Announcement

Collapse
No announcement yet.

GPS, modern info.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

GPS, modern info.

Vilken affär är det som gäller om man ska köpa ny Garmin?

Helst "över disk" i Sthlmsområdet.

(Skapar ny tråd då den gamla är en oändlig dinosaurie. Rätta på om jag har fel.)

Om det är http://www.seasea.nu/ som gäller eller ej vet jag inte men butiken i Segeltorp har iaf prisgaranti och brukar ha helt ok priser på Garmin.
    Jag fick min Garmin till samma pris som www.komplett.se skulle ha och till deras pris skulle det tillkomma frakt och avgifter.

/ Tommi
    Där asfalten tar slut, börjar vägen..

Comment

Kontaktade seasea i Huddinge men säljaren påstod sig bara kunna erbjuda Garmins marina modeller.. Dessutom har tydligen Garmin V som jag är ute efter utgått.

Om någon har tips om kvarvarande ex någonstans så uppskattas tips.

(Lysande att öppna ny GPS-06 tråd och börja diskutera utgången modell :D )

Comment

Originally posted by Höök
        Kontaktade seasea i Huddinge men säljaren påstod sig bara kunna erbjuda Garmins marina modeller.. Dessutom har tydligen Garmin V som jag är ute efter utgått.

Om någon har tips om kvarvarande ex någonstans så uppskattas tips.

(Lysande att öppna ny GPS-06 tråd och börja diskutera utgången modell :D )
        Men vad är det för konstig säljare du fick tag på, den jag köpte min GPS av sade inget om "bara marin modeller".
        Eller så har de fått sälja allt för många GPSer till för billiga priser och nischat sig.

/ Tommi
        Där asfalten tar slut, börjar vägen..

Comment

Det finns en på Tradera, om det kan var nåt. http://www.tradera.com/auction/aid_30218596
          NV 20 -51. http://www.nymansuppsala.se/
          Tidigare: KTM 625 SXC -05. Honda Dominator -96. Norton Commando Fast Back -69.
          För riktigt länge sedan: Rex Sport 50 cc -64 http://mo-ped.se/tv/test66r.htm

Comment

Originally posted by IK
            Det finns en på Tradera, om det kan var nåt. http://www.tradera.com/auction/aid_30218596
            Japp, jag har ringt och pratat med honom. Den är "helt ny" och köpt på kk-auktion i Köpenhamn. Han har tre stycken och kommer till Stockholm nästa vecka.

Känns sådär, hittar jag någon i butik innan så köper jag hellre där.

Comment

Det verkar ju ganska osannolikt att du ska hitta en ny Garmin V i butik, de utgick ju för rätt länge sedan. Jag köpte min beg i höstas och är i stort sett nöjd med den, framförallt med tanke på priset, men hade jag pengar skulle jag hellre ha en 60csx: färg, mer minne och bättre gps-chip.

Det är ju ganska litet kartminne i V-modellen, tänk på det.
              --------------------------------
              Borde köra mer...

Comment

Jag är också inne på att skaffa en gps men inte lätt att veta vad man ska satsa på, finns ju massvis med varianter och kompinationer.

Jag vill ha en pgs som jag kan använda främst när jag kör mc men även lätt användning i bilen. Det jag vill att den skall:

*Ha karta för norden, alt. att man kan tanka hem och lägga in.
                *Fungera bra i starkt solljus och mörker(kan ev koppla in stödlampa för mörkerkörning).
                *Utan större problem i farten se när och var jag skall svänga.
                *På datorn, reka bland grusvägarna och lägga upp rutter på ett smidigt sätt.
                *Ta ström från mc'n eller ha vanliga aa batterier så man kan ha med sig en drös.
                *Lägga in punkter, tex att en väg är blockerad så man vet i framtiden.

I övrigt så bör den vara så billig som möjligt, måste dock uppfylla kraven.

Har ni några tips på enheter och/eller tips på andra funktioner jag bör se över om jag vill ha som mcåkare?
                XTZ 750 Supertenere

Comment

Originally posted by putte82
                  Jag är också inne på att skaffa en gps men inte lätt att veta vad man ska satsa på, finns ju massvis med varianter och kompinationer.
                  Jag vill ha en pgs som jag kan använda främst när jag kör mc men även lätt användning i bilen. Det jag vill att den skall:
                  *Ha karta för norden, alt. att man kan tanka hem och lägga in.
                  *Fungera bra i starkt solljus och mörker(kan ev koppla in stödlampa för mörkerkörning).
                  *Utan större problem i farten se när och var jag skall svänga.
                  *På datorn, reka bland grusvägarna och lägga upp rutter på ett smidigt sätt.
                  *Ta ström från mc'n eller ha vanliga aa batterier så man kan ha med sig en drös.
                  *Lägga in punkter, tex att en väg är blockerad så man vet i framtiden.
                  I övrigt så bör den vara så billig som möjligt, måste dock uppfylla kraven.
                  Har ni några tips på enheter och/eller tips på andra funktioner jag bör se över om jag vill ha som mcåkare?
                  Jag kör med Garmin Quest och den har allt du nämnt ovan.
                  Du kan köra med medföljande kartor (europakartan) och behöver inget annat.
                  Kanske kan den köpas här? www.gpsw.co.uk Kolla så du får rätt kartmaterial.
                  När jag köpte min, i Sverige, fick jag med ett bilkit. Köpte till ett original cykelfäste med strömförsörjning.
                  Är helnöjd. // Micke
                  Bättre hållare finns men denna budgetvariant funkar kanon:

(Texten i bilden gäller Lynxdatorn.)

Comment

Verkar jävligt intressant!

Har den det jag är ute efter?
                    XTZ 750 Supertenere

Comment

Äh skit samma, blev en sån allefall :) Såg att dom låg betydligt högre begagnade på blocket så skulle det inte bli bra så kan jag nog sälja den utan förlust.

Alltid kul med nya leksaker :)
                      XTZ 750 Supertenere

Comment

Den där verkar närmast vara ett kap med tanke priset -då man i princip får med ALLT man behöver.
                        En nackdel för hojåkat är väll att den är ganska stor till formatet för de med små hojar (XTZ:an är stor) eller om man nu skall ha den som friluftsgps -en stor skärm är dock väldigt bra om man skall läsa av den i "farten".
                        Pang på rödbetan för dig om du är prismedveten
                        (Om jag inte redan haft ett färdigt kitt, hade jag nog köpt denna själv)
                        Kör "nån jävla moppegrej"! lol
                        (™Geggamoja)
                        http://www.youtube.com/watch?v=I_MBIlAkn6Q&t=0m47s

Comment

Jag var otroligt nära att köpa en sådan själv, men behöver inte en så stor maskin. Jag tror det är ett mycket bra köp till det priset, det är så att tillbehören betalar själva apparaten.
                          --------------------------------
                          Borde köra mer...

Comment

Jag har funderat ett tag på GPS nu och det börjar bli dags att slå till på en.
                            Har mest velat fram och tillbaka mellan Garmin Quest 2 och 60Cx.
                            Nu dök ju denna Streetpilot III up för väldig billig penning upp. Klart intressant.
                            Nu till den svåra frågan.
                            Hur många kör med Friluftskartan PRO? Denna modell verkar inte kunna ladda dessa kartor.
                            Behövs de när ni är ute och gruskör?
                            Hur ofta använder ni isf Friluftskartan?

/Anders

200 EXC -04
                            990 Adventure S -06

Comment

Originally posted by putte82
                              Äh skit samma, blev en sån allefall :) Såg att dom låg betydligt högre begagnade på blocket så skulle det inte bli bra så kan jag nog sälja den utan förlust.

Alltid kul med nya leksaker :)
                              Har du fått hem den ännu? vad blev det totalt i sek?

Tar den verkligen friluftskartan, har för mig att den inte fanns med på listan.

Har en likadan i jobbilen, fungerar bra

Comment

Working...
                              X