Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vad händer 2021?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Vad händer 2021?

Hejsan svejsan,

Vad händer 2021?

Vad tänker ni göra i år under rådande omständigheter ?

Skriv ned era tankar hur man ska göra, givet att det är fortsatt reseförbud mm.

Jag/vi gjorde 2020 några turer upp till trakterna Värmland/Dalarna i trakterna mellan norska gränsen
    och öster om Mora på de grusvägar/stigar vi hittade på bl.a lantmäteriets topografiska karta. (+några rutter)

Första gången körde jag hojen (BMW 800 GSA) upp i månadsskiftet maj/juni hälsade på kompis på forumet i trakterna runt Lima,
    därefter bil/släp o 2 Hqv701:or i slutet av augusti, hyrde stuga via airbnb o for runt och njöt av omgivningarna mellan Österdalälven i öster och
    gränsen mot Norge i väster.

Sista turen i oktober bil o släp igen med egna hojen upp till Lima, återigen trakterna från strax öster Mora till gränstrakterna mot Norge.

Smakade bra, vill igen, därav. : )

Bil o släp ger ju fördelen med fler körtimmar på plats och lite avslappnad hemfärd.

Basecamp med mat&dryck bastu åka runt utan packning

Kommer och göra igen 2021, JA absolut //red8

Comment

Har ingen passande cykel nu, men om jag hittar någon funderar jag på ett nytt försök på gästboken. Annars blir det en grussväng runt Norrbotten.

Comment

Kan väl nästan utlova en roadbookkörning i september. Har i varje fall bokat herrgården igen. Sen får vi se om vi kan köra på detta sätt, eller jag får ta en Rally Los variant.
        Finns åtminstone 4 okörda roadbooks som ska köras
        Blir nog både korta och långa turer.
        Självklart går inbjudan ut på soe och inte på sociala medier

I keep my motorcycle covered in a protective layer of mud

Comment

Sven B har fattat det här med SOE: "Självklart går inbjudan ut på soe och inte på sociala medier"

Det finns ett annat upplägg också, som kanske kommer att gå av stapeln under året om gudinnorna som rår över skogarna så vill. Och detta förslag emanerar faktiskt från Sven det också, även om jag vill mena att jag numer har ett litet litet finger med i det spelet. I alla fall om någon frågar mig...
          Svens tanke - och det var en bra och lite ny tanke - var att vi spikar en dag och ett gemensamt mål, och så drar alla som vill vara med ihop sina egna små grupper, gör en bra rutt, kör denna och ser till att landa vid samma mål ungefär vid samma tid för lite trivsel.

Lite mer i klartext: Tänk att du samlar en handfull av dina bästa åkkompisar, bokar in dig på Spahotellet XX i det mellansvenska samhället YY lördagen den X:te septober. Sedan gör ni en bra rutt, eller om ni inte anser er behärska detta så beställer ni en av typ Sven, Hagenberth eller Edmansson (ett par bira kanske en bra rutt kan kosta), kör den rutten och kommer i bästa fall fram lortiga, svettiga och allmänt glada och nöjda till det där Spahotellet i lagom tid för allt det där som ska till just då efter en bra repa. Som incheckning, en god liten "landare", hälsa på andra, en bastu, en fet trerätters middag i överdådig stil, snacka och skryta om alla sin bedrifter och sedan kanske duktigt med Zzzzzzz. Dagen efter frukost, avsked av en massa gamla och nya SOE-vänner och så en ny rutt hemåt igen.

Fördelarna med ett sådant påhitt är många. Utspridd körning med inte för många på samma fina lilla skogsväg eller "passage", ingen behöver ansvara för en massa bokningar utan resp gubbe eller grupp bokar sitt boende, ingen sweep eller annan räddningstjänst behöver någon tänka på utan alla ansvarar för sig själva, som vanligt. Alla kan dessutom få sy ihop precis den typ av körning de vill ha, enduro för en del och storgrus för andra.
          Och det gemensamma resmålet kommer i mina och Svens tankar att ligga i mellansverige, ett ställe dit många fina grusvägar leder och dit väldigt många av oss i "det normala Sverige" kan köra under en vanlig dagsetapp. Av skäl som är lätta att inse går det inte att hitta en ort med ett bra Spahotell som ligger inom en lagom dagstripps avstånd från både Boden och Helsingborg, men de stackare som valt att bo därstädes har ju visat sig vara rätt kreativa... Och inget hindrar ju att man tar fler da´r på sig att nå målet.

Jag tänker att något i den här stilen kan tänkas hända redan i vår, varför inte i maj om det inte är/har varit alltför blött i skogarna.
          Stay tuned, för det som händer det händer på SOE.

Cheers / Edmansson

Comment

Ett sånt evenemang har genomförts för ganska många år sedan...
            Det funkade bra , på kvällen var det middag och dryck och även föredrag om jag inte minns fel :)
            Minns inte året dock ?
            Carla

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Comment

Ja, men en så´n tur att det inte var min idé då, om det redan har gjorts.
              Tänk att Sven B aldrig kan komma upp med något nytt och kreativt...

Och Carla, vem som ska hålla föredraget har ju alla redan insett. Frågan är bara vad du tänker prata om...

Cheers all / McEdmanski

Comment

Det var inte min idé den gången så jag kan inte ta åt mig någon ära ;)
                Tror det kanske var Hagenblad?

Det var dock ett bra koncept och det var många som hängde på!

Det finns nog andra som är mer spännande att lyssna på än mig ;)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Comment

Vi körde till Vimmerby och Hotel Ronja om jag inte minns fel, med parkering av smutsmopeder inomhus och middag på bryggeri.
                  Trivsamt!
                  Slide in - Burn out

Comment

[QUOTE=*Carla;n1000888]Ett sånt evenemang har genomförts för ganska många år sedan...
                    Det funkade bra , på kvällen var det middag och dryck och även föredrag om jag inte minns fel :)
                    Minns inte året dock ?
                    Carla

/QUOTE]

April 2010 .en bra helg
                    https://forum.soe.se/forum/soe-svens...010-eftersnack
                    Last edited by LAURI; 5 days ago.
                    Vet man inte var man ska ,kan man inte köra vilse!
                    youtube

Comment

För 10 år sedan nu försökte jag medelst gris ta mig längst ned i Sverige men detta tog abrupt slut med en krasch på Duntebergets crossbana (vad fan skulle jag där och göra?). Det är inte otroligt att jag ger det ett nytt försök fast i någon annan form. I så fall blir det nog TET medelst 690 RFR.

Comment

Oden, säg till nästa gång Du är nere kan jag bjuda på kaffe.

Comment

Nu när man har +1meter snö på gården och snön för stunden vräker ner och man blev med ny cykel för 3veckor sedan, är suget för hojsäsongen extra stort!
                          Man har spenderat timmar framför youtube, och jag har ju aldrig lagt större notis till TET förens nu.
                          Så de blir som för oden, prova att hoppa på TET slingan, dock i riktningen norrut. Den går förbi mina breddgrader 7mil bort vid Stugun/Ammerån (Geografiskt i höjd med Östersund).

Så de blir följa den uppöver, får se hur långt upp man tar sig.
                          Övrigt är det hoj med fiskespöet i ryggsäcken som gäller hemma omkring, samt nån tur till fjälls.
                          Tält som gäller, handla på hemmaplan, och genom de begränsa spridningen av pandemin.

Vart kommer kolvbytarhysterin ifrån?

Comment

Man blir alldeles varm i grushjärtat när det dyker upp två såhär bra teasers inför säsongen.
                            Vi kan bara vara tacksamma för att Herr Edman och Herr Sven tar ett ordentligt tag i stafettpinnen.
                            Lita på att det kommer att bli fullbokat.

Comment

Allt ovan låter fantastiskt förutom planer på något i september för jag ska, om jag bara kan ge fan i att bryta ben och covid inte ställer till problem, köra TET Grekland
                              Last edited by Maugrim; 3 days ago.

Comment

Working...
                              X