Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sverigelänken i GPS - förslag

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Vägverkets/lantmäteriets vägkartdata stämmer inte, flertalvägar runt omkring där jag bor är markerade med asfalt på kartan med det är grus i verkligheten finns även tvärtom. Även vägar med statlig väghållare har fel uppgifter. Man måste ha lokalkännedom för att det ska bli bra.
    Vem F*N har lagt asfalt på gruset?

ex. Knalltackterfahrer

Comment

Japp. Jag har en planerad Sverigetripp egenrekad som jag kört fast på och behöver lokal hjälp. Men just nu är det på is, men kanske senare i år drar jag igång det igen.
      Last edited by Hagenblad; 02-24-2016, 10:03 PM.
      Platserna och människorna min motorcykel tar mig till.

Comment

Originally posted by Hagenblad View Post
        Japp. Jag har en planerad Sverigetripp egenrekad som jag kört fast på och behöver lokal hjälp. Men just nu är det på is, men kanske senare i år drar jag igång det igen.
        Får man fråga vart i Sverige du e fast?
        /Palle

Comment

Originally posted by polle View Post
          Får man fråga vart i Sverige du e fast?
          Norrköping, i minst 10 dagar
          I keep my motorcycle covered in a protective layer of mud

Comment

Vilket öde! 😁
            /Palle

Comment

Haha 😂

Comment

Går det att få tag på sverigelänken på något sätt förutom roadbook i dagens läge?

Comment

Originally posted by Mu5h View Post
                  Går det att få tag på sverigelänken på något sätt förutom roadbook i dagens läge?
                  Ja, se inlägg http://forum.soe.se/showthread.php?4...l=1#post653757

Comment

Originally posted by JoHu View Post
                    Vägverkets/lantmäteriets vägkartdata stämmer inte, flertalvägar runt omkring där jag bor är markerade med asfalt på kartan med det är grus i verkligheten finns även tvärtom. Även vägar med statlig väghållare har fel uppgifter. Man måste ha lokalkännedom för att det ska bli bra.
                    Exakt vad jag har efterfrågat, lokalkännedom krävs för att uppgradera Sverigelänken till version 2.0
                    Det bästa vore om det fanns en "ansvarig" för varje landskap man passerar. Jag kan gärna fixa en uppdaterad grusrutt genom Gästrikland.
                    Hojresor
                    Hojresor's YouTube kanal

Comment

Ingår Gotland i det som ligger upplagt? (har ej GPS-programvaran installerad)
                      Någon som kan bjuda på spårning från offroad-körning gotland?

Comment

Med eller utan raukar?
                        /Palle

Comment

Originally posted by rockstone View Post
                          Ingår Gotland i det som ligger upplagt? (har ej GPS-programvaran installerad)
                          Någon som kan bjuda på spårning från offroad-körning gotland?
                          Det vore kul att få några spårtips på Gotland för jag har planerat att köra runt ön + Fårö i sommar och det är inte "bara" för det är en runda på 52 mil.
                          Hojresor
                          Hojresor's YouTube kanal

Comment

Finns det något sätt att hitta dessa vägar på en Android telefon? Jag har min dator nerpackad i en flyttkartong sen drygt ett år tillbaka. Använder min telefon och Samsung platta till allt numera.

Jag satt hela kvällen igår och läste igenom trådarna o h försökte öppna kartorna på telefonen utan att lyckas 😣

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Comment

Working...
                            X