Announcement

Collapse
No announcement yet.

Iphone, söker hjälp med smidig App för enduro

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• AdventureMike
    replied
    VARNING!! Köp INTE Fugawi för iphone. Fungerar uselt, kraschar ideligen, fungerar inte utan uppkoppling.... Helt kass.

Leave a comment:

• JockeJ
    replied
    Kör Fugawi på iphone 5, med Kjell:s fäste och säkerhetssnodd. Jag är mycket nöjd med resultatet med tanke på kostnaden. 349kr för svealand + ett par hundra för fäster tror jag. Man kan ladda ner kartorna för offlinebruk. Sen är inte appen den stabilaste jag har använt, det har hänt ett par gånger att jag fått installera om den, och då tappat alla nedladdade kartor. Det är ganska tidsödande art ladda ner dom.

Leave a comment:

• ÅkerSkog
    replied
    Tack för alla bra svar!

Leave a comment:

• hamburgare
    replied
    Tack, för tipset!

Leave a comment:

• SvenB
    replied
    Iphone, söker hjälp med smidig App för enduro

Sånt får man inte skriva i detta forum. Fanns på en båt i en havsvik. Sen öppnade jag den i globalmapper och konverterade till pdf.
    Pang, där satt den.
    Återkommer senare med en komplett guide
    Last edited by SvenB; 01-13-2015, 12:15 AM.

Leave a comment:

• hamburgare
    replied
    Avenza verkar vara rappare än Viewranger, men där har jag redan köpt kartan, det är därför jag undrar. Var får man tag i gröna kartan till Avenza? Hade gärna provat!

Leave a comment:

• SvenB
    replied
    Fungerar bra i avenza. Orkar inte jämföra med viewranger efter som jag inte behöver navigeringen. Jämförde nu och jag ser ingen anledning till att byta app.
    Enkelt och utan krusiduller.
    Mitt behov är bara att ha en digital karta.
    Om jag vill kan köra efter spår, eller spara spår. Det räcker för mig.
    Kartan kommer bara att användas när jag sitter fast i skogen och letar efter en väg ut. Blixtsnabbt och utan Garmins alla begränsningar
    Last edited by SvenB; 01-12-2015, 07:01 PM.

Leave a comment:

• hamburgare
    replied
    Originally posted by SvenB View Post
    Avenza PDF Maps och gröna kartan. En utmärkt kombination.
    Snabb som attan, inga problem med att zooma, kan spara spår, läsa in spår, växla till satellit mm.
    Så får det bli.
    Är den vektoriserad? Har du jämfört med Viewranger?

Leave a comment:

• SvenB
    replied
    Avenza PDF Maps och gröna kartan. En utmärkt kombination.
    Snabb som attan, inga problem med att zooma, kan spara spår, läsa in spår, växla till satellit mm.
    Så får det bli.

ImageUploadedByTapatalk1420993543.188097.jpg

Leave a comment:

• SvenB
    replied
    Nu handlade inte tråden om hur förträfflig Garmin är utan om helt annat ämne.
    För de som kan se andra behov och vill ha andra lösningar.
    http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=75203
    Denna lösning skulle passa ex mig utmärkt, slippa zoomningar, detaljer, omtypningar mm utan den bästa kartan rakt upp och ner i iphonen. Om jag sen har den på styret eller i fickan är en annan sak.

Leave a comment:

• HMR
    replied
    Kartan är A & O. Garmins Fri Pro funkar liksom det svenska kartverkets kartor. Dvs Gröna Kartan. OSM är tyvärr f n inte bra i Sverige.

Vill man göra det enkelt för sig så köper man en robust Garmin och Fri Pro V4. Inte billigt men det funkar rakt av.

Jo jag har mycket bra kartor i mobilen (Samsung S3) men det är inget för MC. Passar mera för svampplockning.

Leave a comment:

• StefanW
    replied
    Lossnade ur fästet. Nu efteråt hade en liten säkerhetssnodd gjort susen...

Leave a comment:

• ÅkerSkog
    replied
    Ramlade telefonen ur eller lossnade hållaren från sitt fäste Stefan?

Leave a comment:

• StefanW
    replied
    Just detta fäste rekommenderas INTE för seriöst grusbus, se ovan... :)

Leave a comment:

• StefanW
    replied
    Det är den känsliga biten... Har tappat bort en mobil bland sanddynerna i Dubai och sen mer förlitat mig min gamla Garmin gps :)
    Finns säkert ngt RAM fäste som skulle duga. Vet dock inte hur mkt dämpning en Iphone behöver?!

Leave a comment:

Working...
X