Announcement

Collapse
No announcement yet.

Garmin Zumo XT

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hur hittar man en tappad Zumo XT?

Vet inte om det funkar men testa följande:
    - Ställ in Zumon att inte stänga av sig vid strömbortfall.
    - Blåtandpara Zumon med mobilen.
    - Be en kompis gå och gömma Zumon.
    - Leta upp Zumon med mobilen som rimligtvis bör tala om när den är inom blåtandhåll.
    HMR

The art event!

Comment

Jag har nu testat att typa om City Navigator 2021.10 i Zumo XT. Funkar helt problemfritt.

Av det drar jag slutsatsen att det går bra att även typa om t ex FriPro v6. I alla fall när den är licensierad för just den Z-XT den skall användas i. DVS sannolikt är problemet med användbar topokarta för Z-XT reducerat till att man måste slanta c:a 1750 kr.

Jag räknar med att fixa typfiler till Z-XT för bl a City Navigator och FPv6 framåt hösten. Kanske tidigare.

Jag har inte testat att typa om en karta köpt på SD-kort.
      HMR

The art event!

Comment

Nu har jag testat att typa om även Fri Pro V6 på Zumo XT. Funkar oxå det problemfritt. Räknar med att lägga upp typfiler till City Navigator Europe V6 samt Fri Pro V6 till helgen. Kolla http://resmark.se/gps/hmrtyp.zip om några dagar.

Dvs problemet med karta lämplig för grusbus är löst!
        Last edited by HMR; 4 weeks ago.
        HMR

The art event!

Comment

Hej

Har nyligen skaffat en XT, och undrar hur det funkar om man köper Fripro på SD-kort. Kan kortet
          flyttas mellan egna enheter, eller måste man köpa ett kort/nedladdning t varje gps?
          Jimmy Medic DDU

Hellre Vadetvägen gratis än Dakar för egna miljoner

Comment

Originally posted by Medic View Post
            Hej

Har nyligen skaffat en XT, och undrar hur det funkar om man köper Fripro på SD-kort. Kan kortet
            flyttas mellan egna enheter, eller måste man köpa ett kort/nedladdning t varje gps?
            Jag har FriPro på SD-kort och flyttar mellan olika GPS:er.

Comment

IMG_Garmin_XT.jpgIMG_Garmin_XT.jpg Bara ett tips, var noga med att XT:n klickar i ordentligt när den sätts fast i den inte helt genomtänkta fastsättningsmanicken , alt. skaffa ytterliggare en utgift med en låsbar hållare från Touratech.
              Last edited by red8; 2 weeks ago.

Comment

Jo FPv4 på minneskort funkar även i Zumo XT. Men tyvärr är kartan i orginalutförande nästan oläsbar och måste typas om. Det går dock bra att byta ut kartfilen på kortet mot en omtypad. Den omtypade kartfilen måste vara "frisk" dvs inte krackad. Jag har testat att det funkar.
                HMR

The art event!

Comment

Rätt lösning på problemet med bra svensk topokarta i Zumo XT är nu äntligen enkel!

1. Köp en licens för Fri Pro V6. Kostar c:a 1700 kr. Du får då en kartfil samt två kodfiler som låser upp kartan.

2. Byt ut den köpta kartfilen mot en omtypad.

Klart! Spelar ingen roll om man köper licensen för nedladdning eller på minneskort.

Jag kommer i slutet av veckan att lägga upp en för Zumo XT omtypad kartfil med tillhörande temafil för nedladdning.
                  Last edited by HMR; 1 week ago.
                  HMR

The art event!

Comment

Sådärja. Klart. Omtypad Fri Pro V6, eller som den numera heter - Topo Sweden V6 Pro, i Zumo XT: Se http://resmark.se/gps/FriPro6-ZumoXT.pdf
                    HMR

The art event!

Comment

Stort tack, har precis följt anvisningarna och installerat på min Zumo XT. Blev fantastiskt mycket bättre! Däremot har jag inte lyckats få in kartan i Basecamp. Provat med att kopiera filerna till SD-kort på samma sätt som original Friluftskartan V6 Pro men har hittills inte fått Basecamp att känna igen den omtypade.

Comment

Kan bero på att du har dubbla installationer. Kan ligga en under C:\Program Data\Garmin\Maps som BC tar i första hand.

Originally posted by TonyREH View Post
                        Stort tack, har precis följt anvisningarna och installerat på min Zumo XT. Blev fantastiskt mycket bättre! Däremot har jag inte lyckats få in kartan i Basecamp. Provat med att kopiera filerna till SD-kort på samma sätt som original Friluftskartan V6 Pro men har hittills inte fått Basecamp att känna igen den omtypade.
                        HMR

The art event!

Comment

Provade med att ta bort original Friluftskartan v6 Pro helt från datorn, (alltså tog bort från SD-kort och säkerställde att FPv6 inte fanns under C:\Program Data\Garmin\Maps) men BC vill inte känna igen den omtypade kartan än. Tycker den borde det då det fungerar utmärkt i själva ZumoXT men man kanske inte kan få allt

Comment

Working...
                          X