, prova att hoppa på TET slingan, dock i riktningen norrut. Den går förbi mina breddgrader 7mil bort vid Stugun/Ammerån (Geografiskt i höjd med Östersund).
Så de blir följa den uppöver, får se hur långt upp man tar sig.
Övrigt är det hoj med fiskespöet i ryggsäcken som gäller hemma omkring, samt nån tur till fjälls.
Tält som gäller, handla på hemmaplan, och genom de begränsa spridningen av pandemin.
Hej!
Ny här, boende utanför Strömsund, har liknande planer om TET i sommar. Då den passerar 1,5 mil från där jag bor. Började köra grushoj förra sommaren, hållit mig på asfalt tidigare, men vägnätet häromkring blir så begränsat då.
Jag tänkte kliva på den där den korsar väg 345 mellan Strömsund och Ramsele och köra Norrut, och köra på i alla fall upp till Lycksele. Sen får man se hur man gör därifrån (Har även kikat ett antal timmar på grusvägskartan, samt letat sevärdheter/lugna besöksmål i Jämtland, Västernorrland, Västerbotten och södra delarna av Norrbotten för att söka så mycket grus och skogsväg att lägga rutter på.
Har även börjat kika på TST rutterna häromkring med början kring Östersundsområdet och sen norrut.
Då sommaren tack vare Coronan verkar stoppa alla fantasier man kan ha om grannlandet i väst, så har tankarna och fokuset varit på grus, natur och tält.
Så jag har byggt ett stadigt lastrack till XT'n, skaffat den utrustning jag tror jag behöver och lär nog tillbringa så mycket ledig tid det bara går längs grusvägarna här uppe.
- 3 likes
Comment
Comment