Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips på rutt Jönköping och norrut

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Tips på rutt Jönköping och norrut

Tjena!

Vi är ett litet gäng som tänkte åka TET från Eda och söderut, för att försöka vända uppåt på Vätterns östra sida, mot Eskilstuna/Stockholm.
    Är det nån som har spår/rutter eller tips om var man ska åka?

Helst inga riktiga endurospår, vi åker med storhojar men räds icke lite jävulskap ändå :)

Efter Jönköping, området mellan E4 och väg 32, Hålaveden, där finns en hel del fina grusvägar.
    Efter att man korsat E4 och kommit ut på Östgötaslätten är det svårt att hitta sammanhängande grus innan man korsat Göta Kanal/Motala Ström.
    Ett förslag är ett köra över Omberg, det är visserligen asfalt om man ska ta den legala vägen, (och det bör man göra om det inte är väldigt off-season), men rätt trevligt ändå.
    Sen siktar man på Borensberg, (där jag bor). Om det är matdags käkar man Thai på Strömfiket.
    Norr om Borensberg ligger Prästtomta Skjutfält. Om det inte pågår några övningar är det fritt fram att köra där, det finns hur mycket grus/skogsvägar som helst.
    Helger och hela Juli brukar det vara öppet. Även väster om väg 211 finns det en massa skogsvägar, men då kommer ni lite ur spår om ni ska mot Eskilstuna.
    Sen kan man köra Hällestad-Igelfors-Regna-Hävla-Strångsjö-Eriksberg-Lerbo-Flen med avstickare. Därifrån hittar ni nog själva.
    Jag har spår jag kan dela med mig av, skicka PM vid intresse.

Comment

Working...
    X