Announcement

Collapse
No announcement yet.

Köra med iPhone ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Hagenblad View Post
    Problem hittills:

Kartan bra, men spåret diffar mellan Garmin basecamp och telefonen, dvs svårt att sätta hjulet där jag var förra gången, jämfört med Garmins.

Inte hittat redigeringsmjukvara för spåren.
    Inga problem med spåren hittils.
    Mapsource/Basecamp duger bra att redigera spår i

/S
    I keep my motorcycle covered in a protective layer of mud

Comment

Jag har köpt Topo GPS till min Iphone och skulle vilja ha den att navigera med när jag kör. Laddade hem basecamp i tron om att jag skulle kunna planera min körning på datorn och sedan mejla filen i gpx format till min Iphone.
      Det går ju såklart inte såvida man inte köpt en garminprodukt och har en kartlicens? Finns det nån lösning för mig att lösa detta (med eller utan basecamp?)

edit: Nu hitta jag en lösning som jag tror fungerar. Med Google Mymaps (skilj från google maps!) kan jag rita upp den rutt jag vill köra. Exporterar sedan kartan som en KML fil och för över den till iPhonen där den kan öppnas i både Topo men även galileo.
      Last edited by Baen; 08-11-2017, 12:57 AM.

Comment

Hej,

Ska börja med att säga att jag ör helt ny med detta med navigering. Men känner mig heeeeeelt tappad. Verkar enklare att totalrenovera en motor än att hitta lite grusvägar som en app sedan kan följa.

Jag har laddat ner Galileo PRO och Topo gps oCh har ikväll lyckats få Galileo att följa rutten för TET Sverige. Har inte testat att ”följa” en rutt än. Så om någon har grus rutter runt omkring Sthlm, Mälaren etc. så tar jag tacksamt emot dem så jag kan testa appen i ”fält”.
        Last edited by Viktor.J; 12-25-2018, 09:54 PM.

Comment

Working...
        X