Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tydligare karta i Garmin

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Så här ser omtypad Fri Pro V6 ut i Zumo XT:

FPv6.1.png

FPv6.2.png

FPv6.3.png
    Last edited by HMR; 08-24-2020, 06:53 AM.
    HMR

The art event!

Comment

Tja, jag skulle vilja "TYPa" friluftskartan på min Montana 700. Det är frustrerande dåligt med information på nätet.

Scenario
      GPS: Montana 700
      Karta: Friluft PRO v6 (id:8189) på SD-kort

Tänker att det vore ju smidigt om man kunde droppa in en .kmtf så man slipper mecka med image filen på SD-kortet. Jag hittar ingen info om detta med temafiler stöds eller ej av Montana700 och det finns ingen Themes/MAP mapp på GPSen. Däremot ligger det en mapp /Garmin/MAPTHEMES/ där och i den ligger det 2st förinstallerade .kmtf filer (Marine.kmtf och Popularity.kmtf) så det känns ju som att det kanske borde gå.

Har provat att droppa in HMR-ZumoXT.kmtf i denna mapp, men det händer inget när jag slår på GPSen och kikar i frilufts...

Brukar det krävas nån åtgärd för att aktivera en temafil? Har gått igenom det mesta i menyer och inte hittat något...

Hur risky är det annars att mecka i gmapsupp på ett köpt SD-kort?

Edit: Har kollat runt och konsensus verkar vara att Montana 700 inte supportar teman. Den använder popularity/marine endast för vissa saker i speciella lägen. Folk hoppas att det ska komma ett mer allmänt temastöd men än så länge verkar det utebli.

Så fråga blir då mer konkret: hur går man tillväga för att typa gmapsupp som ligger på SD-kortet?
      Last edited by JRThump; 04-26-2021, 08:02 AM.
      Blicken långt fram!

Comment

https://www.utomhusliv.se/produkt/ga...-typad-for-xt/

Lite nyfiken på hur det gått till, har Garmin Sverige hörsammat HMR, eller sitter ngn på "utomhusliv.se" på eget initiativ och typar om ?

Garmin_XT_typad.jpg

Comment

Det låter nästan för bra för att vara sant.
          Man skulle vilja se hur den(kartan) ser ut i verkligheten.

Comment

Hej alla!

Är det någon som provat den typade kartan från https://www.utomhusliv.se/produkt/ga...-typad-for-xt/
            och har någon uppfattning om den fungerar bra för vår användning?

/Henrik

Comment

Working...
            X