Announcement

Collapse
No announcement yet.

GPS, modern info.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

550 har pekskärm den med, fast 220 kanske har en bättre.
    Sedan saknar 220 både mp3 spelare och 3,5 mm line out och handsfree funktion för mobilen om man vill använda dessa funktioner.
    Röstkommando finns på 550.
    550 har bättre hållare orginal och jag upplever den som robustare.
    220 ser bättre ut med fri pro än 550.

Originally posted by DigiMan View Post
    Jämför:
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j...,131669,420325

eller:
    https://buy.garmin.com/shop/compare....areProduct=414

Modernare Zumo 220 än 550, pekskärm, lättare, mindre, bättre batteritid, mindre antal rutter, MicroSD, Lane Assist, Sedan röstkommandon(finns inte det på 550'n?)

Rockster 80

Comment

Originally posted by HMR View Post
      Jag har mailat dom för att försöka få låna ett ex. Så att jag kan kolla om dom duger till offroad-MC. Och hur mycket nödvändiga prylar såsom fäste, laddkablel, kartor, etc kostar. Återstår att se hur dom reagerar. Vill dom inte att man testar så har dom inte rent mjöl i påsen.
      Man kan ju hoppas att MyNav's producent har en mer seriös inställning till kartor.
      Hur går det, får du låna någon för utvärdering?
      Honda Crf450hm-05 (14-?) Ktm 250exc-02 (12-14)
      Honda Xrv750-98 (11-13) Husaberg Fe650e-08 (10-11)
      Honda XR650R-04 (08-10) Bmw R1150R-04 (08-10)
      Suzuki Drz400S-06 (06-08 ) Bmw R1150Gs-01 (01-06)
      Honda Transalp-97 (97-01)

Comment

Originally posted by JossaDrz View Post
        Hur går det, får du låna någon för utvärdering?
        Deras marknadschef svarade artigt att dom inte ville vara med om någon utvärdering.

Deras beslut talar för sig själv. Torde alltså inte klara en direkt jämförelse med Garmin. Synd! Skulle verkligen behövas några vettiga alternativ till 276C/278, 60Cx, etc.
        HMR

The art event!

Comment

Garmin 62

Någon som har koll på denna?
          I keep my motorcycle covered in a protective layer of mud

Comment

Touratech ska ha detta kit på mässan med 500kr rabatt om någon är intresserad:
            http://shop.touratech.se/SE/Catalog/...0867-00-0.html

Själv tror jag att jag klarar mig utan hållaren och då finns det billigare alternativ :)

Edit: På två hjul, nu i helgen om det inte var givet :P
            Last edited by Igge; 01-28-2011, 11:49 PM.

Comment

Originally posted by SvenB View Post
              Någon som har koll på denna?
              Nej, jag har inte full koll. Men jag har för mig att Garmin i vanlig ordning har försämrat 62 något jämfört med föregångaren 60. Speciellt så misstänker jag att dom har tagit bort möjligheten till att stänga av autozoom och/eller automatisk ruttomräkning.

Bör kunna kollas genom att studera manualen som antagligen finns på Garmins website.
              HMR

The art event!

Comment

Kollade touratech idag på mässan, som vanligt hade de ingen koll och inte hade de tid att testa, inte ens till och från jobbet

Comment

Har en Garmin C278 som har fått legat å vilat nu under vintern och tänkte ladda den nu och använda den till skotern en vända.

Men när jag börjar ladda den så kommer det upp battery missing??
                  Har prövat flera gånger att satt i batteriet flera ggr å den laddar i några sekunder sen står de battery missing igen??

Någon som kan veta felet?

Comment

Ursäkta de är en C276 jag hade....

Comment

Antagligen är ditt batteri för urladdat enligt elektroniken i det.
                      Jag gjorde typ enligt länken nedan (klistermärket på batteriet kan sitta kvar) och kopplad det hela till ett gammal slut mc-batteri i några sekunder till dess det hela började bli varm = vipps fungerar både laddning och batteriet igen.
                      http://forums.gps.org.nz/viewtopic.php?f=7&t=4131
                      (jaja, fult och dirty -jag vet)

En fördel till är man kan ta ur batteriet och behålla luckan på nu. Iaf jag använder i princip bara GPS på hojen med RAM-fäste = bra med mindre vikt på detta.
                      Kör "nån jävla moppegrej"! lol
                      (™Geggamoja)
                      http://www.youtube.com/watch?v=I_MBIlAkn6Q&t=0m47s

Comment

Garmin 62

Av allt av döma, enligt uppgifter på advrider, så är det kört med 62.an. Den har automatiskt ruttförstöring. Det enda som skulle kunde ändra på det är en firmware uppdatering skulle jag tro.

Comment

Galaxy TAB någon?

Har iPad 3G, och den har GPS, även om det knapt nämns i datablad.
                          Fungerar faktiskt perfekt till navigering, snabb som attan, zoomar bra och inga problem med positionen, MEN den är ju stor! 10" skärmen är ljusstark och bra, men den går knappast ha på styret. I ryggan funkar det ju men där vill man ju inte ha den.

Funderar därför om någon har provat Samsung Galaxy TAB, den är ju precis lagom stor med 7" skärm (Hälften så stor yta som iPad) och skärmen ser ju bra ut, dessutom Android så kanske större tjangs att hitta riktigt bra kart appar? Den är ju dessutom komplett med mobil och kamera!
                          Miljöskydd går ju alltid att fixa.

/Per
                          DL1000 för väg
                          KTM 990 Adventure R (XRV750) för allt där emellan
                          TE450 för Ej väg
                          KTM EXC 350-kitad 250 för GGN och andra dynghål

Comment

Ett tips i all välmening.

Brukar använda denna sida när jag konverterar filer mellan de olika formaten.
                            gdb -> kml, gdb -> gpx osv...

http://www.gpsvisualizer.com/

Att tänka på är att man laddar upp sin fil och får en tillbaka, vad som egentligen händer med sin fil vet jag inte.
                            Å andra sidan kanske det är skit samma, bara man inte konverterar krigshemligheter så.....
                            http://www.youtube.com/watch?v=JFF1cm6GJzw

Comment

Originally posted by SvenB View Post
                              Av allt av döma, enligt uppgifter på advrider, så är det kört med 62.an. Den har automatiskt ruttförstöring. Det enda som skulle kunde ändra på det är en firmware uppdatering skulle jag tro.
                              Att inte marknadsavdelningen på Garmin fattar att automatiskt ruttförstöring ska vara ett tillval, som dumt folk kan betala extra för.
                              Varför skänker de bort en sådan onödig finess, när de kan få extra dollars?
                              Hojresor
                              Hojresor's YouTube kanal

Comment

Kartförvrängning i Mapsource

Hittar inte inställningen i mapsource för att slippa kartförvrängningen. Hur var det men gjorde?
                                Lämmeln

Husaberg FE 570 -12
                                Honda XRV750 -02, Husaberg FE 570 -12, KTM 690 Enduro R, KTM 530 EXC, KTM 690 Enduro, KTM 950 Adv,
                                KTM 625 SXC, KTM 525 EXC, KTM 520 EXC, Honda XR400R, KTM 640 LC4, Honda XR400R, KTM EGS 620, Honda XR600R,
                                Honda XL600V Transalp, Honda VFR750F, Honda XR600R, Honda VFR750F, Honda XL600R, Honda CB400N

Comment

Working...
                                X