Announcement

Collapse
No announcement yet.

GPS, modern info.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hur gör jag för att få över spår (track) från Kartex till Map Source?
    // Blomman

Comment

Nu har det kommit ver 3.90 för Zumo 660.......
      Har inte hunnit testa än men detta är fixarna...
      Holländarna har fått fix av färgerna i Topo'n, hoppas det löser även FriPro V2...

Change log:

Changes from version 3.80 to version 3.90:
      Corrected spontaneous shutdowns that could occur when satellite reception is temporarily lost.
      Corrected intermittent issue with music not resuming after a navigation prompt when paired to A2DP headphones.
      Corrected some languages not showing up on the unit.
      Corrected problems with the turn arrow in More Map View.
      Corrected a shutdown that could occur while reviewing off road tracks.
      Corrected an issue that could cause the unit to not shut off when connected to external power.
      Corrected importing only the first 650 points of some off road tracks.
      Corrected incorrect color on Netherlands Topographic Map.
      Corrected an issue calling some POIs.
      Corrected a possible shutdown when searching for cities.
      Corrected unit freezing when reviewing some POIs.
      Reduced the volume of the proximity alarm tone when using a headset.

Källa
      http://www8.garmin.com/support/downl...ls.jsp?id=4469
      Friends are like condoms. They protect you when things get hard . . .

Comment

Inte hunnit testa så mycket än, men FriPro V1 verkar fungera bra nu igen, inga konstiga färger och texterna rensas bort efter hand som man zoomar ut (om man låter den rita färdigt), fortfarande lite långsam skärmuppdatering, vägbommar syns ut till 500m zoomnivå.

Ingen idé att vara snabbast om man kör åt fel håll... www.mcgpsinfo.com ... www.facebook.com/mcgpsinfo
        wannabe från Borås, aka Magnus Jinstrand

Comment

Halleluja!

Det låter ju som en riktigt vettig uppdatering.. återstår att se vilka buggar vi belönats med.

Är fripro v1 likadan som i 3.50 nu? Då blir det nog en uppgradering innan semestern nästa vecka.
          KTM 690 Enduro -08 "Brumman"
          KTM 350 Freeride -14 "Musen"
          KTM 640 E -02 "Svarten" - Såld

Comment

Originally posted by richardl View Post
            Är fripro v1 likadan som i 3.50 nu? Då blir det nog en uppgradering innan semestern nästa vecka.
            Ja det verkar fungera som med 3.50 nu igen.

Uppgradera precis innan man skall iväg kan vara dumt...
            Ingen idé att vara snabbast om man kör åt fel håll... www.mcgpsinfo.com ... www.facebook.com/mcgpsinfo

Comment

Originally posted by BigP View Post
              Hur gör jag för att få över spår (track) från Kartex till Map Source?
              Fixade det själv, själv är bäst dräng!

Det räckte med att spara spår i Kartex som gpx-filer och sedan ansluta navigatorn till pc:n och sedan kopiera in gpx-filerna så importerades de som nya spår.
              // Blomman

Comment

Originally posted by konfucius View Post
                Ja det verkar fungera som med 3.50 nu igen.

Uppgradera precis innan man skall iväg kan vara dumt...
                Jo jag vet.. men man vill ju ha de senaste leksakerna också :)

Iaf skala på kartan är trevligt, och att man kan visa mer karta.

Comment

Originally posted by BigP View Post
                  Fixade det själv, själv är bäst dräng!

Det räckte med att spara spår i Kartex som gpx-filer och sedan ansluta navigatorn till pc:n och sedan kopiera in gpx-filerna så importerades de som nya spår.
                  När jag nu sitter och redigerar rutten med ruttverktyget har jag stött på ett problem. Det är inget problem med att lägga till eller justera med hjälp av de waypoints som finns i rutten men så snart jag kommer till en del som verkar vara ruttad med automatisk ruttberäkning tappar den rutten (oavsett inställning, automatisk eller direktrutt) och vill välja fågelvägen till nästa waypoint...!? Detta har hänt på flera ställen men inte där det sedan tidigare finns flera waypoints.

Någon som vet vad det kan bero på?
                  // Blomman

Comment

Fy fan vad härligt, nu funkar Fri Pro V2 Klockrent på Zumo 660'n!
                    Helt suveränt bra, jag postar några bilder senare.....
                    PS
                    Mindre text än med gamla Fri Pro......och järnvägen syns först vid 30m zoom ????

Comment

Gud hör bön.

Jag vågade ladda ner fw 3.9 efter att konfucius vågade.
                      Den positiva förändingen som jag upplever det är att man kan se Skalan under körning samt att man kan välja en transparent kartdatalayout samt att man kan frysa ner bilden ända ner till 15m skala.
                      Ska bli intressant att se hur FriPro V2 funkar för er så kanske man vågar skaffa den också.........
                      Last edited by MC Doktorn; 07-14-2010, 05:41 PM.

Comment

Originally posted by DigiMan View Post
                        Fy fan vad härligt, nu funkar Fri Pro V2 Klockrent på Zumo 660'n!
                        Helt suveränt bra, jag postar några bilder senare.....
                        PS
                        Mindre text än med gamla Fri Pro......och järnvägen syns först vid 30m zoom ????
                        Grymt. Kanske läge att köpa!
                        Vore kul att se jämförande bilder mellan v1 och v2 i zumon.. Kör du v2 otypad eller?
                        För/nackdelar med v1/v2?

Är den ännu långsammare än v1 på uppdatera bilden?

Comment

Kul!
                          Nu kan man investera i fripro v2
                          Livet är inte alltid som alla andra tror.

Comment

Originally posted by richardl View Post
                            Är den ännu långsammare än v1 på uppdatera bilden?
                            Nu har jag inte V2 för mitt område utan bara för Norra Norrland för test, men jag tycker det känns lite snabbare med V2 än med V1

Comment

OBS! helt otypad Fri Pro V2, utan konvertering som den kom på orginal MicroSD kortet......ritar/uppdaterar riktigt snabbt, klart snabbast jag någonsin sett med Fri Pro.

En första reflektion: Knepigt med svarta sjöar, men det kan man leva med...
                              Last edited by DigiMan; 07-14-2010, 09:20 PM.

Comment

Kul att dom börjar få ordning på grejorna, hos garmin.se, också.

Digiman:

Hade du inte nämt att sjöarna var svarta hade jag nog inte noterat det... jag tror att det är något du vänjer dig vid rätt snabbt.

Hur är 660 annars kan den det som vi vill att den skall kunna, är den nu ett ersättare till 276/278. Hmmm, HMR jag tror jag vet ditt svar

Funkar det att köra city NT transperant och fripro v2 längst upp? Alltså man kan köra rutter på fripro v2?

Spår, kan den visa flera spår samtidigt?

Comment

Working...
                                X