Announcement

Collapse
No announcement yet.

GPS, modern info.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Om man av någon anledning vill lägga in upplåsningkoder på gamla sättet, t ex om man saknar internet, så tror jag att det räcker långt med att köra den gamla versionen av UnlockWizard.exe som finns på C:\Garmin.

Kopiera undan den till en annan mapp så sparas den säkert. När du vill installera upplåsningskod på gamla sättet - dubbelklicka på UnlockWizard.exe.

Problem? Du kan tanka hem UnlockWizard.exe härifrån.
    Last edited by HMR; 01-29-2010, 06:39 AM.
    HMR

The art event!

Comment

Ni som är bra på Gps kan väll svara....
      Har en Garmin 278 som jag har på Hojen men annser mig inte använda den fullt ut.
      Vad är det för skillnad på 278.an och Zumo 660 förutom att man inte kan få bort autorouting?
      Är lite sugen på en sådan eftersom den är enklare än min att annvända.
      Blir säkert dum förklarad nu men låt gå... =P
      Livet är inte alltid som alla andra tror.

Comment

Originally posted by Mhassic View Post
        Vad är det för skillnad på 278.an och Zumo 660 förutom att man inte kan få bort autorouting?
        Se här.
        HMR

The art event!

Comment

Autoomräkning vid körning eller vid överföring av rutt går att stänga av, autozoom går också att stänga av, just nu är väl största hållhaken att detaljer på kartan börjar försvinna när man zoomar ut mer än 500m.
          Använder man Friluftskartan Pro så försvinner inte detaljerna när man zoomar ut men den blir långsammare på att rita ut kartan ju längre man zoomar ut.
          Som ren kartvisare tror jag fortfarande 278 är bättre, men jag har 660 och tycker den fungerar till det jag vill ha den till.

Exempel (omtypade med lite modifierade filer från HMR):
          500m

800m

500m

800m

FriPro 300m

FriPro 80m
          Ingen idé att vara snabbast om man kör åt fel håll... www.mcgpsinfo.com ... www.facebook.com/mcgpsinfo
          wannabe från Borås, aka Magnus Jinstrand

Comment

Och förresten det kommer ju en billigare Zumo 220 nån gång i vår, den kan vara värd att kolla in också, se längre upp.
            Last edited by konfucius; 01-29-2010, 09:10 PM.
            Ingen idé att vara snabbast om man kör åt fel håll... www.mcgpsinfo.com ... www.facebook.com/mcgpsinfo

Comment

Har någon erfarenhet av geocache på MC

Comment

Det var ju inte lite info som försvan när man Zooma ut.

Comment

Originally posted by MC Doktorn View Post
                  Har någon erfarenhet av geocache på MC
                  Jag har Geocachat en hel del med mina motorcyklar
                  Honda Crf450hm-05 (14-?) Ktm 250exc-02 (12-14)
                  Honda Xrv750-98 (11-13) Husaberg Fe650e-08 (10-11)
                  Honda XR650R-04 (08-10) Bmw R1150R-04 (08-10)
                  Suzuki Drz400S-06 (06-08 ) Bmw R1150Gs-01 (01-06)
                  Honda Transalp-97 (97-01)

Comment

Det var ju inte lite info som försvan när man Zooma ut.
                    Å andra sidan skulle det bli för plottrigt om all info var kvar, i alla fall i tätbefolkade områden. När jag kör så ligger jag oftast på 300m nivån, men ibland vill man zooma ut och se sig omkring och då är det en nackdel.

Comment

Nåväl, finns ju för och nackdelar med det mästa. =)

Comment

Originally posted by JossaDrz View Post
                        Jag har Geocachat en hel del med mina motorcyklar
                        Vad tror du om upplägget med multicaching ? jag har prövad med en liten E trex som gångare vilket är ett roligt nöje.

Comment

Nya telefonen från Google, Nexus One kan bli giftig som navigator kanske inte direkt för grusbus, men är man på resa så är den nog väldigt värdefull).
                          480X800 OLED 3,7" (pivot)
                          A-GPS
                          Android OS
                          Google Navigation

a demonstration of Google Maps Navigation (Beta), an internet-connected GPS navigation system that provides turn-by-turn voice guidance as a free feature of ...

Billigast företag i Sverige 7425:-
                          Finns på blocket.se för 5900:-
                          Ebay buy it now från (625$) 4600:-
                          Friends are like condoms. They protect you when things get hard . . .

Comment

Lite coola mjukvaror jag hittat, funkar på nästan alla lurar med Java.

http://www.mgmaps.com (Mjukvara för telefonen, visar kartor och position)

http://www.mapcacher.com (Ladda ner väg/terräng-kartor/satellitfoton hybrider med enormt utbud från hela världen)

http://www.mgmaps.com/cache/gMapMaker-setup.exe (för att spara kartorna på minneskort)

http://www.gmap-track.com/public.php visar din position från MgMaps på webben (testa digiman)
                            Last edited by DigiMan; 01-31-2010, 03:04 PM.

Comment

GPS precision.

Mätte med min E trex legend att det kan skilja 50 meter mot 660 ifråga om att hitta en koordinat.
                              Hur exakt är en gammal 278 i det avseendet mot en 660 an. En ganska viktig funktion om man söker koordinater .

Comment

Originally posted by MC Doktorn View Post
                                Mätte med min E trex legend att det kan skilja 50 meter mot 660 ifråga om att hitta en koordinat.
                                Hur exakt är en gammal 278 i det avseendet mot en 660 an. En ganska viktig funktion om man söker koordinater .
                                278 har det gamla chipet med 12 kanaler, Züm0 660'n har det nya SirfStar III chippet med 20 kanaler och mycket högre känslighet= fler satelliter att triangulera fram positionen med.

Comment

Working...
                                X